Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 01:10

25
شهریور
نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات جدید سایپا، شورای رقابت بازی افکار عمومی را باخت

نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات جدید سایپا، شورای رقابت بازی افکار عمومی را باخت

طی چند روز اخیر، شاهد اعلام قیمت محصولات جدید سایپا بودیم. اعلام این قیمت‌ها موجب واکنش منفی افکار عمومی شد و بازهم شورای رقابت نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند.

اعلام قیمت محصولات جدید سایپا که پس از ماه‌ها تاخیر صورت گرفت، موجب ناراحتی شرکت‌کنندگان مرحله دوم سامانه یکپارچه شده است.

به گزارش دیجیاتو، طی چند روز اخیر، شاهد اعلام قیمت محصولات جدید سایپا بودیم. اعلام این قیمت‌ها موجب واکنش منفی افکار عمومی شد و بازهم شورای رقابت نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند. اعلام قیمت محصولات سایپا در حالی صورت می‌گیرد که سه ماه از برگزاری مرحله دوم سامانه یکپارچه می‌گذرد و اکنون مشتریان تا حدی غافلگیر شده‌اند. تعلل بیش از حد شورای رقابت در اعلام قیمت محصولات جدید سایپا که در نهایت به نرخ‌های گران‌قیمت منجر شد، موجب ناراحتی شرکت‌کنندگان سامانه یکپارچه شده است.

بنابر اظهارات مدیر سامانه یکپارچه، تاکنون نیمی از مشتریان سایپا نسبت به تکمیل وجه خودرو‌های ثبت نامی اقدام نکرده‌اند. با توجه به اعلام قیمت‌های مربوط به محصولات جدید این شرکت، بایستی منتظر باشیم تا میزان انصراف مشتریان بازهم افزایش یابد. بسیاری از مشتریان در مرحله دوم خواهان خرید محصولات جدید این شرکت همچون کوییک و ساینا GX، اطلس یا شاهین اتوماتیک بودند. اکنون این مشتریان از مشاهده قیمت‌های جدید شوکه شده‌اند و سایپا نیز باید منتظر موج انصراف‌ها در آینده نزدیک باشد.

پیش از این و در جریان یک مطلب جداگانه، به بررسی قیمت محصولات جدید سایپا پرداخته بودیم. اکنون این نرخ‌ها را با خودرو‌های مشابه در سایپا و همچنین دیگر خودرو‌های هم‌رده مقایسه می‌کنیم. قیاس نرخ جدید محصولات این شرکت به ما کمک می‌کند تا دلیل آشفتگی مشتریان را به خوبی متوجه شویم:

نارضایتی مشتریان از قیمت محصولات جدید سایپا، شورای رقابت بازی افکار عمومی را باخت

همان‌گونه که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، خودرو‌های جدید سایپا بهای کارخانه‌ای بیشتری نسبت به خودرو‌های رقیب خود دارند؛ بنابراین مشتریان دلیلی برای پرداخت وجه به شرکت و خرید این خودرو‌ها نخواهند داشت. به جرات می‌توان گفت که از هم‌اکنون و پیش از عرضه، بازار خودرو‌هایی همچون اطلس و شاهین اتوماتیک بدون رونق خواهد بود. در حال حاضر یعنی پایان شهریور ۱۴۰۲، یک جنگ لفظی میان شورای رقابت و وزارت صمت آغاز شده است. در صورتی که شورای رقابت و مدیران سامانه یکپارچه در برگزاری مرحله سوم این رویداد با شکست مواجه شوند، می‌توان انتظار تغییرات بیشتری را در زمینه قیمت خودرو طی ماه‌های آتی داشت.

برچسب ها: قیمت خودرو، سایپا، محصولات سایپا تعداد بازديد: 87 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز