Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:24

26
بهمن
۲۰ خودروی فوق العاده و خاص سال ۲۰۲۱ + تصاویر

۲۰ خودروی فوق العاده و خاص سال ۲۰۲۱ + تصاویر

در هر سال شرکت‌های تولید خودرو لاکچری مانند لامبورگینی، مک‌لارن و فراری می‌توانند بیشترین تعداد ابرخودرو‌ها را وارد بازار جهانی کنند.

به گزارش وب سات طلا، چندین سال است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی اقدام به طراحی خودرو‌هایی لوکس و لاکچری می‌کنند و به دنبال این هستند که با تولید اتومبیل‌های قدرتمند، عنوان ابرخودرو را به محصول خود بچسبانند.

حالا از بین این مجموعه‌های خودرو‌سازی تنها تعداد محدودی توانسته‌اند یک خودروی فوق العاده و خاص را به بازار جهانی معرفی کنند و حتی بسیاری از آن‌ها طراحی بسیار جذابی برای تولیدی آینده خود دارند.

یک اتومبیل زمانی به عنوان یک ابرخودرو شناخته می‌شود که ترکیبی از طراحی معماری خاص مهندسی، پلتفرم متفاوت و زیبایی منحصر به فردی را به خود اختصاص دهد. در هر سال شرکت‌های تولید خودرو لاکچری مانند لامبورگینی، مک‌لارن و فراری می‌توانند بیشترین تعداد ابرخودرو‌ها را وارد بازار جهانی کنند چرا که در کنار قدرت و سرعت اتومبیل‌های خود به زیبایی و فناوری آن‌ها نیز اهمیت بالایی می‌دهند.

شورولت کوروت مدل ۲۰۲۱

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

شورولت کوروت مدل ۲۰۲۱ خودرویی با طراحی متفاوت است که ۱۷۴.۴ اینچ طول دارد، این میزان طول خودرو آئودی R ۸ است، اتومبیلی که حدود هشت اینچ کوتاهتر از کوروت است. خریداران کوروت عاشق Pings و پانل‌های قابل جدا شدن سقف هستند. C ۸ دارای یک صندوق عقب بزرگ در پشت است و به نوعی این خودرو لاکچری، از زاویه‌های خاصی عجیب به نظر می‌رسد.

کوروت سرعت فوق العاده‌ای دارد. این مدل همچنین درجه‌ای از پالایش و انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد که خریداران را شگفت زده می‌کند. C ۸ با سیستم تعلیق کنترل جلو و عقب، ضمن حفظ توانایی در پیچیدن، سواری مطلوبی را فراهم می‌کند. لاستیک‌های مدل Pilot Sport All Season ۴ ZP به طور ویژه در مدل پایه تولید شده اند و در هوای سرد کنترل خودرو را به عهده دارند. این خودرو هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک می‌تواند رانندگی راحتی را فراهم می‌کند.

جنسیس GV ۸۰ مدل ۲۰۲۱

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

جنسیس کار خود را با سدان‌ها آغاز کرد و قصد دارد به زودی با مدل GV ۸۰ برای اولین بار وارد بازار کند. GV ۸۰ دارای در جلوی پنج ضلعی بزرگی است که توسط بسیاری به سپر سوپرمن تشبیه شده است.

این خودرو لوکس‌تر از سدان‌های کنونی جنسیس به نظر می‌رسد، در این خودرو از متریال پریمیوم، تودوزی چرمی و تریم چوبی استفاده شده و فضایی فراهم شده که کاملاً برای یک کراس‌اوور لوکس مناسب است. تصاویری که از داخل GV ۸۰ منتشر شده متعلق به دو نمونهٔ مختلف هستند که رنگ داخلی یکی خاکستری و دیگری کرمی است.

هوندا آکورد ۲۰۲۱

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

آکورد یکی از برند‌های باسابقه و فعال در مجموعه هوندا است که از سال ۱۹۷۶ تا کنون روی خط تولید قرار دارد و ۱۰ نسل از آن ارائه شده است. این خودرو در کلاس‌های متنوعی شامل کامپکت، میان سایز و همچنین گرند تور معرفی شده و از منظر استایل بدنه نیز شامل مدل‌های ۳ و ۵ درب هاچ بک، ۴ درب سدان، ۲ درب کوپه و ۵ درب استیشن واگن می‌شود.

کیا تلوراید ۲۰۲۱

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

شرکت خودروسازی کیا یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان خودرو در دنیا به شمار می‌رود که خودرو‌های هفت نفره فوق العاده‌ای را تولید کرده است. کیا تلوراید خودرویی شاسی بلند است که هر فردی از رانندگی با آن لذت می‌برد. این خودرو ۳.۸ لیتری قدرت ۲۹۱ اسب بخار را فراهم می‌کند. سواری با آن روان است و آن را می‌توان خودرویی ورزشی دانست.

مزدا ۲۰۲۱ CX-۵

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

وقتی صحبت از کراس اوور‌های جمع و جور می‌شود، به راحتی می‌توان فهمید که چرا مزدا CX-۵، ۲۰۲۱ برنده بهترین شاسی بلند شده است. این خودرو نه تنها از بدنه‌ی زیبایی برخوردار است، بلکه فضای داخلی آن نیز جالب است.

البته، مزدا به ما نشان داده است که توجه آن به جزئیات بیشتر از عمق ظاهری به ارگونومی متفکرانه و پویایی رانندگی جذاب است. CX-۵ در مقایسه با رقبای خود که عمدتا کسل کننده بوده، بسیار جذاب شده است. در حالی که موتور استاندارد چهار سیلندر فاقد منگنه توربو - چهار موجود است، هر دو با گیربکس اتوماتیک بسیار ماهر جفت می‌شوند و از نظر مصرف سوخت از بازدهی بالاتر از رتبه بندی EPA برخوردار هستند. با وجود فضای کم بار نسبت به رقبای اصلی خود، ۲۰۲۱ CX-۵ از همه همکلاسی‌ها و حتی برخی گزینه‌های گران‌تر، درخشش بیشتری دارد.

پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۲۱

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

طراحی موتور پورشه ۷۱۸ و شاسی با تیونینگ اسپرت آن به پورشه ۷۱۸ باکستر کمک می‌کنند تا یک رانندگی متعادل را ارائه کند. موتور‌های چهار و شش سیلندر توربو این خودرو قدرت کافی برای همراهی با هندلینگ آن ارائه می‌کنند.

خریداران می‌توانند بین یک گیربکس شش دنده دستی و یک هفت دنده اتومات برای این خودروی دیفرانسیل عقب انتخاب کنند. سقف پورشه ۷۱۸ باکستر قابل باز شدن است.

پورشه ماکان ۲۰۲۱

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

پورشه جزئیات برنامه‌های آینده خود را برای خودرو ماکان ارائه داده است. طبق این برنامه در سال ۲۰۲۱ نسل دوم این خودرو به یک خودروی الکتریکی تبدیل خواهد شد. این سازنده آلمانی اعلام کرده است که فروش مدل فعلی بنزینی این خودرو در کنار مدل الکتریکی آن به مدت نامعلومی ادامه خواهد یافت.

 
 

تویوتا سوپرا ۲۰۲۱

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

تویوتا سوپرا ۲۰۲۱ یک مدل جدید چهار سیلندری با قدرت ۳۸۲ اسب بخار در دست عرضه قرار گرفته است. منابع خبری معتقدند مدل شش سیلندری، با افزایش قدرت خود، یک رقیب برای مدل Z ۴ M ۴۰ i شرکت بی‌ام‌و است. گفته شده که این خودرو برای رسین از سرعت صفر به سرعت صد ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد.

طبق گفته‌های شرکت تویوتا، یک سری بروزرسانی بر روی موتور خودرو صورت گرفته است که شامل میله تحرک‌های جدید، برای کاهش نسبت تراکم می‌شود. گفتنی است این تغییرات معمولا بر روی خودرو‌ها انجام نمی‌شوند مگر آن که اتومبیل از افزایش قدرت بالا برخوردار شده باشد. با این حال شرکت تویوتا طی صحبت‌های خود به این امر اشاره‌ای نکرد.

برخی تحلیلگران با توجه به اضافه شدن یک سیستم اگزوز جدید به شش پرت برای کنترل گرما، مدعی شدند موتور خودرو از ارتقای زیادی پیدا کرده است. متاسفانه شرکت تویوتا هیچ اطلاعات دیگری درباره خودروی خود در اختیار مخاطبین قرار نداد است

فولکس واگن گلف GTI مدل ۲۰۲۱

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

سال پیش شرکت معروف فولکس واگن از نسل جدید خوردو‌های گلف خود رونمایی کرد و حالا قصد دارد برای نمایشگاه اتومبیل ژنو یک سری دیگر با تنظیمات عملکردی جدید را به نمایش بگذارد. خبر خوب برای علاقه‌مندان اتومبیل‌های این شرکت آن است که خودروی GTI ۲۰۲۱ با قدرت اسب‌بخار بیشتری به میدان خواهد آمد. علت این افزایش قدرت قرار گیری موتور تازه نفس EA ۸۸۸ است که می‌تواند ۲۴۵ اسب‌بخار را برای مخاطبین به نمایش بگذارد. گفتنی است که مدل پیشین این خودرو تنها ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت داشت.

طی یک و نیم سال آینده بیش از ۱۵ مدل جدید الکتریکی قرار است وارد بازار شوند. همه ما تقریباً خودرو‌های الکتریکی که سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند شد را می‌شناسیم.

خودروساز‌ها معمولاً در مورد مدل‌هایی که در آینده‌ای دور رونمایی خواهند شد خیلی صحبت نمی‌کنند. ولی در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از این دست مدل‌ها آشنا کنیم. در حال حاضر، البته چیزی جز مدل‌های کانسپت و برخی قول‌های بزرگ در مورد ظرفیت پیمایش بالا و قابلیت‌های خودران در اختیار ما نیست. تنها گذر زمان ثابت خواهد کرد که چه چیزی قرار است نصیب ما شود. در ادامه مطلب با سوییچ همراه شوید تا شما را با این خودرو‌های الکتریکی آشنا کنیم.

ب‌ام‌و i۴

در سال ۲۰۲۱، ب‌ام‌و از یک پلت فرم جدیدی می‌خواهد برای تولید خودرو استفاده کند که به کمک آن، مدل‌های الکتریکی و احتراق داخلی در یک خط تولید ساخته خواهند شد. اولین مدل الکتریکی ب‌ام‌و که از این پلت فرم قرار است استفاده کند به احتمال زیاد ب‌ام‌و i۴ خواهد بود، خودرویی که مبتنی بر کانسپت iVison Dynamic ساخته خواهد شد.

ب ام و آی ویژن

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

به این خودرو می‌توان به چشم یک نسخه الکتریکی از ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه، البته با کمی افزایش ارتفاع تا بتواند پک باتری را زیر کابین خود جای دهد نگاه کرد. گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که i۴ در مقایسه با تسلا مدل ۳ اندکی کوتاه‌تر خواهد بود. ب‌ام‌و می‌گوید این خودرو ظرفیت پیمایش بالای ۴۸۰ کیلومتری دارد. بعد از رونمایی مدل استاندارد، یک نسخه ارزان‌تر با ظرفیت پیمایش کم‌تر هم قرار است روانه بازار شود.

ب‌ام‌و iNext

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

ب‌ام‌و iNext که طبق برنامه قرار است سال ۲۰۲۱ رونمایی شود، بدون شک یک خودروی تمام الکتریکی است. ولی چیزی که بیشتر از الکتریکی بودن این شاسی بلند اهمیت دارد قابلیت‌های خودران و همچنین سیستم‌های پیشرفته کنترل صوتی و ارتباطاتی آن است. در نسخه اولیه این خودرو که سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود، البته تمامی این امکانات و تجهیزات پرزرق و برقی که در مدل کانسپت دیده بودیم قرار نیست عرضه شوند.

هنوز معلوم نیست که آیا جلوپنجره کلیوی بزرگ مدل کانسپت روی مدل نهایی نیز استفاده خواهد شد یا نه. مانند تمام کانسپت‌های خودران آینده نگرانه، iNext نیز کابینی بسیار جذاب و پرجنب و جوش دارد. مشخصات باتری آن هنوز اعلام نشده، ولی گفته می‌شود ظرفیت پیمایش آن با یک بار شارژ حدوداً ۶۴۰ کیلومتر خواهد بود.

بایتون K-Byte

شرکت چینی بایتون این روز‌ها با تمام توان در تلاش است تا خودروی تمام الکتریکی خود به نام M-Byte را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند. از سوی دیگر هم این استارت آپ چینی قصد دارد در سال ۲۰۲۱، مدل سدان زیبای K-Byte را روی همان پلت فرم ساخته و فروش آن را آغاز نماید. دو مدل اولیه بایتون از نظر ابعاد شبیه به تسلا مدل اس و ایکس هستند.

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

جذاب‌ترین بخش K-Byte بدون شک قابلیت‌های خودران آن است. سیستم خودران این خودرو با همکاری شرکت بایتون و Aurora در حال طراحی می‌باشد. نسخه کانسپت K-Byte به سنسور‌های بسیاری روی بدنه خود مجهز شده که به خودرو اجازه می‌دهند میزان بسیار بالایی از قابلیت‌های خودران (نه کاملاً خودران) را روی اکثر جاده‌ها ارائه کند.

فولکس واگن I.D. Buzz

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

فولکس واگن می‌گوید تا سال ۲۰۲۲ تولید خودروی الکتریکی I.D. Buzz را به یاد میکروباس نمادین خود می‌خواهد شروع کند. هواداران و علاقه‌مندان مینی ون معروف و دوست داشتنی فولکس واگن بیش از همه از شنیدن این خبر خوشحال هستند. فولکس واگن قول‌های بزرگی در مورد I.D. Buzz داده که برخی از آن‌ها، مانند ظرفیت پیمایش بالای ۵۰۰ کیلومتری و بالای ۳۰۰ اسب بخار قدرت از نظر بعضی از کارشناسان حداقل تا آن زمان قابل دسترسی نیست.

خودروی I.D. Buzz و نسخه باری آن از یک پلت فرم خودروی سواری سایز متوسط استفاده خواهند کرد که می‌توان آن را برای حمل افراد یا بار سفارشی سازی کرد. فولکس واگن هم اکنون در حال بررسی امکان استفاده از یک مینی ون الکتریکی مانند I.D. Buzz در شرکت اشتراک سواری اروپایی خود به نام MOIA است.

شرکت هیوندای در سال ۲۰۲۰ می‌خواهد از یک پلت فرم الکتریکی جدید رونمایی کند. طبق برنامه‌ای جاه طلبانه، هیوندای قصد رونمایی از ۴۴ مدل الکتریکی سازی شده تا سال ۲۰۲۵ دارد و این پلت فرم، یکی از ارکان اصلی برنامه شرکت خواهد بود. ظاهراً نخستین خودروی الکتریکی که روی این پلت فرم قرار است ساخته شود یک مدل لوکس پرچم دار می‌باشد. این خودروسازی کره‌ای به احتمال زیاد از جنسیس، برند لوکس خود برای رونمایی خودرو الکتریکی جدید استفاده خواهد کرد. کانسپت جنسیس اسنتیا، که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده را در واقع می‌توان پیش نمایشی از این مدل الکتریکی تلقی کرد.

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

در حال حاضر جزئیات زیادی از این خودرو در دست نیست. ولی برخی منابع رسانه‌ای ادعا می‌کنند که خودروی الکتریکی هیوندای با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود. دو شرکت هیوندای و کیا هم اکنون مدل‌های الکتریکی خوبی مانند کونا الکتریکی در بازار دارند، ولی هر دو فعلاً از تیراژ تولید بالا عاجز بوده و نمی‌توانند پاسخ گوی تقاضای بازار باشند. معرفی یک خودروی الکتریکی جدید در سال ۲۰۲۱ احتمالاً خون تازه‌ای در رگ‌های الکتریکی هیوندای تزریق خواهد کرد!

خودروی الکتریکی سوبارو

سوبارو را می‌توان یکی از خودروساز‌های تنبل دنیا در زمینه خودرو‌های الکتریکی نام برد. در حال حاضر سوبارو فقط مدل پلاگین هیبریدی XV را در آمریکا و ژاپن با ظرفیت پیمایش الکتریکی تنها ۲۷ کیلومتری می‌فروشد. البته این شرایط از سال ۲۰۲۱ و با رونمایی از نخستین مدل تمام الکتریکی شرکت قرار است دست خوش تغییر شود. این مدل به احتمال زیاد یک نسخه الکتریکی از خودرو‌های فعلی شرکت خواهد بود.

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

سال پیش اخباری در مورد رونمایی از یک پلت فرم جهانی جدید توسط سوبارو منتشر شده بود. خودروی الکتریکی سوبارو نیز روی همین پلت فرم قرار است ساخته شود. طبق گزارش‌های روی پلت فرم مذکور انواع مدل‌های بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و همچنین نسخه‌های تمام الکتریکی مدل‌های معروف مانند فورستر و اوت بک تولید خواهند شد. تصویر بالا مربوط به کانسپت سوبارو ویزیو بوده و می‌تواند در واقع پیش نمایشی از خودروی الکتریکی آینده سوبارو باشد.

فولکس واگن I.D. Vizzion

خانواده مدل‌های الکتریکی فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ پذیرای خودرو‌های جدید زیادی خواهد بود. یکی از آن خودرو‌ها سدان فول سایز دو دیفرانسیلی با پک باتری بزرگ ۱۱۱ کیلووات ساعتی است. شرکت ادعا می‌کند که I.D. Vizzion با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی بیش از ۶۴۰ کیلومتر خواهد داشت.

20 خودروی فوق العاده و خاص سال 2021 + تصاویر

I.D. Vizzion با در نظر گرفتن نسل آینده تکنولوژی‌های خودرویی و قابلیت‌های خودران طراحی می‌شود. به همین دلیل است که داخل کابین کانسپت آینده نگرانه آن چیزی به نام فرمان نمی‌توانید بیابید. البته فولکس واگن ادعا می‌کند که حداقل یک دهه تا رسیدن به این تکنولوژی فاصله داریم.

و بسیار خودرو‌های دیگر…

با توجه به اخبار و گزارشات، تا سال ۲۰۲۱ ما شاهد رونمایی خودرو‌های الکتریکی دیگری نیز خواهیم بود که این شامل معرفی نسل دوم برخی مدل‌های فعلی نیز می‌شود. تا سال ۲۰۲۱ تسلا احتمالاً نسل دوم مدل اس را با طراحی و تکنولوژی‌های جدید روانه بازار خواهد کرد. در سال ۲۰۱۹، تسلا فروش یک مدل ۳۸ هزار و ۹۰۰ پوندی را شروع کرد، ولی این خودروساز الکتریکی احتمالاً به همین راضی نخواهد بود و در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم شاهد رونمایی یک مدل کوچک‌تر با قیمتی مناسب طبق متوسط به پایین جامعه باشیم.

در حالی که بسیاری از خودروساز‌ها در حال آماده سازی خطوط تولید خود برای پیشرانه‌های الکتریکی هستند، می‌توانیم منتظر رونمایی مدل‌های پلاگین هیبریدی بسیاری هم باشیم. برای بسیاری از مردم، مدل‌های پلاگین هیبریدی می‌توانند دروازه ورود به دنیای خودرو‌های الکتریکی محسوب شوند.

برچسب ها: قیمت خودرو، بازار خودرو تعداد بازديد: 170 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز