Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 22:02

17
مرداد
چند توصیه برای مقابله با افسردگی تابستانی

چند توصیه برای مقابله با افسردگی تابستانی

او برخی از علائم افسردگی تابستانی را مطرح کرده است و بر اساس نظرات این متخصص، شش نشانه «افزایش استرس، اختلالات خواب از جمله بی‌خوابی، احساس خستگی، تحریک پذیری، ناامیدی بیش از حد معمول

او برخی از علائم افسردگی تابستانی را مطرح کرده است و بر اساس نظرات این متخصص، شش نشانه «افزایش استرس، اختلالات خواب از جمله بی‌خوابی، احساس خستگی، تحریک پذیری، ناامیدی بیش از حد معمول و در نهایت ناتوانی در تمرکز کردن» حاکی از آن هستند که فرد دچار اختلال عاطفی فصلی است.
 
معمولا «اختلال عاطفی فصلی» با شب‌های تاریک‌ و طولانی‌تر و دمای سردتر در ماه‌های زمستان مرتبط است اما متخصصان می‌گویند که تابستان هم می‌تواند علائم مشابه افسردگی را برای برخی افراد به همراه داشته باشد.
 
به گزارش یورونیوز، «اسمریتی جوشی»، روانشناس بالینی در گفتگو با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا می‌گوید: به دلیل تغییرات اقلیمی که در سطح جهان روی داده، دمای بالاتر از حد معمول می‌تواند احساس درماندگی و از دست دادن کنترل و همچنین اضطراب زیادی به وجود آورد.
 
او برخی از علائم افسردگی تابستانی را مطرح کرده است و بر اساس نظرات این متخصص، شش نشانه «افزایش استرس، اختلالات خواب از جمله بی‌خوابی، احساس خستگی، تحریک پذیری، ناامیدی بیش از حد معمول و در نهایت ناتوانی در تمرکز کردن» حاکی از آن هستند که فرد دچار اختلال عاطفی فصلی است.
 
به گفته او هنگامی که دمای هوا در تابستان بالا می‌رود «موارد خشم خیابانی نیز بیشتر می‌شود» و در مجموع، افراد بیشتر به مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم مانند مصرف مواد مخدر، نوشیدن الکل یا زیاده‌روی در خوردن غذاهای ناسالم از جمله بستنی متوسل می‌شوند. در طرف مقابل هم برخی به اندازه کافی غذا نمی‌خورند.
 
او می‌افزاید که گروه‌های خاص و آسیب‌پذیر در برابر گرمای شدید مانند زنان باردار یا افراد مسن که مجبورند در دمای بالا در خانه بمانند نیز با احساس تنهایی مواجه خواهند شد.
 

بیشتربخوانید:

۱۰ راه مبارزه با افسردگی تابستانی

اسمریتی جوشی چند توصیه برای مبارزه با افسردگی تابستانی معرفی کرده که به شرح زیر است:
 
* بدن خود را هیدراته نگه دارید و برای این منظور آب به اندازه کافی بنوشید.
 
* تا حد امکان از قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرما خودداری کنید.
 
* اگر در فضای باز کار می‌کنید، استراحت‌های کوچک بین کار داشته باشید.
 
* برای خنک کردن هوا از فن یا کولر استفاده کنید.
 
* به صورت مجازی با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید.
 
* از دنبال کردن مکرر اخبار نگران کننده درباره آب و هوا به ویژه اطلاعات نادرست خودداری کنید.
 
* درگیر سرگرمی‌های آرامش‌بخشی باشید که از نظر فیزیکی خسته کننده نیستند.
 
* در داخل خانه هم سعی کنید استراحت کنید؛ کار و تکاپوی بیش از حد حتی در خانه‌ای که تهویه مناسب دارد هم می‌تواند باعث افسردگی شود.
 
* غذای مغذی بخورید.
 
* اگر متوجه تغییراتی در سلامت روان خود شدید، با یک متخصص سلامت روان تماس بگیرید.
 
جوشی می‌گوید که اگرچه این توصیه‌ها ساده به نظر می‌رسند اما هنگامی که ممکن است هم سلامت جسمی و هم سلامت روانی افراد به خطر بیفتد، چیزهای ساده‌ای که مردم اغلب فراموش می‌کنند، می‌تواند واقعا مفید باشد.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با اختلال افسردگی فصلی

 

 

 

 

نوشیدن آب، راهکار کلیدی برای نجات از عوارض گرمای شدید

مهم‌ترین راه برای پیشگیری از گرمازدگی، نوشیدن مایعات کافی است.
 
این روزها موج گرمای شدید و رکوردهای دمایی جدید منجر به بروز عوارض جدی برای سلامت جسمی و روانی در بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان شده است.
 
به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، در این شرایط رعایت برخی نکات تغذیه‌ای می‌تواند به کاهش عوارض نامطلوب گرما کمک کند.
 
وقتی بیش از حد گرم می‌شویم، چگونه بدن‌مان خنک می‌ماند؟ عرق می کنیم. این تبخیر آب ناشی از تعریق است که به خنک شدن ما کمک می کند. بر اساس یک بررسی جالب در مورد عرق که در یک مجله علمی به نام Temperature انجام شده است، وقتی بدن از مایعات برای کمک به ادامه فعالیت غدد عرق استفاده می‌کند، ممکن است ما دچار کم آبی شویم.
 
گرمازدگی - وضعیتی که بر اثر گرم شدن بیش از حد بدن ایجاد می شود - خطرناک است. کمبود شدید مایعات حتی می‌تواند باعث از کار افتادن اندام‌های اصلی بدن هم شود.
 
طبق گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، حدود ۶۰ درصد وزن بدن ما آب است. علاوه بر عرق، آب اساسا شامل تمام مایعات بدن ما از جمله بزاق، خون، ادرار و مایعی است که از مفاصل ما محافظت می کند.
 
به طور متوسط، زنان به حدود ۹ فنجان مایعات در روز و مردان به ۱۳ فنجان مایعات نیاز دارند.
 
همچنین به یاد داشته باشید که مایعات شامل آب، قهوه، چای، شیر، آب میوه و سبزیجات و سایر نوشیدنی ها است. بهتر است از نوشیدنی های مملو از شکر نیز خودداری کنید.
 
متخصصان اظهار کرده‌اند: ادرار خود را بررسی کنید. اگر تیره است، مصرف مایعات خود را افزایش دهید. همچنین از دیگر نشانه های کم آبی بدن می توان به خستگی، سرگیجه و گیجی اشاره کرد.
 
هنگامی که ما به شدت عرق می‌کنیم، بدن ما بیشتر آب و نمک (سدیم و کلرید) و همچنین مقدار کمی پتاسیم، کلسیم، آهن و سایر مواد مغذی را از دست می‌دهد.
 
بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، مهم‌ترین راه برای پیشگیری از گرمازدگی، نوشیدن مایعات کافی است. منتظر نمانید تا تشنه شوید. تشنگی به تنهایی نشانگر کاهش سطح مایعات در بدن است.
 
هنگام کار در گرما نیز توصیه می‌شود که هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک فنجان آب بنوشیم. همچنین سعی کنید آب را در فواصل زمانی مختلف بنوشید و از مصرف یکباره مقادیر زیادی آب بپرهیزید.
 
به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، آب اضافی اگر غلظت نمک در خون را رقیق کند که می تواند باعث متورم شدن سلول های مغز شود، کشنده است.
 

بیشتربخوانید:

برچسب ها: استرس، افسردگی، افسردگی فصلی، اختلال خواب، افسردگی تابستانی تعداد بازديد: 125 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز