Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:54

1
اسفند
خنده در جايگاه دارو (2)

خنده در جايگاه دارو (2)

خنده به شدت مسری است. براساس پژوهش‌های به عمل آمده، كودكان خردسال (قبل از ورود به دبستان) هر روز حدود 400 بار می‌خندند؛ اما بزرگ‌ترها به‌طور متوسط روزی 17 بار. اما چرا با بزرگ‌تر شدن خندیدن را فراموش می‌كنیم و نسبت به آن بی‌اهمیت می‌شویم؟

خندیدن هیچ هزینه‌ای ندارد
لازم نیست حتی یك ریال صرف این‌كار كنید. خنده به شدت مسری است. براساس پژوهش‌های به عمل آمده، كودكان خردسال (قبل از ورود به دبستان) هر روز حدود 400 بار می‌خندند؛ اما بزرگ‌ترها به‌طور متوسط روزی 17 بار. اما چرا با بزرگ‌تر شدن خندیدن را فراموش می‌كنیم و نسبت به آن بی‌اهمیت می‌شویم؟

خندیدن مساوی با خوردن دو هزار تكه شكلات 
یك خنده به اندازه خوردن 2000 تكه شكلات شما را تحریك می‌كند. دانشمندان اثر خنده‌روی فعالیت قلب و مغز را اندازه‌گیری كرده و دریافته‌اند كه این تغییرات به اندازه تغییراتی است كه با دادن شكلات و پول به افراد ایجاد می‌شود. 
لبخند زدن احساس خوشبختی را زیاد می‌كند؛ به طوری‌كه از خودتان و از اطرافیان‌تان بیشتر لذت می‌برید.

افزایش شیوه‌های خنده در زندگی

تلویزیون و فیلم‌ها 
برخی از برنامه‌های طنز تلویزیونی و فیلم‌های كمدی واقعاً روحیه شما را شادتر می‌كنند؛ پس فكر نكنید كه تماشای آنها وقت تلف كردن است، برعكس گاهی اوقات نتایج بسیار مثبتی هم روی شما دارند؛ چرا كه آسان‌ترین راه خندیدن هستند.

در زندگی بیشتر به دنبال خنده باشید
به جای شكوه و شكایت از زندگی، سعی كنید به سختی‌ها، نومیدی‌ها و مشكلات بخندید. از خصوصیات افراد شاد پیروی كنید. بیشتر اوقات در پی خنده و شوخی باشید.

دیگران را درك كنید
زمانی را به شنیدن حرف‌های دیگران اختصاص دهید. بگذارید اطرافیان‌تان حرف‌هایی را كه در دل‌شان سنگینی می‌كند، برای شما به زبان بیاورند.

با دوستان خود بخندید
با یكی از دوستان‌تان به سینما بروید و یك فیلم كمدی ببینید. همان طور كه گفتیم، خنده مسری است. شنیدن صدای خنده دیگران روی شما نیز اثر می‌گذارد. در ضمن، بعدها با دوست خود به یاد صحنه‌ها و حرف‌های خنده‌دار فیلم و یا نمایش افتاده و بیشتر می‌خندید.

غصه نخورید
برخی از مسائل ارزش ناراحتی و غصه خوردن را ندارند. موضوعات بی‌اهمیت و منفی را فراموش كنید. گاهی اوقات به جای متأسف شدن و غصه خوردن، بهتر است به دنبال راه چاره باشید. نباید اتفاقات بد روحیه شما را خراب كنند. چیزهایی را كه شما را خوشحال می‌كنند، مرتباً مرور كنید. حتی اگر در طول روز چند دقیقه‌ را به این‌كار اختصاص دهید، تأثیر فوق‌العاده آن را خواهید دید.

شاد بودن سخت نیست و می‌توان از چیزهای بسیار ساده و كوچك نیز شاد شد. یك منظره، یك فیلم، لبخند كودكتان، یك دوست خوب و ... دلایل خوبی برای شاد بودن هستند. شما نمی‌توانید همه را راضی نگه‌دارید؛ پس گاهی اوقات از انتقادهای دیگران به راحتی رد شوید و مسائل را زیاد جدی نگیرید.

گذشته را در گذشته رها كنید، آینده را برای آینده نگاه دارید و با امروز خود خوش باشید. غصه بی‌ غصه. كارهایی را كه از انجام آنها لذت می‌برید، بیشتر و بیشتر انجام دهید و تا می‌توانید لبخند بزنید...

 

 

برای خواندن بخش اول -خنده در جايگاه دارو- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: شادی، فواید خنده، مزایای خنده، راه های خندیدن، اثرات درمانی خنده تعداد بازديد: 3175 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز