Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:12

25
تیر
سوسیس و کالباس گران تر از مرغ و گوشت شد !

سوسیس و کالباس گران تر از مرغ و گوشت شد !

قیمت سوسیس و کالباس از قیمت گوشت هم فراتر رفت. قیمت برخی سوسیس‌های کبابی به بیش از ۲۰۰ هزار تومان به‌ازای هر کیلو رسده، همچنین قیمت کالباس گوشت هم به کیلویی ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی تهران

ایلنا : قیمت سوسیس و کالباس از قیمت گوشت هم فراتر رفت. قیمت برخی سوسیس‌های کبابی به بیش از ۲۰۰ هزار تومان به‌ازای هر کیلو رسده، همچنین قیمت کالباس گوشت هم به کیلویی ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی تهران می‌گوید علت گرانی سوسیس و کالباس به نوسان افزایشی قیمت دلار مربوط می‌شود.

 

علت گرانی مواد پروتئینی

رئیس اتحادیه فراورده‌های گوشتی تهران درباره علت گرانی مواد پروتئینی توضیح داد: افزایش قیمت دلار و ادویه‌جات بر قیمت سوسیس و کالباس تاثیر دارد. برخی مواد نگهدارنده و مواد اولیه سوسیس و کالباس از کشورهای خارجی تامین می‌شود. همین مساله باعث شده سوسیس و کالباس گران شود!

مصطفی معروف‌خانی به تجارت‌نیوز گفت: همچنین ادویه‌هایی که به سوسیس و کالباس اضافه می‌شود بیش از صددرصد گران شده است. علاوه بر آن سال گذشته مرغ با کیلویی ۱۵ هزار تومان به دست کارخانه‌های پروتئینی می‌رسید اما حالا قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

او ادامه داد: شکر، نمک، الکل، دود چرب و اسیدهای آلی نگهدارنده‌های معمولی هستند. این مواد توانایی حذف میکروب‌ها و قارچ‌ها یا متوقف کردن آنها را دارند. برخی از این مواد وارداتی است. بنابراین با وجود گران شدن مواد اولیه افزایش قیمت سوسیس و کالباس مساله عجیبی نیست.

سال گذشته هزینه‌های تولید مواد پروتئینی ۶۰ درصد افزایش یافت! رکنا هم از افزایش قیمت سوسیس و کالباس نوشت. براساس این گزارش: «قیمت گوشت و مرغ هزینه تولید فرآورده‌های گوشتی را بالا برده است. به طوری که قیمت سوسیس و کالباس در بازار دو برابر قیمت گوشت و مرغ است.»

در این مورد جمال حسین‌زاده، رئیس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی از رشد ۶۰ درصدی هزینه‌های تولید محصولات پروتئینی خبر داده است. او گفته: «گوشت مرغ به‌طور میانگین ۷۰ درصد قیمت تمام‌ شده محصولات را به‌ خود اختصاص می‌دهد و امسال قیمت مرغ از هر کیلو ۱۲ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان رسیده است، یعنی در ۴۵ درصد افزایش قیمت محصولات ما تا ۳۲ درصد تأثیر داشته است.»


برچسب ها: گوشت، سوسیس، کالباس، قیمت، مواد پروتئینی تعداد بازديد: 278 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز