Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 00:10

5
فروردین
8 راهکار مفید برای سفر نوروزی خاطره انگیز

8 راهکار مفید برای سفر نوروزی خاطره انگیز

در انتخاب همسفرتان دقیق باشید و سعی کنید با افراد سرزنده، پرتحرک و شاد و پر شور همسفر شويد

نرگس میرفتاح؛ روانشناس و مدرس مهارت‌های زندگی

 

 

بیایید خانه تکانی عید نوروز را با خانه تکانی ذهنمان همراه و گرد و غباری راکه روی تفکرمان نشسته با دستمال مهارت‌ها پاک کنیم و عادت‌های همیشگی زندگی‌مان را به مهارت زندگی تبدیل نماييم. اگر به فکر خرید مبلمان جدید و مد روز هستیم، اشکالی ندارد؛ اما از این نکته مهم غافل نباشیم که برای روانمان، فکرمان، وجودمان و زندگی‌مان افکار نو، همزمان با پیشرفت علم به وجود آوریم.

راهکارها و راه‌حل‌های جدید وارد ذهنمان کنیم و با فکری شاداب و پویا به استقبال عید نوروز برویم. حتما هر كدام از شما برنامه‌های مختلفی برای تعطیلات در نظر گرفته‌اید. حتماً یکی به فکر این باشد که در این فرصت به کارهای به تاخیر افتاده‌اش رسیدگی کند. يكي قصد سرزدن به اقوام و دوست و آشنا و انجام صله رحم و ديگری تمام کردن داستان و یا شعری ناتمام دارد و کنکوری‌ها به فکر نهایت استفاده از این تعطیلات و...    به هرحال هر کدام از ما برنامه‌های متفاوتی داريم تا در این دو هفته تعطیلات مفیدی داشته باشیم.

اما ما می‌خواهیم درباره شادابی و مزیت سفر صحبت کنیم. عید نوروز فرصت مناسبی است تا به هر منطقه‌ای که علاقه‌مندید بروید و تفریح کنید و از طبیعت زیبای الهی بهره ببرید. اما نکته‌ای که از مسافرت و در دل طبیعت رفتن می‌توان به آن اشاره کرد، این است که شبیه کودکان شویم و کودک درونمان را صدا بزنیم و به یاد شیطنت‌های بچگی بدویم، فریاد بزنیم، قایم باشک بازی کنیم، دوچرخه سواری کنیم و با طبیعت انس بگیریم و خجالت نکشیم و نگوییم برای ما زشت است مگر ما بچه هستیم؟!

اگر به دریای شمال رفتید، روی ماسه‌ها بنشینید و گل بازی کنید و بگذارید روح کودکانه در شما بدمد و اگر امکانش را داشتید، در سفر جایی برای مادربزرگ و پدر بزرگ بگذارید و همراه کودکان دور آنها حلقه بزنيد و داستان‌ها و صحبت‌های ارزشمند آنها را گوش دهید. 

در مسافرت نکاتی را رعایت کنید تا سفر دل‌انگیزی داشته باشید 

قدم بزنيد

در سفر زمانی را به قدم زدن بگذرانید تا ذهن‌تان خالی شود

در زندگی روزمره و زمانی که درگیر کار هستید، شاید فرصت با آرامش قدم زدن را نداشته باشید و همیشه با اتومیبل شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی با عجله سرکار رفته باشيد؛ اما سفر فرصت خوبی است برای آرام قدم زدن!

نگاه کردن دقیق

به کودکان نگاه کنید و ببینید چگونه از زندگی لذت می‌برند، بازی می‌کنند، از این طرف به آن طرف می‌دوند، مشت‌های‌شان را پر از آجیل می‌کنند، شادی‌ها و غم‌های‌شان را بدون تعارف بروز می‌دهند، زندگی با آرامش را از کودکان یاد بگیرید.

قناعت

سعی کنید به داشته‌های خود قانع باشید، چون در این صورت احساس رضایت بیشتری از سفر خواهید داشت.

اکسیژن

باعث می‌شود مغز شما بهتر فعالیت کند، پس در سفر زياد در هتل یا سوئیت نمانيد و بیشتر به جنگل و طبیعت و درختان و پرندگان بپردازيد.

زمان

اگر زمان سفرتان کوتاه است و نمی توانید روزهای زيادي را در مقصد بمانيد، نیازی نیست با عجله بخواهید از مکان‌های زیادی دیدن کنید؛ از جاهای کمتری بازدید کنید، اما مفصل و در آرامش و نهایت استفاده را ازآن مکان ببرید.

شوخی

روش خوبی برای رسیدن به آرامش است، پس در سفر شوخ طبع باشید و خشکی و رفتار کارمندی و رئیس سربازخانه بودن را کنار بگذراید و از سفر لذت ببرید.

دقت

در انتخاب همسفرتان دقیق باشید و سعی کنید با افراد سرزنده، پرتحرک و شاد و پر شور همسفر شويد و خودتان هم در کنارشان حالت غمگین و دل مرده نداشته باشید تا آنها را فراری ندهید. افراد سرزنده از سر به سر گذاشتن دیگران لذت می‌برند و اهل لطیفه گویی و مزاح هستند، پس شما هم این ویژگی‌ها را در خود تقویت كرده و در کنار شوخی با دیگران احترام را فراموش نکنید.

لحظه‌ها را ثبت كنيد

عکس و فیلم گرفتن را در سفر خود جای دهید تا لحظات زیبای زندگیتان را بایگانی کنید و بعد از آن در زمان‌هایی که ناخشنود می‌شوید به آنها نگاه کنید و شاد شويد. مسافرت به شما کمک خواهد کرد تا برای مدتی فکر شما آزاد باشد و اثرات آن پس ازبرگشت به خوبی در زندگی روزمره‌تان نمایان خواهد بود.

برچسب ها: آرامش، مسافرت رفتن در تعطیلات، نکات آرامش بخش در نوروز، سفری آرام در نوروز، مسافرت نوروزی، سفر خاطره انگیز، سفر و نشاط، شادی با خانواده تعداد بازديد: 5875 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز