Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 22:17

20
مرداد
وام مسکن برای متاهل‌ها چند؟

وام مسکن برای متاهل‌ها چند؟

طبق آخرین آمار، متاهل‌های ساکن تهران برای دریافت تسهیلات مسکن باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در شهریور سال ۱۴۰۰ با قیمت ۸۸ هزار و۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال ۱۴۰۰ معادل ۸۸ هزار و ۹۰۰ تومان، در آبان ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان  و در آذر نیز۸۹ هزار و ۶۰۰  تومان قیمت دارد.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال ۱۴۰۰ نیز با قیمت‌های ۸۹هزار و ۳۰۰ و ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال‌های ۱۴۰۱ معادل ۸۹ هزار و ۷۰۰ و سال ۱۴۰۲ معادل ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشته که این گزارش بر اساس قیمت سال ۱۴۰۲ نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و۱۶۰  میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۴۰۰ میلیون تومان وام باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومانی، ۷۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۳۲۰ ورق به مبلغ ۲۸ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۰۰ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۹۶۰ میلیون تومان شامل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۱۶۰  میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۱۶۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۴۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۸ میلیون و ۷۶۸هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۳۲۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۷۲ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان پرداخت کنند.

شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۳۲۰ و برای زوجین به ۶۴۰  میلیون تومان رسیده است.

با توجه به اینکه مجردها باید ۶۴۰  و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۱۲۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۵۷ میلیون و ۵۳۶ و و متاهل‌ها نیز۱۱۵ میلیون و۷۲ هزار تومان پرداخت کنند.

برچسب ها: وام مسکن، وام، تسهیلات مسکن تعداد بازديد: 124 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز