Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:26

10
فروردین
تلاش برای کاهش فشار اقتصادی بر بازنشسته‌ها

تلاش برای کاهش فشار اقتصادی بر بازنشسته‌ها

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه وضعیت بازنشستگان نیازمند تحول جدی است، گفت: باید منابع و درآمدها به‌گونه‌ای افزایش یابد تا فشار اقتصادی درحدامکان از دوش بازنشستگان برداشته شود.

تحریریه زندگی آنلاین : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه وضعیت بازنشستگان نیازمند تحول جدی است، گفت: باید منابع و درآمدها به‌گونه‌ای افزایش یابد تا فشار اقتصادی درحدامکان از دوش بازنشستگان برداشته شود. میرهاشم موسوی افزود: حفظ شأن و کرامت بازنشستگان در همه ابعاد مادی، معنوی، اجتماعی، رفاهی و درمانی مطلوب سازمان در دوره جدید است. موسوی ضمن اشاره به سختی‌ها و مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه بازنشستگان، تمام تلاش سازمان را معطوف به بهتر کردن حال آن‌ها دانست و اظهار داشت: وضعیت معیشتی بازنشستگان نیازمند تحول در دوران جدید است و باید منابع و درآمدها به‌گونه‌ای افزایش یابد تا فشار اقتصادی در حد امکان از دوش این عزیزان برداشته شود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، زبان جدید سازمان را زبان صداقت، صمیمیت و در عین حال صراحت دانست و تلاش برای برطرف کردن دغدغه‌های بازنشستگان را از اولویت‌های اصلی سازمان معرفی کرد، اولویتی که برای تحقق، مستلزم تعامل مستقیم و بی‌واسطه بازنشستگان با بدنه کارشناسی و سیاست‌گذار است تا از طریق کانون بازنشستگان، فهم دقیق و صحیحی از مطالبات و دغدغه‌های این عزیزان ایجاد شود. موسوی با اشاره به آماری در خصوص افزایش سن امید به زندگی گفت: رویکردها و سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی می‌بایست متناسب با این تغییرات و در جهت افزایش نشاط و شادکامی بازنشستگان بازنگری شوند تا مسائل مرتبط با سالمندان با رویکرد پیشگیری و نه صرفاً درمان مورد توجه قرار گیرند.

 

نگرانی بازنشستگان از بودجه ۱۴۰۱

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به نگرانی بازنشستگان و بیمه‌شدگان از لایحه بودجه گفت: کسری بودجه و عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی علامت خطر جدی است. علی‌اصغر بیات در خصوص وضعیت معیشت بازنشستگان و همچنین توجه به آن در بودجه سال آتی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور آن‌گونه که باید به وضعیت شکننده و نگرانی‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی توجه نشده است. وی با اشاره به عقب‌ماندگی تکالیف مقرر و قوانینی که چندین سال است به بهانه‌های مختلف بر زمین مانده گفت: بودجه کل کشور که نمایانگر نقشه راه یک‌ساله است، باید امیدبخش، حامی و ارتقا دهنده وضعیت زندگی آن دسته از افرادی باشد که سال‌های زیادی برای اعتلا و پیشرفت این آب و خاک زحمت کشیدند و نباید در زمان بازنشستگی دغدغه معیشت و گذران زندگی داشته باشند. بیات همچنین گفت: درست است که کشور در شرایط سخت تحریمی به سر می‌برد و با محدودیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما چرا باید اقشار ضعیف و حداقل بگیران بیشترین فشار و ریاضت اقتصادی را تحمل کنند و بی‌پناه بمانند؟

وی گفت: جمعیت چندین میلیونی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نگران مشکلات فزاینده‌ای است که امنیت خاطر آن‌ها را هدف قرار داده است. واقعاً تأمین امنیت معیشت و درمان ۴۴ میلیون بیمه‌شده تأمین اجتماعی موضوع ساده‌ای است که برخی از مسئولان به راحتی از کنار آن رد می‌شوند؟ جمعیت چندین میلیونی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نگران مشکلات فزاینده‌ای است که امنیت خاطر آن‌ها را هدف قرار داده است رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور خاطر نشان کرد: سرنوشت میلیون‌ها بیمه‌شده و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از جمله بازنشستگان و مستمری‌بگیران به بودجه کل کشور گره خورده است. بیات افزود: نمایندگانی که در ایام انتخابات از همه تلاش خود برای کسب رأی و ورود به مجلس شورای اسلامی استفاده کردند و گوش شنوا و دیدگان بینای بازنشستگان بوده‌اند، در این مقطع حساس هم باید پای کار باشند. وی افزود: کسری بودجه سازمان تأمین اجتماعی که بخش قابل توجه آن ماحصل تحمیل قوانین و سنگین کردن تعهدات خارج از وظایف این سازمان، بدون پیش‌بینی اعتبارات لازم و عدم پرداخت بدهی‌های انباشته شده دولت از سال‌های گذشته است را باید علامت خطری جدی ببینیم.

برچسب ها: حقوق، بازنشستگی، افزایش حقوق، همسان سازی حقوق، سازمان تأمین اجتماعی، بودجه 1401 تعداد بازديد: 276 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز