Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:43

19
آذر
چند پیشنهاد عالی برای پول خرج‌کردن

چند پیشنهاد عالی برای پول خرج‌کردن

بهبود وضعیت مالی، حس خوبی در شما ایجاد می‌کند و در جهان مادی‌گرای امروز باعث احساس شادی می‌شود. صرف نظر از این سوال کلیشه‌ای که آیا پول برای شما خوشبختی را نیز به ارمغان می‌آورد یا نه...

بهبود وضعیت مالی، حس خوبی در شما ایجاد می‌کند و در جهان مادی‌گرای امروز باعث احساس شادی می‌شود. صرف نظر از این سوال کلیشه‌ای که آیا پول برای شما خوشبختی را نیز به ارمغان می‌آورد یا نه؛ امروز می‌خواهیم شما را با ترفند‌هایی آشنا کنیم که به ارتقای کیفیت زندگی کمک می‌کنند و به خوبی می‌دانیم که اهمیت مسائل مالی را نمی‌توان در جهان امروزی نادیده گرفت.

 در جهان امروزی از هر قشری از جامعه که باشید؛ نمی‌توانید اهمیت بالای  مسائل مالی را انکار کنید. هر کدام از ما حداقل یک بار در روز به مسائل مالی فکر می‌کنیم. از صبح زود که برای صرف صبحانه نان سنگک می‌خرید تا شب که با مترو از سر کار به خانه برمی‌گردید؛ با پول سروکار دارید. پس بدون شک شما نیز هر روز نگران مقدار پولی هستید که خرج کردید یا این که دغدغه دارید چه مقدار پول باید پس‌انداز کنید.

ترفند‌هایی برای خوب پول خرج کردن!

در متن پیش رو قصد داریم چند ترفند خوب پول خرج کردن را به شما معرفی کنیم. با این ترفند‌ها می‌توانید خودتان را فریب دهید که پول کم‌تری خرج کنید و در عوض پول بیشتری پس‌انداز کنید. البته بدون این که اوقاتتان تلخ شود!

بهبود وضعیت مالی، حس خوبی در شما ایجاد می‌کند و در جهان مادی‌گرای امروز باعث احساس شادی می‌شود. صرف نظر از این سوال کلیشه‌ای که آیا پول برای شما خوشبختی را نیز به ارمغان می‌آورد یا نه؛ امروز می‌خواهیم شما را با ترفند‌هایی آشنا کنیم که به ارتقای کیفیت زندگی کمک می‌کنند و به خوبی می‌دانیم که اهمیت مسائل مالی را نمی‌توان در جهان امروزی نادیده گرفت. البته ممکن است ترفند‌های ارائه شده در این متن برای همه‌ی افراد موثر نباشند. پس از شما می‌خواهیم نظرات خود را در مورد ترفند‌های مالی موثری که در زندگیتان به کار می‌برید؛ با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

پولدار شدن با کنار گذاشتن چند عادت ساده!

برای مصارفی مانند بیرون غذا خوردن و بنزین زدن و خریدن وسایل منزل از پول نقد استفاده کنید. کارت‌های عابر بانک فریب‌دهنده‌اند و بسیاری اوقات ممکن است متوجه نباشید که چقدر پول خرج کردید. اما پول نقد، خرید کردن را واقعی‌تر جلوه می‌دهد و مزیت دیگر آن، این است که حواس‌تان بیشتر به دخل و خرج‌تان جمع می‌شود و می‌دانید چه زمانی پول‌تان در شرف تمام شدن است.

هر هفته پول پس‌انداز کنید

ترفند‌هایی برای خوب پول خرج کردن!

کاغذ و خودکاری بردارید و مقدار متوسط پولی که طی یک هفته خرج می‌کنید را بنویسید. بعد حساب کنید در پایان ماه چقدر از مقدار اولیه‌ی پول‌تان باقی مانده است. آن مقدار را در تعداد هفته‌های هر ماه تقسیم کنید و هر هفته چند تومان پول پس‌انداز کنید. اگر به این برنامه‌ریزی متعهد باشید، در پایان ماه خواهید دید چند تومان پول اضافی در حساب‌تان باقی می‌مانند.

زیاد بیرون نروید!

گاهی اوقات زیاد بیرون رفتن، هزینه‌های غیر ضروری بر ما تحمیل می‌کند. وقتی هر روز با ماشین بیرون می‌روید و در رستوران و مرکز خرید توقف می‌کنید؛ مسلماً پول زیادی خرج می‌شود؛ بنابراین تعداد دفعات بیرون رفتن را کاهش دهید و روز‌هایی را در خانه و همراه خانواده سپری کنید و برای خود سرگرمی‌های جدید بسازید.

کاتالوگ و تراکت نگیرید

ترفند‌هایی برای خوب پول خرج کردن!

اگر به خرید کردن علاقه داشته باشید، احیاناً آگهی تبلیغات مغازه‌ای که لباس‌هایش را ۵۰ درصد تخفیف زده یا رستورانی که به تازگی افتتاح شده است؛ شما را بسیار وسوسه می‌کند. این‌گونه آگهی‌ها اغلب به خرید وسایلی ختم می‌شوند که هیچ نیازی به آن‌ها ندارید. پس سعی کنید به این آگهی‌ها و تراکت‌ها توجه کمتری نشان دهید و فقط دنبال خرید چیز‌هایی باشید که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید. یک روش معروف پیشنهاد می‌دهد قبل از خرید هر چیز، چند بار از خودتان بپرسید: آیا واقعاً به آن نیاز دارم؟ - و فقط زمانی آن را بخرید که جواب‌تان منطقی و مثبت باشد.

بیشتر بخوانید:

9شگرد فریبکارانه فروشگاه‌ها که شما را مجبور به خرید می کند

یک لیست ۳۰ روزه تهیه کنید

با این وجود گاهی دل‌مان می‌خواهد وسایلی بخریم که به آن‌ها احتیاجی نداریم، ولی به هر دلیلی دوست داریم آن‌ها را داشته باشیم. برای این موقعیت‌ها یک لیست ۳۰ روزه تهیه کنید. هر چیزی جز آن مواردی که واقعاً به آن‌ها احتیاج دارید را در این لیست یادداشت کنید. در کنار هر مورد، تاریخ آن روز را نیز بنویسید. وقتی ۳۰ روز از نوشتن آن گذشت، اجازه دارید آن وسیله را بخرید. اما اغلب خواهید دید که بعد از گذشت ۳۰ روز برخلاف روز اول دیگر تمایلی برای خرید آن وسیله ندارید.
در خانه غذا بپزید!

در وهله‌ی اول بیرون غذا خوردن شاید آسان‌تر به نظر برسد، ولی هزینه‌ی بیشتری دارد. از طرفی مجبور نیستید در خانه غذا‌های سخت بپزید. می‌توانید با چند ماده‌ی غذایی سالم و ارزان، غذای ساده‌ای فراهم کنید. با این کار علاوه بر این که در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کنید، غذای سالم‌تری نیز به بدن‌تان می‌رسانید.

ورزش کنید!

ترفند‌هایی برای خوب پول خرج کردن!

ورزش کردن در کنار داشتن رژیم غدایی استاندارد، باعث می‌شود سالم بمانید و از هزینه‌های پزشکی و خریدن دارو‌های گران‌قیمت در امان باشید.

از استراتژی پاکت استفاده کنید!

این روش مشابه روش استفاده از پول نقد می‌باشد؛ با این تفاوت که در این روش پول نقد خود را در چند پاکت جدا سهمیه‌بندی می‌کنید. به طور مثال می‌توانید پاکتی را برای خرید وسایل خانه و لباس و پاکتی برای بیرون رفتن با دوستان کنار بگذارید و به این ترتیب هزینه‌های خود را جیره‌بندی و مدیریت کنید.

با همسر خود یا کسی که با او هم‌خرج هستید، صحبت کنید

افرادی که با یکدیگر هم‌خرج هستند، باید اهداف مالی یکسانی داشته باشند و طبق الگوی مشخصی که مورد توافق همه است، پول خرج کنند. به این منظور سعی کنید هر هفته وقتی را برای کنترل مخارج خود و هم‌خرج‌تان اختصاص دهید و گردش مالی یکدیگر را بررسی کنید.

تمام گردش‌های مالی خود را یادداشت کنید

دفتری تهیه کنید و در آن تمام پولی که طی هر ماه وارد حساب‌تان می‌شود، پول‌هایی که برای خرید لباس و مواد غذایی خرج می‌کنید، پول‌هایی که صرف پرداخت قبوض آب و برق خانه می‌شوند و پول‌هایی که پس‌انداز می‌کنید را یادداشت کنید. حتی می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص نیز استفاده کنید. اگر تمام گردش مالی خود را به صورت ثبت‌شده داشته باشید، آسان‌تر می‌توانید هزینه‌های خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنید.

همیشه اول هزینه‌های ضروری و مهم را پرداخت کنید

اگر پرداخت هزینه‌های ضروری مانند اجاره بها و قبوض خانه را برای آخر ماه بگذارید، ممکن است پول کم بیاورید و دچار استرس و اضطراب شوید. اما با پرداخت به موقع آن‌ها، حتی اگر آخر ماه پول کم آوردید، حداقل از جهت پرداخت هزینه‌های ضروری خود خاطری آسوده دارید و در عوض می‌توانید از هزینه‌های غیر ضروری صرف نظر کنید.

به فرزندان خود در مورد نحوه‌ی به دست آوردن پول، خرج کردن، هدیه دادن و پس‌انداز کردن آن آموزش دهید

اگر فرزندان‌تان بدانند چه اندازه تبلیغات با ترفند‌های مختلف آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کم‌تر فریب آن را می‌خورند. اگر آن‌ها از زحمتی که برای به دست آوردن پول می‌کشید آگاه باشند؛ بیش‌تر قدر پولی که به آن‌ها می‌دهید را می‌دانند و بهتر خرج می‌کنند. اگر فرزندان‌تان بدانند هدیه دادن به معنای خرید کادو‌های گران‌قیمت نیست، کم‌تر از شما انتظار خواهند داشت که وسایل گران بخرید. خلاصه این که صرفه‌جویی فرزندان، تاثیر بسیاری بر کنترل هزینه‌های خانوادگی شما خواهد گذاشت.

شادی را در زندگی کردن پیدا کنید نه در پول خرج کردن!

ترفند‌هایی برای خوب پول خرج کردن!

اغلب اوقات افراد فقط برای این که احساس شادی کنند، پول خرج می‌کنند. بعضی افراد حتماً باید آخرین مدل تلفن همراه یا ماشین را داشته باشند تا احساس کنند انسان‌های مهم و خوشبختی هستند. البته این خوشحالی گذرا است و اغلب فرد را برای خرید وسایل بیش‌تر حریص می‌کند. این چرخه هیچ پایانی ندارد؛ بنابراین از هر طبقه‌ای که باشید، هیچ‌وقت احساس رضایت خاطر نمی‌کنید؛ بنابراین سعی کنید زندگی را دوست داشته باشید و از طبیعت و بودن با اطرافیان خود لذت ببرید. در انجام کار‌هایی که دوست‌شان دارید، خوشی را پیدا کنید. یادتان باشد عوامل بسیاری در زندگی موجب شادی ما می‌شوند، فقط کافی است آن‌ها را شناسایی کنید.

 

منبع:برترینها

برچسب ها: صرفه جویی، پس انداز، دخل و خرج، مدیریت هزینه ها، پول خرج کردن، روش های پولدار شدن تعداد بازديد: 409 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز