Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:21

11
شهریور
پنیر هم گران شد

پنیر هم گران شد

این روزها برخی محصولات لبنی افزایش قیمت داشته‌اند و در جدیدترین مورد، پنیر هم گران شد. دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفته است با افزایش ۳۸ درصدی نرخ این محصول، قیمت پنیر در بسته‌ بندی‌های ۴۰۰ گرمی به ۲۰ هزار تومان رسیده است

تجارت نیوز : قاسم‌علی حسنی با اشاره به افزایش قیمت پنیر گفت: در دو هفته گذشته قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی ۳۸ درصد افزایش یافته است.


دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: پیش از این قیمت مصرف کننده پنیر در بسته بندی ۴۰۰ گرمی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود که اکنون با افزایش ۳۸ درصدی، قیمت این محصول خوراکی به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: براین اساس هر کیلو گرم پنیر ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان افزایش یافته است.

وی گفت: پنیر مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی است و تولیدکنندگان بدون مجوز سازمان حمایت اجازه هیچگونه افزایش قیمتی را ندارند (فارس).

این مقام صنفی چندی پیش نیز با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در یک ماه اخیر، گفت: پیرو این افزایش قیمت‌ها برخی برندهای تولیدکننده کره خوراکی نسبت به افزایش ۳۰ درصدی قیمت این محصول لبنی اقدام کرده‌اند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان: براین اساس قیمت کره خوراکی در بسته‌بندی ۱۰۰ گرمی توسط برخی از برندهای تولید کننده از ۱۰ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان افزایش یافته است.

احتمال افزایش دوباره قیمت لبنیات

در همین رابطه، سیدمحمدرضا بنی‌طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی نیز چندی پیش، با اشاره به علل گرانی قیمت لبنیات در بازار گفت: در شرایط فعلی اقتصاد و کاهش قدرت خرید خانوار، صنایع لبنی از این افزایش قیمت‌ها رضایت ندارند، چرا که نتیجه آن تعطیلی کارخانه، بیکاری کارگران و کمبود کالاست.

این مقام مسئول از افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت شیرخام خبر داد و گفت: برمبنای نرخ ۴ هزار و ۱۵۰ تومان، قیمت شیرخام با بیش از ۵۰ درصد افزایش ۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شد که با وجود ضریب تاثیر ۶۵ درصدی شیرخام در تولید محصولات لبنی چطور می توان انتظار داشت که با افزایش ۵۰ درصدی قیمت شیرخام، ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد، ۸۰ درصدی مواد بسته بندی و ۴۰ درصدی هزینه های سربار و …، محصولات لبنی با قیمت آذرماه گذشته عرضه شود؟

بنی‌طبا با بیان اینکه نرخ کنونی محصولات لبنی بر مبنای قیمت شیرخام پنج هزار و ۷۰۰ تومان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با تصویب قیمت شش هزار و ۴۰۰ تومانی خرید به ازای هر کیلو شیرخام از پایان مرداد، عملا قیمت بالای شش هزار و ۶۰۰ تومان برای کارخانه‌ها تمام می‌شود که با این وجود، قیمت مجدد افزایش می‌یابد. گرچه افزایش قیمت در بستر نظام عرضه و تقاضا کمتر از قیمت‌گذاری دستوری خواهد بود چرا که کارخانه‌ها در شرایط عرضه و تقاضا برای فروش بیشتر با هم رقابت می‌کنند.

برچسب ها: لبنیات، پنیر، گرانی تعداد بازديد: 235 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز