Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:42

15
آذر
نمایشگاه اگروفود فرصتی برای رونق اقتصاد غیرنفتی

نمایشگاه اگروفود فرصتی برای رونق اقتصاد غیرنفتی

نمایشگاه اگروفود همواره به عنوان یکی از بزرگترین و شاخص‌ترین نمایشگاههای کشور، پل قدرتمند ارتباطی بین تولیدکنندگان و تجار با مصرف کنندگان و نیز بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بوده است

به قلم : د کتر مهد ی کریمی تفرشی*

 

تحریریه زندگی آنلاین : نمایشگاه اگروفود همواره به عنوان یکی از بزرگترین و شاخص‌ترین نمایشگاههای کشور، پل قدرتمند ارتباطی بین تولیدکنندگان و تجار با مصرف کنندگان و نیز بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی بوده است و تأثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد غیرنفتی ایفا می‌کند.

باید یک معیار و شاخص درست برای ارزیابی میزان بازدهی این نمایشگاه وجود داشته باشد و بعد از برگزاری نمایشگاه، این خروجی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گیرد تا نقاط ضعف آن برای دوره‌های بعد اصلاح شود. نباید این خروجی فقط بر اساس میزان مشارکت و متراژ ارزیابی شود بلکه کیفیت حضور و قراردادهای منعقد شده و مذاکرات صورت گرفته و بویژه قراردادهای تجاری با مشارکت کنندگان خارجی بسیار حائز اهمیت است.

باید عرصه برای حضور هر چه بیشتر تجار و شرکت‌های خارجی فراهم شود و جذابیت برای حضور پر رنگ‌تر بین المللی ایجاد شود. متاسفانه این نمایشگاه در سال‌های اخیر بیشتر فضایی برای معرفی برندهای کوچک و متوسط شده و نتوانسته جذابیتی برای حضور هر چه بیشتر برندهای بزرگ ایجاد کند.

با توجه به محدودیت‌های کرونایی و عدم امکان حضور گسترده مردم و متخصصان، باید شرایطی برای بازدید مجازی هر چه بیشتر این نمایشگاه از طریق اپلیکیشن تخصصی و نیز سایت نمایشگاه فراهم شود.

در این شرایط نقش رسانه‌ها پر رنگ‌تر از هر زمان دیگری است و پوشش رسانه‌ای گسترده از دستاوردها و توانمندی‌های مشارکت کنندگان بسیار حائز اهمیت است.

سمپلینگ غیر اصولی برخی شرکت‌ها از نقاط ضعف این نمایشگاه است و همواره افراد غیر مرتبط را به نمایشگاه کشانده است که باید اصلاح شود.

باید شرایط و زمینه حضور هر چه بیشتر تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی به این نمایشگاه مساعد شود. باید نمایشگاه اگروفود را هر چه بیشتر با استانداردهای بین المللی تطبیق دهیم و شرایط حضور شرکت‌ها و تجار خارجی را تسهیل نماییم.

تبلیغات و بازاریابی درست، برای کشاندن تجار خارجی به این نمایشگاه یکی از مهمترین وظایف برگزارکنندگان است. معرفی شرکت‌های حاضر و دستاوردها، محصولات و توانمندی‌های آنان قبل از برگزاری نمایشگاه در سایت تخصصی نمایشگاه‌ها می‌تواند به تجار و بازرگانان خارجی امکان آشنایی با مشارکت کنندگان این نمایشگاه را بدهد تا با شناخت شرکت‌هایی که می‌توانند نیاز آنها را تأمین کنند به حضور در این نمایشگاه ترغیب شوند.

 

* رئیس کارگروه کسب و کارهای جاده ابریشم سازمان ملل- یونسکو، ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی کشور، رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های توزیع و فروش محصولات غذایی، رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها و هلدینگ آلام کا تی (MKT GROUP)، نائب رئیس هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران، عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور، کارآفرین برتر جهان اسلام

برچسب ها: ایران، نفت تعداد بازديد: 192 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز