Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:52

5
اسفند
بازار طلا دوباره داغ شد

بازار طلا دوباره داغ شد

این روزها بازار طلا و سکه در هر ساعت قیمت و رکورد جدیدی را تجربه می کند. بعد از سقوط سکه بهار آزادی به زیر سه میلیون تومان در یکی دو ماه گذشته عجیب است که دوباره سکه با افزایش یک میلیون تومانی به مرز میلیون و 700 هزار تومان بازگشته است.

این روزها بازار طلا و سکه در هر ساعت قیمت و رکورد جدیدی را تجربه می کند. بعد از سقوط سکه بهار آزادی به زیر سه میلیون تومان در یکی دو ماه گذشته عجیب است که دوباره سکه با افزایش یک میلیون تومانی به مرز  میلیون و 700 هزار تومان بازگشته است.

امروز در بازار آزاد تهران، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت 4 میلیون و 700 هزار تومان رسید، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۴۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد به ۴۲۴ هزار و ۷۱۰ تومان رسید. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۲۸ دلار و ۶۳ سنت معامله شد.

در همین رابطه یک مقام مسئول از افزایش نرخ ارز و تقاضا در بازار طلا و سکه خبر داد و گفت: امروز حباب سکه ۴۸۰ هزار تومان افزایش داشته است.

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت سکه بالای ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است اظهار کرد: این امر بر طلا هم تاثیر گذاشته است که علت آن را می‌توان به افزایش نرخ ارز و تقاضا در بازار نسبت داد.

به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، قیمت طلا و سکه را در بازار نمی‌توان پیش بینی کرد.

کشتی آرای به رفتار خارج از انتظار بازار اشاره کرد و گفت: بازار سکه و طلا بر خلاف پیش‌بینی‌ها نسبت به تمدید مهلت ایران برای عضویت در FATF واکنش مثبت نشان نداد.

رییس کمیسیون تخصصی سکه وطلا با بیان این مطلب گفت: امروز دربازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با ۱۴ دلار کاهش قیمت به ۱۳۲۸ دلار رسید و برخلاف پیش بینی ها بازار واکنش مثبت به تمدید مهلت ایران برای عضویت در FATF واکنش مثبت نشان نداد و قیمت ها نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

وی تصریح کرد: اکنون در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۴میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۴میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز با ۵هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه گذشته به ۸۳۰ هزار تومان رسید و داد و ستد شد.

 برخی صرافان نیز معتقدند بلاتکلیفی پالرمو سبب شده است بازار واکنشی نسبت به تمدید مهلت ایران برای پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف نشان ندهد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد در ادامه روز شاهد نوسانات جدی رو به صعود قیمت ها باشیم.

کشتی آرای عنوان کرد: داد و ستدها روال خود را دارد اما سکه های تمام بهار آزادی تقریبا با خرید کمتری مواجه هستند.

برچسب ها: طلا، قیمت سکه، طلای بدون اجرت، قیمت طلا، قیمت سکه تمام، سکه، قیمت هر گرم طلا در بازار، افزایش قیمت سکه و طلا، قیمت لحظه ای سکه در بازار، قیمت ربع سکه، قیمت هرگرم طلای خام، قیمت شمش در بازار، دلیل گران شدن طلا، قیمت جهانی طلا در بازار تعداد بازديد: 614 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز