Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 07:51

14
آذر
چه کسی شما را راهنمایی می‌‌کند؟

چه کسی شما را راهنمایی می‌‌کند؟

در روابطی که هیچ اختلاف نظری وجود ندارد یکی از زوجین خود را سانسور کرده و مطیع محض نظرات دیگری می‌‌شود که عواقب خوشایندی نخواهد داشت و در بطن رابطه زن و مرد دچار احساسات متناقضی هستند.

ستاره حمیدی؛ کارشناس ارشد روانشناسی

 

آنچه مسلم است روابط انسانی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد گاهی نزدیکترین افراد نیز سخنان یکدیگر را وارونه برداشت می‌‌کنند نمی توان انتظار داشت زن و مردی سال‌ها در کنار هم زندگی کنند و در عقاید نظرات و رفتارهای‌شان تفاوتی دیده نشود.

همین تفاوت‌ها است که به زندگی زوجین رنگ می‌‌بخشد و هر روز را متفاوت از روز قبل رقم می‌‌زند تصور این که یک رابطه خوشایند و بدون هیچ گونه مسئله ای به خوبی استمرار یابد صد در صد زائده خیالات و افسانه‌ها می‌‌باشد و باید به این روابط شک کرد.

در واقع در روابطی که هیچ اختلاف نظری وجود ندارد یکی از زوجین خود را سانسور کرده و مطیع محض نظرات دیگری می‌‌شود که بالطبع عواقب خوشایندی نخواهد داشت و در بطن رابطه زن و مرد دچار احساسات متناقضی هستند.

بهترین راه برای سازگاری

آنچه اهمیت دارد دارد انتخاب بهترین راه برای سازگاری بر سر تفاوت‌ها است حال این تفاوت‌ها هر چه می‌‌خواهد باشد سبک زندگی، اعتقادات و علایق و.... اکثر زوجین متاسفانه زمانی که با این‌گونه تفاوت‌ها و مسائل روبرو می‌شوند و سخنان یکدیگر را وارونه برداشت می‌‌کنند مضطرب شده و گاهی احساس می‌‌کنند شریک زندگی خود را به خوبی نشناخته اند و برای رفع مشکل دست به اقداماتی می‌‌زنند.

متاسفانه برخی راه صحیح را در پیش نگرفته و جهت بهتر کردن شرایط از نزدیکان و دوستان و.... کمک می‌‌گیرند بدون توجه به اینکه آیا این افراد صلاحیت لازم برای تصمیم‌گیری و ارائه مشاور به آنها را دارند یا خیر و برخی پا را فراتر گذاشته و تمامی توصیه‌های اطرافیان را به مرحله اجرا در می‌‌آورند البته این بدین معنا نیست که نباید از خانواده و دوستان و آشنایان مشاوره گرفت بلکه آنچه باید در نظر گرفت انتخاب فرد شایسته و مناسب برای مشاوره است.

برخی اطرافیان بنا بر تجارب شخصی زندگی خویش و دیده‌ها و شنیده‌ها راه حل‌های ارائه می‌‌دهند بدون توجه به اینکه هر فردی منحصر به فرد بوده و نمی‌توان یک نسخه را برای همه تجویز کرد.

تحصیلات حقوقی

طبیعی است هیچ کس یک فرد عامی و بدون تحصیلات حقوقی را برای امور حقوقی خود بر نمی گزیند و به دنبال فردی می‌‌گردد که دارای سابقه تحصیلات مرتبط و تجارب کافی باشد.

در این صورت ضروری به نظر می‌‌رسد برای حل مسائل خانوادگی و عاطفی نیز از مشاوران و متخصصان آن رشته کمک گرفت.

حتی در این مرحله نیز افراد باید دید روشنی داشته باشند همه مشاروان و روانشناسان قادر به حل تمامی مسائل عاطفی، زناشویی‌، خانوادگی و کودکان نیستند.

یافتن فردی که تحصیلات مرتبط آکادمیک تجربه و سوابقه کاری دارد از مواردی است که باید برای انتخاب مشاور مد نظر قرار داد.

شاید دوستان آشنایان و خانواده توصیه‌های مفیدی داشته باشند که  برای خودشان کاربردی بوده است ولی این بدین معنا نیست که روش آنان بر ای زندگی افرادی که متفاوت فکر و زندگی می‌‌کنند موثر باشد.

انتخاب یک راهنمایی مناسب ضربات مهلکی بر پیکره خانواده وارد می‌‌کند.

بهتر است زوجین در خصوص رفع مشکلات خود از بیان مسائل شخصی و خانوادگی با دوستان و آشنایان و ... حتی همکاران جلوگیری کرده و برای رفع موانع از مشاوران و متخصصان بهره ببرند.  

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، زندگی مشترک، ازدواج، انتخاب همسر، روابط زوجین، معیار ازدواج، روابط انسانی تعداد بازديد: 1026 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز