Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:12

10
خرداد
یک خبر خوب برای دارندگان سهام عدالت

یک خبر خوب برای دارندگان سهام عدالت

در حالی که حدود یکسال از آزاد سازی سهام عدالت گذشته است، بسیاری از سهامداران از فروش نرفتن سهام عدالت خود گلایه دارند. درصورتی که شرایط بازار امکان فروش سهام و واریز وجه حاصل از فروش آن را به کارگزاری‌ها نمی‌دهد

در حالی که حدود یکسال از آزاد سازی سهام عدالت گذشته است، بسیاری از سهامداران از فروش نرفتن سهام عدالت خود گلایه دارند. درصورتی که شرایط بازار امکان فروش سهام و واریز وجه حاصل از فروش آن را به کارگزاری‌ها نمی‌دهد؛ بنابراین مشمولان می‌توانند سفارش خود را لغو کنند.

اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ بود که فرآیند آزاد سازی سهام عدالت صورت گرفت و مشمولان می‌توانستند یکی از دو روش مستقیم و غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.

براین اساس، کسانی که روش مستقیم را انتخاب کردند می‌توانستند در ابتدا ۳۰ و سپس ۶۰ درصد از پرتفوی خود را از طریق بانک‌ها یا کارگزاری‌ها به فروش برسانند.

البته این تصمیمات در زمانی گرفته شد که شاخص بورس در محدوده دو میلیون واحد قرار داشت ، بنابراین فشار فروش در بازار وجود نداشت اما ناگهان ورق بازار برگشت که یکی از عوامل آن همین فشار فروش‌های سهام عدالت بود. به همین دلیل سهام عدالت دیگر خریدار نداشت و بسیاری از مشمولان که سهام خود را برای فروش گذاشتند، هنوز وجه خود را دریافت نکرده‌اند.

البته طبق آمار، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهم خود را فروختند و بیش از حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان هم وجه دریافت کرده‌اند.

در این راستا، امکان لغو کردن سفارش فروش سهام عدالت برای مشمولان وجود دارد و تا اواخر فروردین‌ماه حدود ۷۰۰ هزار نفر نیز سفارش فروش خود را لغو کردند.

مشمولان برای لغو کردن سفارش فروش خود باید به بانک یا کارگزاری که سفارش فروش داده بودند مراجعه و سفارش خود را لغو کنند.

برچسب ها: سهام عدالت، سود سهام عدالت، بورس، فروش سهام عدالت، قیمت سهام عدالت تعداد بازديد: 147 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز