Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 09:48

22
اسفند
بهترین دمنوش های گیاهی برای کاهش کلسترول

بهترین دمنوش های گیاهی برای کاهش کلسترول

افزودن چای های گیاهی به این برنامه های غذایی به طور قطع انتخابی مفید برای سلامت شما خواهد بود. در ادامه با چهار نوع چای که می توانند به کنترل شرایط کلسترول کمک کنند، بیشتر آشنا می شویم

 دو نوع کلسترول در بدن انسان وجود دارند که شامل کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL) می شوند. کلسترول بد موجب انسداد در سرخرگ های ما می شود، در شرایطی که کلسترول خوب به محافظت از قلب کمک می کند.

زمانی که درباره سطوح کلسترول سالم صحبت می شود باید هر دو نوع کلسترول مد نظر قرار بگیرند. بنابر گزارش انجمن قلب آمریکا، سطح کلسترول سالم برابر با 200 میلی گرم بر دسی لیتر با میزان کلسترول خوب 40 میلی گرم بر دسی لیتر یا بیشتر و کلسترول بد کمتر از 100 میلی گرم بر دسی لیتر است.

کنترل افزایش طبیعی کلسترول بد که با افزایش سن رخ می دهد تا حد زیادی در اختیار خود ما قرار دارد. احتمالا می دانید که یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی کامل و مقدار کم تا صفر شکر عاملی کلیدی است. رژیم غذایی اوکیناوایی و رژیم غذایی مدیترانه ای دو نمونه خوبی هستند که می توانید دنبال کنید.

افزودن چای های گیاهی به این برنامه های غذایی به طور قطع انتخابی مفید برای سلامت شما خواهد بود. در ادامه با چهار نوع چای که می توانند به کنترل شرایط کلسترول کمک کنند، بیشتر آشنا می شویم.

کاهش کلسترول با چای سبز

سرشار از مواد مغذی مختلف، چای سبز در فهرست ابرمواد غذایی سالم جایگاه بالایی دارد. نوشیدن چای سبز می تواند به محافظت و تقویت بینایی، محافطت در برابر سرطان، و کنترل قند خون کمک کند.

مطالعه ای جدید که در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شد، نشان داد که چای سبز توانایی کنترل کلسترول را نیز دارد.

پژوهشگران چینی طی یک بازه زمانی شش ساله شرایط 80,182 مرد و زن را برای بررسی این که نوشیدن چای سبز برای سطوح کلسترول خوب مفید است یا خیر زیر نظر گرفتند. شرکت کنندگان در این مطالعه 49 ساله یا پیرتر بودند.

پس از مد نظر قرار دادن عوامل سبک زندگی دیگر مانند ورزش، رژیم غذایی، مصرف نوشیدنی های الکلی، و سیگار کشیدن، پژوهشگران دریافتند که مصرف چای سبز آهنگ کاهش طبیعی سطوح کلسترول خوب، به ویژه در افرادی که بیشتر چای سبز بیشتری مصرف کرده بودند، را کند کرده است.

کنترل کلسترول با چای قرمز

مردم آفریقای جنوبی دیر زمانی است که از چای قرمز یا چای رویبوس برای اهداف پزشکی استفاده می کنند. این نوشیدنی مفید التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و می تواند مرگ سلولی (آپوپتوز) در سلول های سرطانی را نیز افزایش دهد.

زمانی که طی یک مطالعه شرکت کنندگان به مدت شش هفته روزانه شش فنجان چای قرمز مصرف کردند، پژوهشگران متوجه تغییرات سلامت چشمگیری در آنها شدند. سطوح پلی‌فنول ها در خون این افراد به طور قابل توجهی افزایش یافت. پلی‌فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب از ما محافظت می کنند.

افزون بر این، مصرف چای قرمز با افزایش چشمگیر کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید همراه بود.

چای زنجبیل و لیمو

برای بهبود گرفتگی های عضلانی و حالت تهوع، چای زنجبیل یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. و پژوهش ها نشان داده اند در شرایطی که نوشیدن این چای می تواند معده را آرام سازد، فواید محافظتی برای قلب نیز ارائه می کند.

نتایج یک مطالعه نشان داد که زنجبیل در مقایسه با دارونما توانایی قابل توجهی در کاهش کلسترول بد و افزایش سطوح کلسترول خوب دارد. و مطالعه ای دیگر با حضور سوژه های حیوانی نیز نشان داد که کارایی زنجبیل در بهبود سطوح کلسترول تقریبا برابر با داروی آتورواستاتین بوده است.

برای تهیه چای زنجبیل می توانید این ماده غذایی را رنده کرده و روی آن آب جوش بریزید. سپس اجازه دهید چای به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد.

چای نعناع بیابانی

نوشیدن منظم چای نعناع بیابانی تولید صفرا را تحریک می کند. صفرا مایعی است که به گوارش کمک می کند. صفرا توسط کبد ترشح می شود و در کیسه صفرا ذخیره می شود.

برای تولید صفرا، بدن نیازمند استفاده از کلسترول است و این یکی از دلایل نیاز بدن به آن بوده و چرایی مشکل ساز بودن سطوح کم کلسترول را توضیح می دهد. نوشیدن چای نعناع بیابانی می تواند به متعادل کردن سطوح کلسترول از طریق استفاده بهتر از این ماده به جای ذخیره شدن و ایجاد انسداد در سرخرگ ها کمک کند.

مطالعه ای که توسط پژوهشگران برزیلی انجام شد، نشان داد سوژه هایی که چای نعناع بیابانی مصرف کرده بودند، کاهش سطوح کلسترول بد و تری گلیسیرید را تجربه کرده و سطوح کلسترول خوب این افراد افزایش یافته بود.

 

منبع : adriran.ir

 بیشتر بخوانید:

آویشن کوهی را چقدر می شناسید؟

راههایی ساده برای سم زدایی از بدن

برچسب ها: طب سنتی، رژیم غذایی مدیترانه ای، کلسترول، قند خون، دمنوش های گیاهی، طبع زنجبیل، کلسترول بد، چربی خوبی، کاهش کلسترول خون با طب سنتی، رژیم غذایی اوکیناوایی، کاهش کلسترول با چای سبز، کنترل کلسترول با چای قرمز، چای زنجبیل و لیمو تعداد بازديد: 716 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز