Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 19:49

21
تیر
آزمون خودشناسی

آزمون خودشناسی

یکی از فواید خود شناسی، پیدا کردن نقاط ضعف و قوت می‌باشد. در علم روانشناسی، آزمون‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها افراد می‌توانند خودشان را بیشتر بشناسند.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

تنبل یا زرنگ، کدام؟

همه ما تا حدودی ویژگی های شخصیتی خود را می شناسیم، اما بیشتر مواقع نمی خواهیم نقاط ضعف خود را بپذیریم. در این آزمون با پاسخ دادن به سوال ها و خواندن نتایج تا اندازه ای به شما ثابت می کنیم که فردی زرنگ و کاری هستید و یا تنبل و از زیرکار دررو.

سوال و پاسخ ها

1- خودروی تان را درست پشت خودروی دوست تان پارک کرده اید و امکان جابه جایی را از او گرفته اید. چون حال ندارید از جای تان بلند شوید، سوئیچ تان را به او می دهید و از او می خواهید خودرو را جا به جا کرده و راه خود را باز کند. درست است؟

بله

خیر

2- هوا گرم است و شما بسیار تشنه اید و آب درون پارچ هم بسیار گرم می باشد. آیا:

الف- آب گرم را با همان وضعیت و با خود پارچ، سر می کشید؟

ب- درون پارچ چند قالب یخ ریخته و به وسیله لیوان، آب خنکی می نوشید؟

3- سوپرمارکتی در دو خیابان دورتر از منزل شماست که ارزان فروش است. آیا با وجود این سوپرمارکت ترجیح می دهید برای خرید مایحتاج خود به مغازه ای که در خیابان خودتان است و فقط چند قدم با منزل تان فاصله دارد و در ضمن گران فروش هم هست، بروید؟

بله

خیر

4- متوجه می شوید که خمیردندان تان تمام شده است، آیا:

الف- تیوپ خمیردندان را بسیار می چلانید تا هرطور شده کمی خمیردندان از آن خارج شود؟

ب- به سرعت به فروشگاه می روید و یکی دیگر تهیه می کنید؟

ج- از مسواک زدن منصرف می شوید؟

5- راحت و آسوده روی تخت تان دراز کشیده اید که دوست تان با شما تماس می گیرد و برای انجام کاری از شما کمک می خواهد، آیا:

الف- به سرعت به کمک او می روید؟

ب- به او می گویید، یک ساعت دیگر می روید، اما به 2 یا 3 ساعت بعد می کشد؟

ج- اهمیتی نمی دهید و با گفتن یک دروغ، موضوع را از سرباز می کنید، چون اصلا حالش را ندارید؟

به هریک از سوال های 6 تا 10، پاسخ  بله و خیر بدهید.

6- به شما گفته اند، اگر صبح ها ساعت 5 از خواب بلند شوید و آب بنوشید، مراحل پیری در شما آهسته تر می شود. آیا به چنین آزمایشی دست می زنید؟

7- آیا هنگام شستشو، لباس های سفید را از رنگی جدا می کنید؟

8- آیا هنگام بنزین زدن در پمپ بنزینف از خودرو پیاده نمی شوید و منتظر می مانید تا کارگر مربوطه تمام کارها را انجام دهد؟

9- آیا برای رفتن به طبقات بالاتر ساختمانی، حتی اگر بدانید به وسیله پلکان زودتر می رسید، منتظر آسانسور می مانید؟

10- آیا ظرف شامپوی خالی درحمام تان تا مدت ها باقی می ماند؟

نتیجه آزمون

چنانچه پاسخ سوال های 1، 3، 8، 9 و 10 مثبت باشند و 2 ( الف)، 4(ج)، 5(ج)، 6 و 7 نیز منفی باشند، برای هرکدام 10 امتیاز منظور نمایید. همچنین اگر به سوال 4، پاسخ (الف ) و به سوال 5، پاسخ (ب) داده اید، به هریک 5 امتیاز اختصاص دهید.

امتیاز 10 تا 30

اگر جمع امتیاز های تان در محدوده 10 تا 30 باشد، به نظر می رسد که مانند ساعت کار می کنید. از تنبلی بیزارید و حتی اگر به مسافرت هم بروید، شروع به کار کردن می کنید.

در واقع تمام مسئولیت های سفر را خودتان به دوش می کشید و از این کار لذت هم می برید. منزل تان همیشه تمیز و مرتب است و در محل کارتان نیز همه چیز سرجای خود قرار دارد.

افرادی که با شما در ارتباط هستند، بسیار خوشبخت اند. زیرا هر زمان از شما کاری بخواهند مضایقه نمی کنید.

البته باید گفت، تلاش شما برای زندگی و هرکس و هرچیزی که در آن است ستودنی است اما یادتان باشد که جسم و روح تان به استراحت هم نیاز دارد و اگر گهگاهی خسته شدید، به جای احساس گناه، استراحت کرده و خود را آرام سازید.

امتیاز 40 تا 70

به نظر می رسد میان تنبلی و یا پر انرژی بودن میانه رو هستید. بعضی مواقع با وجود اینکه توان کافی دارید تا از پس بعضی مزاحمت ها و مشکلات زندگی تان برآیید اما خود را به دست تنبلی می سپارید و هیچ کاری نمی کنید.

البته این احساس باعث نمی شود که همیشه کارهای تان را به حال خود واگذارید و اکثر مواقع نسبت به کارهای تان احساس مسئولیت می کنید تا دچار مشکلات بسیاری نشوید.

ولی هنگام تعطیلات، حسابی خوش می گذرانید و گاهی اوقات دست به سیاه و سفید هم نمی زنید.

امتیاز 80 تا 100

عجب تنبلی هستید! صبح تا شام سرجای خود می نشینید و مدام غر می زنید. اگر هم سرکار بروید، ساعت ها خودتان را به کاری بی اهمیت سرگرم می کنید تا کار سختی به شما رجوع نشود.

با امتیازی که از این آزمون به دست آورده اید می توان حدس زد اگر خانه تان هم آتش بگیرد، کاری برای خاموش کردن آن انجام نمی دهید. کمی در رفتارتان تجدید نظر کنید، در غیر اینصورت روزهای زیبای زندگی تان را از دست می دهید.

 

برچسب ها: سلامت روان، تست روانشناسی، شخصیت شناسی، آزمون خودشناسی، ویژگی شخصیتی، مشاوره روانشناسی، سوال و جواب خود شناسی تعداد بازديد: 818 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز