Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:14

30
شهریور
نوشیدنی که دیابت را به زانو درمی آورد

نوشیدنی که دیابت را به زانو درمی آورد

قصد صحبت از نوشیدنی خوش طعمی را داریم که مصرفش علاوه بر کاهش سطح گلوکز خون، توقف فعالیت آنزیم الدوز که می‌تواند به تشدید پیامد‌های دیابت منجر شود، را در پی دارد.

 گروهی از دانشمندان ژاپنی با همکاری پژوهشگران دانشگاه ابریستویث بریتانیا دریافتند که نوشیدن مستمر و منظم چای بابونه می‌تواند به شکلی کارا سبب کاهش سطح قند خون شده و افراد را از پیامد‌های مرتبط با بیماری دیابت در امان نگاه دارد.

این پژوهش که در شرایط آزمایشگاهی روی گروه از موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به دیابت نوع دوم انجام شد، نشان داد نوشیدن عصاره بابونه علاوه بر کاهش سطح گلوکز خون، توقف فعالیت آنزیم الدوز که می‌تواند به تشدید پیامد‌های دیابت منجر شود، را در پی داشته باشد. آنزیم دوز گلوکز اضافی موجود در خون را به ماده‌ای تبدیل می‌کند که در سلول‌ها متراکم می‌شود و پیامد‌های خطرناکی دارد.

دانشمندان به گروهی از بیماران دیابتی داوطلب نیز چای بابونه دادند و پس از ۳ هفته مصرف منظم چای بابونه سطح قند خون این افراد ۲۵ درصد کاهش یافت. این کاهش در حالی رخ داد که این داوطلبان هیچ تغییری در دیگر عادات خوراکی و زیستی خود نداده بودند.

پزشکان به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند اگر به بابونه حساسیت نداشته باشند، چای بابونه را وارد رژیم غذایی خود کنند. این نوشیدنی می‌تواند از عواقب وخیم بیماری دیابت مانند از بین رفتن چشم‌ها، اعصاب و کلیه‌ها بکاهد.


منبع: العربیه

 بیشتر بخوانید:

برچسب ها: رژیم غذایی، دیابت، دمنوش بابونه، دیابت نوع دوم، کاهش قندخون تعداد بازديد: 548 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز