Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 06:47

1
خرداد
نگاه تو زندگی‌ات را می‌سازد (2)

نگاه تو زندگی‌ات را می‌سازد (2)

گرچه دیدن خود از نگاه دیگران، به خودشناسی ما كمك می‌كند، اما به نظر می‌رسد كاربرد نگاه و تغییر دادن آن بیش از اینهاست.

 

دیگران هم ما را كامل نمی‌شناسند. آنها اغلب زوایایی را می‌بینند و می‌شناسند كه ما آنها را آشكار می‌كنیم.  از عبارات و جملات زیر كه توصیف‌كننده برخی از ویژگی‌های عمومی ‌شخصیت شما هستند چند كپی بگیرید.

سپس برای صفاتی كه همیشه در موردتان صادقند حرف «ه»، برای آنهایی كه گاهی درستند حرف «گ»، و برای آن دسته كه ویژگی شما محسوب نمی‌شوند، حرف «ن» بگذارید. بعد كپی‌های دیگر را به دوستان‌تان بدهید و از آنها بخواهید تصوری را كه از شما دارند با حروف اختصاری فوق نشان دهند.

ببینید كه نظر آنها چقدر با نظر شما فرق دارد. این تست نمی‌خواهد بگوید هرچه دیگران درباره ما می‌اندیشند حقیقت دارد، بلكه منظور این است كه متوجه شویم نگاه دیگران به خودشناسی ما كمك می‌كند و حیف است كه این امكان مؤثر و سازنده را نادیده بگیریم و از آن بهره لازم را نبریم.

1.‌ موشكاف و شكاك است و به آسانی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. 2.‌ واقعاً مسئولیت‌پذیر و قابل اعتماد است. 3.‌ نسبت به دیگران بخشنده است. 4.‌ درباره چیزهای كوچك وسواس نشان می‌دهد و ایرادگیر است. 5.‌ در پیچیدگی و عدم قطعیت احساس ناراحتی می‌كند. 6.‌ زودرنج و نسبت به انتقاد حساس است.

7.‌ در شوخی، نقش‌ بازی‌كردن، و وانمودكردن ماهر است. 8.‌ ریتم تندی دارد و به سرعت رفتار و عمل می‌كند. 9.‌ از اینكه قضاوت عینی و منطقی دارد به خود می‌بالد. 10.‌ كارهایش نتیجه می‌دهد. 11.‌ عادت دارد فخر بفروشد و سر دیگران منت بگذارد. 12.‌ از لحاظ جسمی‌ خود را جذاب می‌داند. 13.‌ از تأثیری كه روی دیگران می‌گذارد آگاه است.

 14.‌ رفتاری آرام دارد. 15.‌ در رویارویی با ناكامی‌های كوچك، واكنش‌های شدید نشان می‌دهد و تحریك‌پذیر است. 16.‌ منشی دوستانه دارد و ظرفیتش برای روابط نزدیك و صمیمی ‌بالاست؛ پرشور و شوق است. 17.‌ حیله‌گر و فریبكار، فرصت‌طلب و عوام‌فریب است.

 18.‌ فكر می‌كند و ایده‌ها را به روشی غیرمعمول به هم مرتبط می‌سازد. فرآیند تفكرش غیرمتعارف است. 19.‌ تمایل ندارد خود را به انجام كاری مشخص متعهد سازد؛ انجام كارها را عقب می‌اندازد. 20.‌ زبان بدنش بسیار گویاست.

21.‌ زیاد احساس گناه می‌كند. 22.‌ از روابط نزدیك پرهیز می‌كند و دوست دارد فاصله‌اش را با دیگران حفظ كند. 23.‌ رفتاری پیش‌بینی‌ناپذیر دارد. 24.‌ از نزدیكانش به خوبی حمایت می‌كند. 25.‌ بسیار مطمئن به خود است و آنچه را كه می‌خواهد، به صراحت ابراز می‌كند. 26.‌ زود تسلیم سختی‌ها و مشكلات می‌‌شود و عقب‌نشینی می‌كند. 27.‌ از شوخی خوشش می‌‌آید.

28.‌ از انگیزه‌های درونی‌اش آگاه است. 29.‌ طغیان‌گر است و خلاف عرف رفتار می‌كند. 30.‌ درباره خودش و دیگران بر اساس درست و غلط عرف جامعه قضاوت می‌‌كند. 31.‌ دوست دارد فشار بیاورد و مرزها را كنار بزند.

32.‌ نسبت به هرچیزی كه حكم تقاضا داشته باشد، حساس است. 33.‌ معمولاً احساسات و انگیزه‌های خود را در دیگران می‌بیند. 34.‌ عموماً مضطرب است.

35.‌ در برخورد با دیگران رك و صریح است. 36.‌ مدام برای خودش دلسوزی می‌كند و خود را در زندگی قربانی و فریب‌خورده می‌بیند. 37.‌ خود را با دیگران مقایسه می‌كند و از تفاوت‌هایش با دیگران آگاه است. 38.‌ قدرت‌محور است؛ قدرت را در خود و دیگران ارج می‌نهد. 39.‌ همیشه یك نقش را بازی می‌كند و با همه به یك صورت ارتباط می‌‌گیرد.

زندگی‌ات را بساز

گرچه دیدن خود از نگاه دیگران، به خودشناسی ما كمك می‌كند، اما به نظر می‌رسد كاربرد نگاه و تغییر دادن آن بیش از اینهاست. نگاه می‌تواند خطوط حركت ما را در آینده معلوم كند. اگر خود را یك دانشمند یا یك پزشك یا یك آشپز ببینید، در آینده به سوی تحقق آنها حركت می‌كنید.

اگر خود را انسانی شكست‌خورده ببینید، خطوط حركت‌تان، شما را به سمت شكست و شكست خوردن سوق می‌دهد. همینطور اگر خود را به هر شكلی ببینید، داستان زندگی‌تان به همان سمت پیش می‌رود. پس داستان زندگی‌تان را خودتان ببینید و بنویسید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- نگاه تو زندگی‌ات را می‌سازد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: نگاه دیگران، خودشناسی، نگاه موشکاف، نگاه شکاک، معنای انواع نگاه، کاربرد انواع نگاه تعداد بازديد: 632 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز