Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:29

18
اردیبهشت
این گیاه خاصیت جادویی دارد!

این گیاه خاصیت جادویی دارد!

کنگر گیاهی بوته‌ای و خاردار است که به صورت خودرو در مناطق کوهستانی ایران در نیمه اول فصل بهار رشد می‌کند، این گیاه خاصیت دارویی زیادی دارد.

از این گیاه خوراکی می‌توان غذا‌ها و پیش‌غذا‌های متعددی را طبخ کرد، گیاه کنگر از خار پوشیده شده و چیدن آن کمی دشوار است.

سیدابوالفتح شیرمردی، با اشاره به خواص دارویی گیاه کنگر اظهار کرد: این گیاه برای پیشگیری و درمان دیابت مفید بوده و برای بهبود عملکرد کلیه، کیسه‌صفرا و کبد نیز توصیه می‌شود.

محقق طب سنتی و سوزنی در چهارمحال و بختیاری گفت: گیاه کنگر برای درمان کم‌خونی مناسب است، همچنین این گیاه خواص ضدالتهابی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه کنگر قدرت سم‌زدایی بالایی دارد، افزود: این گیاه برای سم‌زدایی از کبد، کلیه و روده‌ها مصرف می‌شود، همچنین این گیاه مقادیر زیادی ویتامین c، ویتامین k، روی، مس، کلسیم و منیزیم دارد.

شیرمردی اضافه کرد: گیاه کنگر برای کاهش‌چربی‌خون، تقویت معده، درمان درد‌های مفاصل، رماتیسم و آرتروز موثر بوده و ضدفشارخون است.

محقق طب سنتی و سوزنی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کنگر لاغرکننده و ادرار آور است، تاکید کرد: گیاه کنگر برای خانم‌های باردار منع مصرف دارد و کودکان و افرادی که ناراحتی کلیوی و کبدی دارند در مصرف این گیاه احتیاط کنند.

وی با اشاره به موارد مصرف گیاه کنگر یادآور شد: از این گیاه به صورت تیلیکه در ماست، خورشت کنگر، آش کنگر و ترشی کنگر مصرف می‌شود.

شیرمردی در پایان خاطرنشان کرد:نام علمی گیاه کنگر CYNARA SCOLYMUS است، این گیاه در اکثر مناطق ایران به ویژه دامنه‌های زاگرس نیز به فراونی یافت می‌شود، قسمت‌مورد استفاده کنگر گل گیاه آن است و در فصل بهار رویش دارد که دارای طبع گرم و خشک است.

منبع: ایسنا

برچسب ها: طب سنتی، کاهش چربی خون، خواص کنگر، سم زدایی بدن، درمان آرتروز، کنگر، سم زدایی کبد، درمان کم خونی، طبع کنگر، فواید کنگر تعداد بازديد: 580 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز