Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:48

3
مرداد
خودرو گران تر می شود یا ارزان تر؟!

خودرو گران تر می شود یا ارزان تر؟!

در آخرین روز کاری هفته قیمت برخی خودروهای داخلی همچنان در مسیر کاهش ماند. البته این کاهش در برخی خودروها از ۲۰۰ هزارتومان بیشتر نشد اما نشان داد باید منتظر کاهش بیشتر قیمت خودر باشیم.

به گزارش تجارت آنلاین : در آخرین روز کاری هفته قیمت برخی خودروهای داخلی همچنان در مسیر کاهش ماند. البته این کاهش در برخی خودروها از ۲۰۰ هزارتومان بیشتر نشد.

امروز هم همچون روزهای گذشته قیمت اغلب خودروهای داخلی همراه با کاهش تعداد معاملات با کاهش روبرو شد.

تیبا صندوق‌دار بدون تغییر نسبت به روز گذشته با قیمت ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد این در حالی است که قیمت مصوب کارخانه برای تیبا صندوق‌دار تنها ۴۲ میلیون تومان اعلام شده. قیمت تیبا۲ نیز با کاهش ناچیز ۲۰۰ هزار تومانی به ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. اما ساینا بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی مانده و این محصول سایپا در بازار ۵۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. 

قیمت  ام وی ام  X۲۲ دنده اتوماتیک در بازار با افزایش یک میلیون تومانی به ۱۸۹ میلیون تومان رسید. مدل دنده‌ای این محصول در بازار ۱۵۰ میلیون تومان است و ۱۱ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه فروخته می‌شود. 

خودروی مدل ام وی ام  ۳۱۵ هاچ‌بک نیز در بازار بدون تغییر نسبت به دیروز ۱۲۵ تومان خرید و فروش شد. همچنین قیمت روز  X۳۳ این برند در بازار حدود ۱۳ میلیون پایین‌تر از قیمت کارخانه و برابر با ۲۲۳ میلیون تومان است.

جک J۴ در بازار حدود یک میلیون تومان نسبت به دیروز ارزان شده و حالا ۱۳۹ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت روز جک S۳ مثل روزهای گذشته روی ۱۸۸ میلیون تومان ایستاده و ۲۲ میلیون کمتر از قیمت مصوب کارخانه فروخته می‌شود. همچنین جک S۵ در بازار ۲۶۶ میلیون تومان است.

در معاملات امروز پراید هاچ‌بک با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. پراید سایپا ۱۳۱ با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی روبرو شده و ۴۴ میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین پراید وانت با ۵۰۰ هزار تومان کاهش در بازار ۴۳ میلیون تومان قیمت خورده است.  

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار با افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به ۸۰ میلیون تومان برگشته است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دو میلیون تومان گران شده و امروز با قیمت ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که قیمت مصوب کارخانه برای این محصول حدود ۱۵ میلیون تومان پایین‌تر و ۷۹ میلیون تومان اعلام شده است.

پژو ۲۰۶ صندوق‌دار هم با حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۹۴ میلیون تومان فروخته می‌شود.  

پژو پارس با افزایش دو میلیون تومانی، به ۱۰۰ میلیون تومان رسید. قیمت روز پژو پارس در بازار ۹۲ میلیون تومان است و اختلاف آن با قیمت مصوب کارخانه به ۱۴ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۴۰۵ GLX در بازار با افزایش یک میلیونی به ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. مدل دوگانه سوز این خودرو امروز ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. از طرف دیگر پژو ۴۰۵ SLX با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۸۰ میلیون تومان در بازار رسید.

قیمت روز سمند LX امروز ۵۰۰ هزار تومان گران شده و ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

اما دنا پلاس توربو امروز بیشترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کرد. قیمت این محصول که طی هفته گذشته با کاهش ۱۰ میلیونی روبرو شده و تا ۱۶۳ میلیون تومان پایین آمده بود، امروز با جهش هشت میلیونی به ۱۷۱ میلیون تومان رسیده و تقریبا دو برابر قیمت مصوب کارخانه معامله شد. دنا معمولی هم با افزایش یک میلیونی، حدود ۱۱۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

*خودرو گران می شود یا ارزان؟

علاوه بر نوسان های لحظه ای قیمت آنچه این روزها در بازار خودرو بیش از پیش خریدران و فروشندگان را حساس کرده است تلاش برای پاسخ این سوال است که خودرو با ادامه روند کاهش ارزان تر می شود یا دوباره معادلات بازار ارز و تحریم و ممنوعیت واردات خودرو را گران تر می کند؟

در همین رابطه سعید لیلاز ، تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه قیمت خودرو با رسیدن قطعات از داخل و خارج در ابتدای نیمه دوم سال متعادل می‌شود، معتقد است: در حال حاضر بخشی از تولیدات سایپا و ایران خودرو به دلیل نبود قطعه و ناقص ماندن امکان تحویل ندارد اما بررسی ها نشان می دهد تا پایان مهر و اوایل آبان سال جاری با رسیدن قطعات کلی از داخل و خارج ، مشکلات برطرف شود و بازار به ثبات بیشتری برسد .

وی ادامه داد: همین حالا نیز ثبات بازار خودرو و بهبود وضعیت نسبت به دو ماه قبل ناشی از افزایش عرضه خودرو به بازار است.

 وی با تاکید بر اینکه خودروسازان از افزایش قیمت خودرو در بازار هیچ منفعتی ندارند و هر چه غیر از این دروغ محض است. وی اضافه کرد: ماندن خودرو در خودروسازی‌ها نیز ناشی از کسری قطعات است که با توجه به اقدامات صورت گرفته تا پایان مهر و اوایل آبان این مشکل حل خواهد شد و در این محدوده زمانی علاوه بر تولید چهار هزار خودرو به صورت روزانه، نزدیک به ۲۰۰ هزار خودرو با تکمیل قطعات به بازار عرضه می‌شوند.

لیلاز گفت: وی با تاکید بر اینکه خودروهای ناقص مانده در خودروسازی‌ها اتفاقا چند ده هزار دستگاه نیست بلکه به صدها هزار دستگاه می‌رسد، ادامه داد: از اواخر خرداد ماه عملیات اصلاح در خودروسازی‌ها آغاز شده و تمام خودروهایی که ناقص هستند، به تدریج در حال تکمیل و عرضه به بازار هستند.

برچسب ها: خودرو، زندگی آنلاین، ایران خودرو، افزایش قیمت خودرو، سایپا، خودرو داخلی، کاهش قیمت خودرو تعداد بازديد: 684 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز