Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:31

29
اسفند
قیمت مرغ تغییر کرد؟

قیمت مرغ تغییر کرد؟

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت‌ مرغ گرم به کیلویی ۳۶ هزارتومان است. افزایش قیمتی که مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی علت آن را عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی، ممنوعیت خروج مرغ از استان‌ها، کندی حمل و نقل و عدم نظارت بعد از کشتار می‌داند

به گزارش ایسنا : حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ گرم در روزهای اخیر، گفت:روزانه بیش از ۸۰۰۰ تن مرغ در کشور تولید می شود و میزان جوجه ریزی برای تامین مرغ شب عید  حدود ۱۳۷تا ۱۴۰میلیون قطعه است. این حجم تولید نیاز بازار را تامین می کند و هیچ کمبودی در تولید نداریم.


وی ادامه داد: اما عواملی وجود دارد که باعث می‌شود تا حدودی بازار به‌ویژه بازار تهران با مشکلاتی مواجه شود. اول اینکه بسیاری از مرغداران علیرغم رسیدن مرغ تولیدی به سن کشتار به جهت عدم دریافت نهاده از سامانه بازارگاه، ترس از سوختن سهمیه و تحمل زیان کمرشکن جرات بارگیری ندارند و منتظرند تا نهاده آنها بعد از حدود ۴۵ تا ۵٠ روز از جوجه ریزی در سامانه بازارگاه شارژ شود که عملا به جهت توزیع قطره چکانی نه نهاده در بازارگاه برای آنان قابل خرید است و نه اطمینان کتبی از سوی جهاد  برای عدم سوخت سهمیه داده می‌شود و از طرفی نهاده‌ هم شارژ نمی‌شود.

وی افزود: تهران استانی است که میزان تولیدش به اندازه نیازش نیست و مجبور است از استان های معین از جمله گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، اصفهان و قزوین مرغ وارد کند. قبلا مرغ زنده از استان‌های معین به تهران ارسال و در آنجا کشتار و عرضه می شد ولی در حال حاضر در استان ها به صورت جزیره‌ای تصمیم گرفته می شود و اکثرا خروج مرغ زنده را از استان هایشان ممنوع کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: از طرفی حمل و نقل هم با کندی صورت می گیرد و این موضوع باعث شده تا ارسال مرغ به تهران با مشکلاتی مواجه شود.

اسدالله‌نژاد تصریح کرد: متاسفانه  بعد از کشتار نظارت ها کامل نیست و این هم یکی از دلایل عمده سود جویی در بازار مرغ و عرضه به نرخ بالاتر از مصوب  است.

وی در ادامه گفت: واحدهای مرغداری در سراسر کشور با وجود اینکه اکثرا در حال عرضه مرغ هایشان هستند یا هنوز موفق به خرید نهاده نشده‌اند یا خریداری کرده‌اند ولی برایشان ارسال نشده است.

به گفته وی شاهد افزایش هزینه های تولید از جمله  افزایش قیمت جوجه یکروزه، دارو، حمل و نقل، نهاده های دامی و...  هستیم ولی این افزایش قیمت ها بر روی قیمت مصوب اعمال نشده و این در حالیست که مرغداران مرغ هایشان را با نرخ مصوب  عرضه می کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر عرضه مرغ بیش از حدود ۳۱ هزارتومان مورد تایید نیست چون مرغداران مرغ زنده را بین ۱۹ هزارو۵۰۰ تا ۲۱ هزارتومان عرضه می‌کنند؛ در حالی که قیمت‌تمام شده برای آنها بیش از این ارقام است.

برچسب ها: مرغ، گوشت، قیمت، گرانی، قیمت مرغ تعداد بازديد: 289 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز