Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:16

2
دی
چگونه در کار مثبت بمانیم

چگونه در کار مثبت بمانیم

آیا زندگی شادتر را در محل کار دوست دارید؟ مثبت ماندن در محل کار شما را شادتر می کند ، بهره وری را بالا می برد و به شما این امکان را می دهد که از دستاوردهای خود احساس افتخار کنید.

مترجم : آرا حجازی

 

تحریریه زندگی آنلاین : آیا زندگی شادتر را در محل کار دوست دارید؟ مثبت ماندن در محل کار شما را شادتر می کند ، بهره وری را بالا می برد و به شما این امکان را می دهد که از دستاوردهای خود احساس افتخار کنید. شما زمان زیادی از روز خود را صرف کار می کنید و اگر نتوانید از آن زمان لذت ببرید ، تنها بیرون آمدن از رختخواب در صبح برای شما سخت تر و سخت تر می شود. اما چگونه حس خوب در کار را تجربه کنیم؟

 

الف) داشتن نگرش درست

۱. بدانید که چرا کار می کنید.

آیا شما در حال انجام کار برای زندگی هستید یا زندگی میکنید برای کار ؟ چه چیزی است که شما را در این کار نگه می دارد؟ عاشق کار هستید؟ یا اینکه پول از خانواده و سبک زندگی شما پشتیبانی می کند؟ باید به خاطر داشته باشید که چرا کار شما مهم است ، خصوصاً وقتی کسل کننده یا مشکل شود. اگر می توانید بدون دلیل فکر کنید که باید در این شغل کار کنید ، شاید تنها راه مثبت ماندن در محل کار ، یافتن کار جدید باشد.داشتن یک برنامه عملی برای زندگی خود ، و دانستن اینکه کجا هستید ، اغلب بهترین نقطه برای شروع حس خوب در کار است.

۲. هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید.

همه در مکان های متفاوت و وضعیت های مختلف شروع به کار و حرکت میکنند. شما هیچ تصوری ندارید که این حرکت و سفر دیگران بتواند آنها را به جایی که میخواهند برساند. انجام کورکورانه یک مقایسه باعث اتلاف وقت و احساس منفی می شود. شما فقط می توانید افکار و سرنوشت خود را کنترل کنید ، بنابراین بر روی آن کار کنید.

بیشتربخوانید:

تاثیر مثبت اندیشی در کسب موفقیت در زندگی

 

 

 

۳. از گرفتار شدن با آنچه که خارج از کنترل شماست دور بمانید.

نکته این است که شما به چیزهای مهم برای شما مانند اقتصاد ، بازار ، اقداماتی که ممکن است دیگران انجام دهند ، یا غیره فکر و تمرکز می کنید. یعنی: ایده های درونی و اعمال شما.

 ۴. خود یا هر کس دیگری را خیلی جدی نگیرید.

 برای اینکه حس خوب در کار را افزایش دهید بیشتر از اینکه خودتان را فرد خوشبخت تری معرفی کنید ، خود مسخره کردن نیز می تواند شما را قدرتمندتر ، تأثیرگذارتر و جذابتر جلوه دهد. داشتن حس شوخ طبعی به چشم پوشی از مشکلات می پردازد و به شما یادآوری می کند که زندگی خود را خارج از شغل خود دارید.

این امر در درجه اول باید یک نگرش درونی باشد نه یک رفتار بیرونی. تا آنجا که ممکن است در افکار خود سبکبار تر بمانید ، اما سعی کنید از شوخی در مورد یک وضعیت جدی خودداری کنید ، به خصوص اگر اوضاع می تواند عواقب جدی داشته باشد یا نمی دانید افراد دیگر در اطراف شما همانقدر طنز پذیر هستند یا نه.

۵. چند دقیقه برای شکایت کنار بگذارید ، اما کوتاه آن را انجام دهید.

این احساس مانند یک انگل است که می تواند انرژی و رفاه شما را بر هم بزند. هنگامی که از این دنیا راضی نیستید می توانید برای ایجاد تغییرات اقداماتی انجام دهید. اما نشستن و شکایت کردن کاری به جز ایجاد ناراحتی در درونتان انجام نمی دهد. این در واقع می تواند راهی مفید برای پیش بینی مشکلات باشد ، اما تنها در صورتی که در آن زیاده روی نکنید. داستان های گریه دار را جمع کنید ، بگویید چه چیزی در ذهن شماست و به سمت افکار پربارتر برای داشتن حس خوب در کار حرکت کنید.

۶. بیشتر اوقات در کار لبخند بزنید.

لبخند ثابت شده است که مواد شیمیایی موجود در مغز شما را آزاد می کند و باعث خوشحالی شما می شود ، حتی اگر لبخند اجباری باشد. به این گفته ، شما باید برای لذت بردن از هرچه بیشتر کار خود وقت بگذارید. به خودتان فرصت دهید تا با همکارانی که دوست دارید صحبت کنید ، چند فیلم خنده دار را هنگام ناهار تماشا کنید و به موسیقی گوش دهید که باعث خوشحال شدن و داشتن حس خوب در کار می شود. مثبت اندیشی منجر به تفکر مثبت می شود و راه دیگری برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

13راه ساده برای شاد بودن در زندگی

 

 

 

 ۷. با همه با مهربانی و احترام رفتار کنید.

مهربان بودن با همکار این اطمینان را به شما می دهد که مهربانی به شما بازخواهد گشت. ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که افراد از جمله شما نیز دچار استرس شوند ، اما دانستن اینکه شما حمایت و دوستی اطرافیان را دارید ، راهی عالی برای رها کردن منفی بافی  و ایجاد احساس مثبت تر است. انسان حیوانی اجتماعی است ، بنابراین از ایجاد روابط با همکاران خود غافل نشوید. [۵]

۸. فرصت هایی را در دوره های ناآرامی یا دشواری پیدا کنید.

تمرکز بر روی موقعیت هایی کنید که “می توانید انجام دهید” و نه آنها که “نمی توانید”. یک راه عالی برای شروع این است که با نگاه کردن به مشکلات به عنوان فرصت و نه به عنوان شکست نگاه کنید . تغییر با چشم انداز آغاز می شود ، و بینایی فقط با صدای بلند گفته می شود. شما باید با نگاه و نگرانی به سمت بهبود ، مشکلات و شکست ها را مورد بحث قرار دهید ، نه اینکه خود را برای اشتباهات گذشته بترسانید. اوقات بد در هر دفتر و کاری اتفاق می افتد و مثبت ماندن به معنای اجتناب از مشکلات نیست بلکه رشد از روی آنهاست.

 

ب) لذت بردن از کار

۱. به این فکر کنید که چگونه می توانید به کار های خود بیفزایید.

از چه مهارت ها ، چشم اندازها یا ایده های منحصر به فردی می توانید برای بهتر شدن محل کار خود استفاده کنید. در کار خود ابتکار عمل به خرج دهید ، آن را شخصی سازی کنید این کار به شما اجازه می دهد کارهایی را که دوست دارید بیشتر انجام دهید. داشتن سهم در اهداف و مأموریتهای شرکت شما باعث می شود کار شما بسیار راحت کار کنید. این اهداف نیز می توانند شخصی باشند. حتی اگر شرکتی را که برای آن کار می کنید دوست ندارید ، ابتکار عمل راهی عالی برای بهبود مهارت ها و از سرگیری کار بعدی شماست.

۲. محدودیت های خود را در محل کار بدانید.

اگر می دانید که یک پروژه می تواند شما را به استرس بی دلیل بیندازد ، به هر دلیلی آن را انجام ندهید. این بدان معنا نیست که شما باید حداقل کار را انجام دهید ، بلکه این بدان معنی است که شما نیازهای خود را قبل از نیاز شرکت و کار خود قرار دهید. فقط به این دلیل که از شما خواسته شده است , کار اضافی نکنید – اطمینان حاصل کنید که این کار که انجام می دهید می تواند بدون آسیب رساندن به کیفیت زندگی شما ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

افسردگی خندان چیست و چه نشانه هایی دارد؟

رازهایی برای خوش اخلاق و خوش برخورد بودن

 

 

 

 

۳. فضای کاری خود را شخصی کنید.

عکس ها را قرار دهید ، یک هدفون و موسیقی زیبا تنظیم کنید و مقداری کارد و چنگال را در کنار میز خود قرار دهید. تمام تلاش خود را بکنید تا فضای مورد نظر شما ایجاد شود ، نه مانند برخی از دفاتر مطبوعاتی که ممکن است در آن کار کنید. این کار به افزایش حس خوب در کار کمک بسزایی می کند.

 

۴. حتما از بدن خود با غذا و آب مراقبت کنید.

به سادگی، خوردن غذای کافی و نوشیدن آب کافی ممکن است بهترین راه برای داشتن حس خوب در کار باشد. احساس گرسنگی یا تشنگی منجر به خستگی می شود و این احساس تخلیه باعث می شود که شما روز و روز بیشتر تحلیل بروید.

 

۵. سازماندهی شده اما منعطف باشید.

برای خودتان برنامه ریزی کنید ، اما با برنامه ریزی خودتان را زنجیر نکنید. درعوض ، برای جلوگیری از مهلت های آخرین لحظه ، از سازمان دهی استفاده کنید، تا همه چیز را در زمانی که باید انجام شود انجام دهید و امور خود را نظم دهید. ذهن پاک و بدون مشکل با یک میز و تقویم بسته نشده شروع می شود ، بنابراین برای تمیز کردن زندگی مدتی وقت بگذارید.گفته می شود ، توانایی حرکت با پانچ کردن کارهای انجام شده برای حفظ چشم انداز مثبت مهم است. برنامه ها تغییر خواهند کرد ، و این خوب است – شما فقط باید با آنها تغییر کنید.وقتی وظایف و رویدادها را انجام می دهید خط بزنید.

۶. فعال باش.

بلند شوید و حداقل هر ساعت یکبار حرکت کنید. نشستن در یک مکان در تمام روز به سرعت خسته کننده می شود ، اما فعال ماندن به شما کمک می کند تا در تمام طول روز احساس بهتری داشته باشید. در زمان استراحت و ناهار خود پیاده روی کنید ، هفته ای چند بار با دوچرخه به محل کار بروید یا از محل کار خود خارج شوید ، یا قبل از شیفت خود تمرین کنید. وقتی بدن شما احساس خوبی داشته باشد ، ذهنتان احساس خوبی می کند و ورزش بهترین راه برای تحقق آن است. در نتیجه حس خوب در کار در شما افزایش پیدا می کند.

۷. بیشتر خیال پردازی کنید.

بگذارید ذهن شما هر از گاهی خیال پرداز باشد. این فقط برای سلامت روان شما مفید نیست – حتی می تواند شما را بیشتر بهره ور کند. استدلال مبنی بر اینکه رویاپردازی باعث تسهیل کارهای شما می شود می تواند مربوط به قرن بیستم باشد. وقتی در ذهن خود گشت می زنید می توانید بینشی منحصر به فرد و رقابتی کسب کنید.

۸. کار را از بازی جدا کنید.

گاهی اوقات کار شما در دنیای شما فوق العاده مهم به نظر می رسد. با این حال ، وقتی اجازه می دهید کارتان حریم خصوصی و صداقت شما را از بین ببرد ، بخشی از خود را می کشید. کار برای کار است نه خانه ، بنابراین بیاموزید که آن را از خود منزلتان جدا کنید. وقتی دفتر را ترک می کنید یا به صورت آنلاین از سیستم خارج می شوید ، کار به پایان رسیده است. به تجربیات لذت بخش دیگر بپردازید.

برای داشتن حس خوب در کار ، می توانید علاقه و سرگرمی که با کارتان بی ارتباط است داشته باشید. این بخشی از زندگی شما است که کاملاً بی ارتباط با کار است و نباید شامل همکاران یا آشنایان کار باشد. اگر گلف بازی می کنید ، با همکاران خود بازی نکنید – مگر اینکه این یک رویداد مرتبط با کار باشد.

برچسب ها: روانشناسی، شادی، سلامت روان، مثبت اندیشی، انرژی مثبت تعداد بازديد: 76 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز