Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 09:13

28
اردیبهشت
آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو

آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو

با تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت کارخانه خودرو افزایش یافت و گویا این افزایش قیمت ها کمی به ریزش قیمت ها در بازار خودرو کمک کرده است.

با آغاز سال جدید افزایش قیمت خودرو نیز آغاز شد و فاصله قیمت خودرو در کارخانه تا بازار دلالان را هرچه بیشتر به سمت بازار خودرو هدایت کرد و این افزایش قیمت ها تا جایی پیش رفت که قیمت پراید در هفته گذشته به ۹۰ میلیون تومان رسید.

ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت خودرو تصمیم به افزایش قیمت کارخانه آن گرفت تا دست دلالان را از این بازار کوتاه کند و براساس تصمیم این ستاد قیمت خودروهای تولیدی ایران خودرو ۱۰ درصد و قیمت خودروهای سایپا ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت.

گزارش های میدانی حاکی از آن است که فروشندگان خودرو در تلاش برای جلوگیری از ریزش قیمت ها در بازار خودرو هستند و با وجود رکود در این بازار خودروها را به قیمتی بالاتر از نرخ مصوب اتحادیه عرضه می کنند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در خصوص روندی که بازار خودرو در پیش گرفته است به خبرآنلاین گفت: روند بازار کاهشی است و قیمت ها در بازار در حال ریزش است همان طور که قیمت پراید امروز با ریزش قابل توجهی  به ۶۸ میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر نه تنها صاحبان خودرو حاضر به فروش پراید خود به قیمت اعلام شده توسط اتحادیه نیستند بلکه نمایشگاه داران نیز این خودرو را به این قیمت معامله نمی کنند و گزارشات میدانی حاکی از آن است که پراید ۱۳۱ در بازار به قیمت ۷۱ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

قیمت سمند ال ایکس نیز که از اسفند سال ۹۸ تا آغاز هفته گذشته ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است با آغاز این هفته قیمت آن نسبت به سایر خودروها کمی کاهش یافته است و این خودرو به قیمت ۱۱۴ میلیون تومان معامله میشود. قیمت پژو ۴۰۵ نیز به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع : خبرآنلاین

برچسب ها: خودرو، افزایش قیمت، سایپا، خودروسازان، قیمت پراید، کاهش قیمت، بازار خودرو، ایرانخودرو، واردات خودرو تعداد بازديد: 770 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز