Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:34

3
دی
دستمال کاغذی، رب و شکر در صدر افزایش قیمت

دستمال کاغذی، رب و شکر در صدر افزایش قیمت

بررسی قیمت کالاهای اساسی در ماه گذشته نسبت به ماه آبان نشان می‌دهد که دستمال کاغذی با ۱۹ درصد، رب گوجه‌ فرنگی با ۱۶ درصد و شکر بسته بندی با ۱۳ درصد افزایش قیمت در صدر افزایش قیمت قرار دارند

به گزارش ایسنا : بر اساس گزارش کارگروه رصد و پایش قیمت اقلام اساسی و پرمصرف بازار منتهی به 30 آذر 1400 که از سوی انجمن حمایت حقوق مصرف کنندگان منتشر شده، قیمت گوشت گوسفندی و گوساله؛ گوسفند و گوساله زنده؛ چای گلستان؛ انواع روغن؛ لپه؛ مقاطع فولادی؛ لاستیک سمند و لاستیک ال‌نود طی ماه گذشته نسبت به آبان تغییری نکرده است.


اما قیمت ۱۸ قلم کالا شامل شیر؛ کره؛ قند و شکر؛ چای دو غزال؛ برنج؛ ماکارونی؛ نخود، لوبیا، عدس؛ سیب زرد؛ سیب زمینی؛ گوجه؛ خرما؛ آب آشامیدنی بطری؛ گچ سفید؛ لاستیک پژویی؛ روغن موتور بهران؛ پودر شوینده؛ کاغذ نسبت به ماه قبل بین یک تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.

در این میان قیمت شکر بسته بندی؛ سیب قرمز؛ رب گوجه فرنگی؛ سیمان؛ روغن موتور ایرانول؛ دستمال کاغذی در آذر ماه امسال نسبت به ماه قبلش افزایش قیمت بیش از 10 درصد داشتند.

از بین کالاهای یاد شده دستمال کاغذی با ۱۹ درصد، رب گوجه‌فرنگی با ۱۶ درصد و شکر بسته بندی با ۱۳ درصد افزایش قیمت در صدر جدول قرار دارد. به طوری که در آذرماه امسال قیمت هر بسته ۲۰۰ برگ دستمال کاغذی به ۱۱ هزار تومان، قوطی ۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی به ۳۱ هزار تومان و هر کیلوگرم شکر به نزدیک ۱۷ هزار تومان رسیده است.

قیمت برخی اقلام هم در آذر ماه امسال کاهش یافته است که از جمله آن‌ها می‌توان به گوشت مرغ تازه؛ پنیر پاستوریزه؛ موز؛ لاستیک پرایدی بارز با کاهش قیمت بین یک تا ۱۰ درصدی نسبت به آبان ماه اشاره کرد. اما قیمت تخم مرغ در این ماه بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته، به طوری که میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ با ۱۱ درصد کاهش به بیش از ۲۳ هزار تومان رسیده است.

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حاشیه این گزارش به این نکته هم اشاره کرده که اقلام شیر کم چرب، پنیر پاستوریزه، شکر بسته بندی، قند، نخود، سیب زمینی، آب آشامیدنی بطری، رب گوجه فرنگی و سیمان نسبت به یک سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

برچسب ها: شکر، دستمال کاغذی، قیمت، رب گوجه، گرانی، تورم تعداد بازديد: 222 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز