Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:54

7
اسفند
حقـوق بازنشستـگان ۷۷ درصـد افـزایـش پیدا کـرده اسـت!

حقـوق بازنشستـگان ۷۷ درصـد افـزایـش پیدا کـرده اسـت!

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات پرداخت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان را تشریح کرد.محمود مرتضایی با اشاره به افزایش رقم وام ضروری به بازنشستگان کشوری

 تحریریه زندگی آنلاین : وزیر تعاون با بیان اینکه روز گذشته با استفاده از مکانیزم‌هایی که دولت مهیا کرد توانستیم اولین حقوق افزایشی بازنشستگان را پرداخت کنیم، گفت: متوسط افزایش پرداخت بازنشستگان ۷۷ درصد بود.شریعتمداری  عنوان کرد: بر اساس گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، همسان سازی حقوق به نسبت حقوق‌هایی که کمتر یا بالاتر بودند، به ۹۰ درصد خالص دریافتی شاغلین رسید. محاسبات نشان می‌دهد متوسط افزایش پرداخت به بازنشستگان ۷۷ درصد بوده است که از محل ۱۶ هزار میلیارد تومان سهامی بود که دولت در اختیار صندوق بازنشستگی قرار داده بود.

 

آغاز پرداخت وام  ضروری ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات پرداخت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان را تشریح کرد.محمود مرتضایی با اشاره به افزایش رقم وام ضروری به بازنشستگان کشوری اظهار کرد: رقم این وام از مرحله چهارم (تیرماه) به 10میلیون تومان افزایش یافته است و طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ظرف دو تا سه روز آینده کسانی که قبلاً ثبت‌نام کرده‌اند و براساس اولویت انتخاب شده بودند وام خود را دریافت خواهند کرد.وی درباره مشمولان دریافت وام ضروری تصریح کرد: تمام بازنشستگانی که ثبت‌نام کنند و از گذشته وام دریافت نکرده باشند یا وام خود را تصفیه کرده باشند می‌توانند متقاضی وام جدید به رقم 10میلیون تومان باشند.مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: البته برخی از افراد قبل از اینکه وام خود را تصفیه کنند نیز مشمول دریافت وام جدید خواهند بود که این افراد شامل بیماران خاصی و کسانی که مشکلات جدی دارند، می‌شود. مرتضایی درباره نحوه پرداخت وام ضروری به بازنشستگان خاطرنشان کرد: در ابتدا متقاضیان با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مدارک خود را در این سایت بارگذاری می‌کنند و سپس مدارک توسط کارشناسان صندوق بازنشستگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و وام به بازنشستگان پرداخت می‌شود. همچنین اقساط این وام به‌صورت سه ساله و سود 4درصد در نظر گرفته شده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این پرداخت‌ها مستمرا ادامه پیدا خواهد کرد و در سال های آینده با پیش بینی منابع در بودجه عمومی نیز همچنان انجام می شود. امیدواریم با پیش بینی بودجه‌اش در بودجه عمومی تلاش شود تا دیگر فاصله‎ای بین دریافت‌ها باقی نماند.شریعتمداری ادامه داد: در مورد بازنشستگان عزیز سازمان تامین اجتماعی همین اقدام در روزهای پیشین با حقوق مرداد ماه برای ۳.۵ میلیون نفر خانواده صورت گرفت که آن هم اقدام مبارکی بود.وی بیان کرد: مشابه همین اقدام در حوزه صندوق بیمه عشایر و روستاییان صورت گرفت و امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، مصوبه هیئت امنای صندوق‌ها به امضای وزرای عضو رسید. برای بازنشستگان عزیز صندوق فولاد هم در جلسه هیئت امنای صندوق‌ها مصوبه لازم اخذ شد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی درخصوص طرح ارائه تسهیلات به جوانان روستایی برای مراجعه کمتر به کلانشهرها، گفت: با استفاده از مکانیزم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و همچنین تامین مالی خرد، پروژه هایی که جوانان در مناطق روستایی اجرا می‌کنند را تامین مالی خواهیم کرد.شریعتمداری افزود: اگر این پروژه های به لحاظ اقتصادی قابل قبول بوده و مورد تائید بانک‌های عامل باشد، می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند و دیگر نیازی به مراجعه به کلانشهرها ندارند.وی افزود: همین تسهیلات به بانوان کارآفرین روستایی هم اختصاص پیدا می‌کند. علاوه بر این تسهیلات، یک ضمانتنامه از طریق صندوق ضانت سرمایه‌گذاری های بخش تعاون به میزان ۵۰۰ میلیون تومان بدون دریافت وثیقه، برای زنان کارآفرین روستایی صادر خواهد شد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همین اقدامات باعث شده میزان سهم اشتغال در روستاها، براساس اعلام مرکز آمار ایران، در سبد اشتغال کشور از میزان ۳ درصد سهم به ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

پرداخت بدون تاخیر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با حکم‌های جدید

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: حقوق و مزایای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که احکام جدید مستمری را دریافت می کنند، بدون تاخیر سه ماهه پرداخت خواهد شد.

 

جواد اکبری گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در حوزه بازنشستگان انجام شده، تشکیل کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی است که ظرفیت خوبی را برای بازنشستگان در سراسر کشور فراهم آورده است.وی اظهار داشت: در حال حاضر با فعالیت کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی، بازنشستگان از امکانات خوبی در شهرها و استان‌های زیارتی و توریستی برخوردار شده‌اند.وی ادامه داد: این امر، به منظور رفاه بیشتر بازنشستگان و خانواده‌های آنان بوده است.اکبری از دستور اداری صدور پیش‌نویس احکام برقراری مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی استقبال کرد و گفت: این اقدام به منظور ارائه خدمات بهنگام و افزایش رضایتمندی بازنشستگان انجام شده است و آنها مستمری و مزایای خود را بر اساس احکام جدید بدون تأخیر دریافت می‌کنند.

 

حجت‌اله صیدی : معیشت بازنشستـگان دغدغه بانک صادرات ایران

حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بحث ارتقای سطح معیشت بازنشستگان به عنوان اقشار ارزشمند جامعه همواره دغدغه مسئولان بانک صادرات ایران بوده و طرح‌های مختلفی را با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری عملیاتی کرده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت. صیدی افزود: همکاری بانک صادرات ایران با صندوق بازنشستگی کشوری که تقریباً ماهانه یک طرح جدید برای حمایت و ارتقای معیشت بازنشستگان عزیز کشور ارائه کرده، یک همکاری راهبردی است و به آن افتخار می‌کنیم. وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری بانک صادرات ایران با گروه صنعتی انتخاب اظهار کرد: گروه انتخاب در دهه ٨٠ به دنبال این بودند که صنعت لوازم خانگی را در کشور توسعه بدهند و بومی‌سازی کنند که بانک هم در کنارشان بود. با شدیدتر شدن تحریم‌های آمریکا و خروج آمریکا از برجام، روزی که برندهای معروف لوازم خانگی خارجی جمع کردند که از ایران بروند، گروه صنعتی انتخاب واقعاً جای خالی آنها را پر کرد و خوشبختانه در بازار اتفاق خاصی نیفتاد. این گروه توانست با بهترین کیفیت پاسخگوی نیاز بازار باشد. این گروه یک برند ملی است و به کل کشور مربوط است. امیدوارم که بتوانند کار خود را توسعه بدهند و هر ایرانی بدون دغدغه به لوازم خانگی ضروری دسترسی داشته باشد. این گروه مشتری قدیمی بانک صادرات ایران هستند و ما همیشه در کنارشان بوده‌ایم.

 

حفظ روابط اجتماعی موجب افزایش ماده خاکستری مغز می شود

سالمندانی که با دوستان هم صحبت می شوند یا در کلاس های مختلف حضور پیدا می کنند دارای مغز سالم تری هستند که آنها را از زوال عقل دور نگه می دارد. محققان در تصویربرداری مغز برای بررسی مناطق مغزی درگیر نقصان ذهنی دریافتند که تعامل اجتماعی بیشتر باعث تغییر در سلامت مغز می‌شود.

 

 

تعامل‌های اجتماعی، حتی در حد متوسط، با حداقل یک خویشاوند یا دوست، قسمتهایی از مغز را که برای شناسایی چهره‌های آشنا و احساسات، تصمیم گیری و احساس پاداش لازم است، فعال می‌کند.دکتر «سینتیا فلیکس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پیتزبرگ آمریکا، در این باره می‌گوید: «ما در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتری داریم اما می‌دانیم که تعامل‌های اجتماعی بسیار حائز اهیمت هستند.»محققان در این مطالعه، داده‌های حدود ۳۰۰ سالمند با میانگین سنی ۸۳ سال را بررسی کردند.زمانیکه سلول‌های مغزی می‌میرند معمولاً زوال عقل اتفاق می‌افتد.محققان معتقدند تجویز «حضور در فعالیت‌های اجتماعی»می‌تواند برای سلامت مغز افراد سالمند مفید باشد همانطوریکه فعالیت فیزیکی می‌تواند به پیشگیری از دیابت یا بیماری قلبی کمک کند.«دوشنبه‌های سالمندی» در پایتخت، مجازی اجرا می‌شود. مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: طرح «دوشنبه‌های سالمندی» با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا در پایتخت، هر هفته با محوریت یکی از مناطق ۲۲گانه، در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.«زینب نصیری» هدف از اجرای این طرح را ارتقای نشاط و مشارکت اجتماعی سالمندان، حساس سازی عموم جامعه به ویژه مدیران ارشد شهری و سایر سازمان‌های مرتبط نسبت به پدیده سالمندی و ارتقای همدلی و همبستگی در سطح جامعه عنوان کرد.وی اظهارداشت: اجرای طرح «دوشنبه‌های سالمندی» امسال با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا در پایتخت به صورت حضوری امکان‌پذیر نیست و بر این اساس هر هفته با محوریت یکی از مناطق ۲۲گانه، در بستر فضای مجازی به صورت زنده از طریق صفحه مجازی اداره کل سلامت شهرداری تهران به نشانی labkhande_salamat و صفحه مجازی اداره‌های سلامت منطقه میزبان پخش می‌شود.

«نصیری» گفت: این طرح، ۲۸مهرماه به میزبانی منطقه ۸ با اجرای برنامه‌های متنوعی شامل معرفی بازیکده سالمندی در سطح بوستان‌های شهر تهران، حضور کارشناس علمی، باشگاه خنده، نمایش طنز و سیاه بازی، گروه کر سالمندی افتتاح شد و تا هشتم دی به مدت ۱۱هفته ادامه خواهد داشت‌.وی گفت: سالمندی دوران حساسی از زندگی است و توجه به مسایل و نیازهای این مرحله یک ضرورت اجتماعی است و نباید این دوران را مساوی با ناتوانی و بیماری در نظر گرفت.مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه سالمندان نسبت به سایر گروه‌های سنی ویژگی‌های زیستی-جسمی، روانی- عاطفی، اقتصادی- اجتماعی و خانوادگی ناهمگونی دارند، نیازمند برنامه‌ریزی‌های متنوعی در تمامی جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و.. برای این قشر هستیم.«نصیری» بیان کرد: اجرای طرح «دوشنبه‌های سالمندی» با اختصاص یک روز در هفته به سالمندان شهر، بستری برای حضور بهتر و بیشتر آنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری خواهد بود که در سال‌های گذشته نیز این طرح با محوریت کانون‌های سالمندان در ۳۵۲ محله پایتخت در سطح کانون‌ها و بوستان‌ها برای مشارکت و حضور بیشتر و موثر سالمندان در شهر اجرا شد.

 

 

بیات خبر داد؛سهم مشارکت تامین اجتماعی در بیمه  تکمیلی   بازنشستگان ۷ برابر شد

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از ۷ برابر شدن سهم مشارکت سازمان تامین اجتماعی در هزینه‌های مربوط به بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

علی اصغر بیات افزود: بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از مهم‌ترین دغدغه‌های کانون عالی است و با افزایش مشارکت سازمان امیدواریم این خدمات را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم.وی در ادامه با اعلام تشکر از حمایت‌ها و همراهی‌های مسئولان عالی سازمان تأمین اجتماعی بویژه سالاری مدیر عامل این سازمان گفت: تا کنون سهم مشارکت سازمان ۳ هزار تومان بوده است که در جلسه‌ای که با سالاری داشتیم این عدد با افزایش هفت برابری به ۲۱ هزار تومان رسیده است که اتفاق بسیار خوبی است.

بیات تصریح کرد: پایان آبان ماه قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران منقضی خواهد شد و با انجام فرآیندهای اداری و برگزاری مناقصه این خدمت را برای سال آینده نیز تداوم خواهیم داد.

 

 

برچسب ها: حقوق، افزایش حقوق، دستمزد، تامین اجتماعی، بازنشستگان تعداد بازديد: 800 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز