Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:41

23
خرداد
یك فنجان چای خوش‌طعم (2)

یك فنجان چای خوش‌طعم (2)

برای طعم‌دار شدن برنج، نودل، سیب‌زمینی و كباب از چای سبز استفاده می‌شود.

 

اضافه‌ كردن تركیبات تازه به تركیبات خشك انواع چای‌های گیاهی و جوشانده‌ها باعث به وجود آمدن طعم و مزه‌های متفاوت و دلچسب می‌شود. اگر به جای مواد خشك، از مواد تازه در چای گیاهی خود استفاده كنید نیز به كیفیت آن نوشیدنی كه مصرف می‌كنید افزوده‌اید. تركیبات و مواد خشك را می‌توانید تا 12 ماه (یك سال) نگه‌داری كنید.

البته در صورتی كه شرایط نگه‌داری آنها مناسب باشد. به همین دلیل مردم بیشتر از تركیبات خشك در جوشانده‌ها استفاده می‌كنند. علاوه بر طعم‌دار شدن چای‌ها، می‌توانید از این تركیبات در غذاها نیز استفاده كنید. در ژاپن، چای سبز یكی از متداول‌ترین نوشیدنی‌هاست كه جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم دارد. از چای سبز برای افزایش طعم ماهی بخارپز شده نیز استفاده می‌شود و برای تهیه سس بسیاری از غذاها نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

برای طعم‌دار شدن برنج، نودل، سیب‌زمینی و كباب از چای سبز استفاده می‌شود. برای ایجاد تنوع بیشتر در طعم و مزه چای می‌توانید از میوه‌های خشك، كشمش و مویز استفاده كنید. حالا كه می‌توانید از این تركیبات استفاده كنید؛ چرا از یاسمن، انبه، رز،... استفاده نكنید. می‌توانید از چای دارجیلینگ در سس مخصوص گوشت یا مرغ استفاده كنید. یك ایده خوب دیگر برای روزهای گرم تابستان، درست كردن چای با طعم میوه‌هاست.

می‌توانید انبه را امتحان كنید یا اینكه از توت‌فرنگی یا برخی میوه‌های دیگر استفاده كنید. چای گیاهی سرد كه در آن از عسل استفاده شده است را می‌توانید در ظرف مخصوص بستنی فریز كنید و به عنوان آب‌نبات چوبی یا بستنی یخی به فرزندتان بدهید. حتی می‌توانید چای‌های گیاهی را در قالب‌های یخی ریخته و در فریزر بگذارید و در مواقع دلخواه آنها را در چای سرد بیندازید تا به آن طعم خوبی بدهد.

 پیشنهادات ساده

دهان خود را این طعم‌های خوشمزه و تركیبات فوق‌العاده تازه كنید. اینكه چه حال و روزی دارید، وضعیت روحی‌تان چگونه است و یا اینكه در چه موقعی از سال به سر می‌برید، ممكن است در انتخاب این تركیبات بسیار موثر باشد و چه بسا با نوشیدن آنها، بسیاری از دردها‌یتان برطرف شود.

 در تابستان چه بنوشید؟

در تابستان گرمای زیاد هوا باعث كاهش‌ توان و انرژی فیزیكی می‌شود. پس بهتر است از چای سرد یا نوشیدنی‌هائی استفاده كنید كه به شما سوخت‌رسانی می‌كنند. در كنار آن شما را خنك می‌كنند و احساس طراوت و نشاط می‌دهند.

 مواد لازم برای 4 فنجان

چای خشك                8 قاشق چایخوری كه در 4 فنجان آب جوش دم شده باشد.

آب لیموی تازه             از 2 عدد لیمو

آب پرتقال                  از 4 عدد پرتقال

زنجفیل رنده كرده        یك‌دوم قاشق چایخوری

شكر                       كمی

آب تصفیه شده         500 میلی‌لیتر (2 فنجان)

لیمو برای تزئین          2-4 حلقه

روش تهیه

چای دم‌كشیده، آب میوه، زنجفیل و شكر را به آب اضافه كنید و بگذارید تا سرد شوند. حداقل یك ساعت در یخچال بماند. این چای را با مقداری یخ و یك ورقه لیموی برش خورده میل كنید یا اینكه به جای آب لیمو و پرتقال، لیموناد تازه به آن بیفزائید.

 ایجاد آرامش و راحتی

وقتی میزان استرس بدن شما زیاد می‌شود، نیاز به چیزی دارید تا به شما آرامش دهد و كمی شما را خنك كند. یك فنجان چای آرام‌بخش، مسكن درد شماست و شما را برای ساعتی آرام می‌كند. برای آرام نمودن اعصاب خود، این چای خوشمزه را تهیه كنید و به ذهن و فكر آشفته خود آرامش بدهید.

 مواد لازم برای 1 فنجان

گل بابونه خشك                25 گرم

گل شاه‌پسند لیمو             25 گرم

عسل برای شیرین كردن      كمی

 روش تهیه

مواد خشك را با هم تركیب كنید و در یك ظرف شیشه‌ای در بسته نگه‌داری كنید. این ظرف را دور از نور نگه‌داری كنید تا بتوانید به مدت 1 سال از آن استفاده نمائید. برای درست كردن چای، 1 قاشق چایخوری سرپر از تركیبات مورد نظر را به 1 فنجان (250 میلی‌لیتر) آب جوش بیفزائید. بگذارید این چای به مدت 5 دقیقه در همان حال بماند.

سپس آن را از صافی عبور دهید و كمی عسل برای شیرین شدن به آن اضافه كنید. این نوشیدن برای زمان قبل از خواب فوق‌العاده است. مخصوصاً وقتی‌كه كمی عصبی هستید و یا از چیزی ناراحت شده‌اید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- یك فنجان چای خوش‌طعم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: چای سبز، ترکیبات چای، انواع چای گیاهی، طعم چای، انواع مزه چای، گل بابونه تعداد بازديد: 867 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز