Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 17:30

24
تیر
تسویه مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا شهریور

تسویه مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا شهریور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم.

 

پرداخت مطالبات ناشی از رتبه‌بندی به فرهنگیان بازنشسته 

اجرای رتبه‌بندی برای فرهنگیان جامانده در مردادماه


وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند، توضیح داد: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد. حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

 

پرداخت معوقات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی قبل از شهریورماه

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سالهای ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

 

محدودیتی برای تامین اعتبار درمان بیماران خاص در کشور نخواهیم داشت

ارائه بیمه درمانی بهتر در قالب نظام بیمه‌ای کامل از سال آینده

وی درباره دغدغه‌ بهداشت و درمان بازنشستگان، با اشاره به بیمه آتیه ‌سازان حافظ که کارگزار صندوق بازنشستگی کشوری است، توضیح داد: سال جاری تعرفه جدیدی را اضافه کردیم و دو جدول بیمه‌ای که یک جدول با رقم ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و یک جدول با رقم ۲۰۵ هزار تومان سرانه مقرر شد. بیمه اکمل جمع می‌شود و فقط این دو تعرفه مقرر می‌شوند. برای بیماران خاص نزدیک ۸ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال اعتبار گذاشتند. سقف سرانه برای بیماران خاص تا ۵۰ میلیون تومان از بیمه سلامت است. علاوه بر آن هیچ محدودیتی برای تامین اعتبار درمان بیماران خاص در کشور نخواهیم داشت.

ترکی با اشاره به بیمه ملت صندوق بازنشستگی کشور، خطاب به بازنشستگان حاضر در جمع افزود: بیمه ملتی داریم که سهامداران آن خود بازنشستگان هستند. برنامه داریم برای سال آینده از اکنون زیرساخت این بیمه را فراهم کنیم تا کل خدمات را در قالب نظام بیمه‌ای کامل به بازنشستگان ارائه دهیم. ۴ و ۵ ماه تحمل کنید، از سال آینده به بهترین شیوه نظام بیمه‌ای و درمانی را اجرا می‌کنیم.

 

اجرای طرح گردشگری جدید از مردادماه

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: در حوزه گردشگری برنامه‌ای آماده کردیم که از ماه آینده (مرداد ماه) اعلام رسمی می‌شود. بازنشستگان می‌توانند در این برنامه ثبت نام کنند. این امر در کل کشور اجرا می‌شود؛ ۲۰ درصد هزینه را ابتدا بازنشسته در سامانه مربوطه پرداخت می‌کند و مابقی را ما به صورت اقساط بلند مدت از حقوق او کم می‌کنیم.

برچسب ها: تامین اجتماعی، همسان سازی حقوق، بازنشستگان، طرح رتبه بندی تعداد بازديد: 92 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز