Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:38

30
تیر
لحظات اضطراب آور و واکنش های متفاوت

لحظات اضطراب آور و واکنش های متفاوت

شما در شرایط اضطراب آور چه واکنشی را از خود نشان می‌دهید؟ مطالعات نشان داده‌اند که در لحظات استرس‌آور، چهار نوع رفتار مختلف از افراد بروز می‌کند که با آنها آشنا می‌شوید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

هرکس در مقابل لحظات اضطراب آور یک واکنش از خود بروز می دهد. به زمانی فکر کنید که به دلیل خاصی تحت فشار بودید و لحظه ای که بسیار مخاطره آمیز بوده و همه چیز به نوع رفتار و عملکرد شما وابسته بوده است.

افکار و احساسات تان در آن لحظه چگونه بوده است. محققان پس از بررسی و تحقیق متوجه شدند که به طور کلی چهار نوع رفتار در اینگونه لحظات بروز می کند.

رقابت کننده با لحظات پرفشار

برخی از افراد هنگام برخورد با لحظه های استرس آور، شهامت به خرج داده و میدان را خالی نمی کنند. آنها با نوعی حس رقابت به موضوع می اندیشند و می خواهند خیلی زود از این لحظات جان سالم بدر ببرند.

در این راه معمولا از مشاوره های خوبی نیز استفاده می کنند.

البته این  افراد به سبب نگرانی بیش از حد در برابر موضوعات اضطراب آور همیشه در هوشیاری کامل به سر می برند و گاهی اوقات هنگام لحظات پرفشار چنان هیجان زده می شوند که نمی توانند به درستی عمل کرده و از تمام توانایی هایشان استفاده کنند.

کاهنده فشار

چنین فردی هنگام رویارویی با لحظات پرفشار غالبا آرام به نظر می رسد و به همین دلیل می تواند موثر و درست عمل کند. او می داند چگونه احساسات منفی خود را کنترل کند.

همچنین می داند چگونه خود را دربرابر فشارهای ناشی از توقعات غیرواقعی دیگران، ایمن نگهدارد.در محل کار و زندگی اش همیشه هدفی را دنبال می کند و معمولا به هر موضوعی – حتی ضروری – به سرعت واکنش نشان نمی دهد.

زندگی کردن با این افراد آسان است مگر اینکه شما از آنها بخواهید کاری انجام دهند که نیازمند کار و تلاش بسیار باشد.

دوری کننده از فشار

این افراد لحظات پرفشار را بسیار تهدیدکننده می بینند. هنگام قرار گرفتن در یک وضعیت اضطراب آور  بسیار نگران و مضطرب می شوند. آنها به دلیل اینکه از این نوع لحظات به شدت دوری می کنند معمولا بسیاری از فرصت های پیشرفت را از دست می دهند زیرا تاجایی که می توانند – شاید هم هرگز – برای کارهای بزرگ پیشقدم نمی شوند.

هنگام برگزاری جلسات به ندرت تمایل به مطرح کردن عقاید خود دارند و معمولا از کسی انتقاد نمی کنند. خط فکری این افراد اینگونه است: " من می خواهم این کار را حتما تمام کنم." یا " اگر شکست بخورم، کارم تمام است. "

استقبال کننده از لحظات پرفشار

این افراد در اقلیت قرار دارند. آنها در واقع از لحظات پرفشار زندگی شان به عنوان یک فرصت که می تواند زندگی شان را بهبود بخشد استقبال می کنند و با اعتماد به نفس و خوش بینی بسیار بالایی به آن نزدیک می شوند.

آنها  همیشه در کشمکش و تقلا برای یافتن فرصت های جدیدی هستند. البته هرگز کاری فراتراز توانایی هایشان انجام نمی دهند. و به این حقیقت توجه دارند که اگر از توانایی هایشان کمک بگیرند و برنامه هایشان را براساس آن قرار دهند حتما پیروز خواهند شد.

این افراد همیشه فکر می کنند: "من می توانم این کار را انجام دهم." یا "اگر در این کار شکست بخورم، فرصت های بسیار دیگری دارم که مناسب هستند."

شما در کدام یک از این گروه ها قرار دارید؟

 

برچسب ها: سلامت روان، مقابله با استرس، کنترل استرس، مدیریت استرس، لحظات اضطراب آور، واکنش به اضطراب، لحظات پرفشار تعداد بازديد: 883 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز