Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 21:23

19
بهمن
كم حرفی مردان (2)

كم حرفی مردان (2)

حتی اگر همسر شما از آن دسته مردهایی باشد كه از احساساتش با شما حرف می‌زند، باز هم ترجیح می‌دهد احساساتش را با خرید یك شاخه گل و یا حتی رها كردن كنترل تلویزیون و نشان دادن بی‌میلی‌اش به تماشای برنامه‌های تلویزیونی بروز دهد

تحريريه دنيای سلامت

 

حتی اگر همسر شما از آن دسته مردهایی باشد كه از احساساتش با شما حرف می‌زند، باز هم ترجیح می‌دهد احساساتش را با خرید یك شاخه گل و یا حتی رها كردن كنترل تلویزیون و نشان دادن بی‌میلی‌اش به تماشای برنامه‌های تلویزیونی بروز دهد و حتی وقتی هم كه با شما حرف می‌زند،

ترجیح می‌دهد حرف‌های اكشن بزند تا حرف‌های احساسی. آنها می‌خواهند كه احساسات‌شان را عملی نشان دهند (مثل دعوت به یك مسافرت) نه با حرف‌های عاشقانه. اما چگونه می‌توان مردی را به گوش دادن واداشت،

وقتی كه مانند مجسمه فقط گوش می‌دهد. مردها در محیط‌های كاری راحت‌تر از زنان حرف می‌زنند؛ زیرا محل كارشان محیطی عملی است و خانه محیطی احساسی. بهتر است شما خانم‌ها نوع ارتباط‌تان را كمی تغییر دهید و كاری كنید كه همسرتان در محیط خانه نیز همان احساسی را داشته باشد كه در محل كارش دارد؛

یعنی عملا او را در شرایطی قرار دهید كه خودش تمایل به حرف زدن داشته باشد. به این ترتیب خواهید دید كه با چه ولعی از موفقیت‌ها و توانایی‌هایش در محل كار حرف می‌زند و احساسات درونی‌اش را به شما بیان می‌كند.

وقتی كه زنان بیشتر حرف می‌زنند و مردان كمتر، مثل این است كه یك پلیس ناكارآمد بخواهد از یك شاهد عینی حرف بكشد و او در جواب فقط سكوت كند و با سكوتش سوالات بیشتری را در ذهن پلیس به وجود آورد.


65 درصد از مردانی كه ما از آنها برای تكمیل تحقیقات و مطالعات‌مان سوال كرده بودیم، می‌گفتند كه ترجیح می‌دهند در محیط خانه كسی از آنها سوالات شخصی نپرسد. بدیهی است در این میان مردانی هم هستند كه نمی‌خواهند در خانه فقط حضور فیزیكی داشته باشند.

آنها همه چیز را پنهان نمی‌كنند و با مخفی كردن احساسات و افكارشان موجب بیراهه رفتن روابط خود با همسرشان نمی‌شوند و به خودشان اجازه نمی‌دهند عمدا كاری كنند كه همسرشان آزرده و رنجیده شود.

زنان بهتر است زمان مناسبی را برای گفت‌وگو انتخاب كنند. وقتی همسرتان از محل كار به خانه بازگشته، استراحت كرده و غذا خورده است، فارغ و آسوده می‌تواند با شما به صحبت بنشیند.

مردها آنقدر كه به زن شنونده و باهوش و با توجه نیاز دارند، به زن نصیحتگر نیاز ندارند. پس این عادت خود را تغییر دهید كه مرتبا برخی نكات را به او یادآوری یا دیكته كنید. یكی دیگر از دلایل حرف نزدن مردان با زنان‌شان، عدم اعتماد به آنهاست.

آنها اغلب از سوی زنان خود سرزنش شده و مرتبا نكاتی به آنها گوشزد می‌شود. مردها فكر می‌كنند كه همسرشان به راحتی رازهای آنها را برملا می‌كند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند كه اصلا حرفی نزنند.

به طور كلی بیشتر زوج‌ها نمی‌دانند كه چگونه بحث سالمی داشته باشند. مردها از بحث كردن با زن‌ها بیزارند، زیرا می‌ترسند هر بحثی تبدیل به مشاجره‌ای بزرگ شود. ما به زن‌‌‌ها توصیه می‌كنیم كه در برابر سكوت همسرشان سكوت نكنند؛

در غیر این صورت احساس عصبانیت و ناكامی خواهند كرد. آنها می‌توانند با مطرح كردن برخی سوالات به نحوی از همسرشان حرف بكشند. سكوت زنان در این‌گونه مواقع كار مردها را راحت‌تر می‌كند. تماس چشمی را فراموش نكنید.

هنگام صحبت كردن با همسرتان مخالفت نكنید و وسط حرف‌هایش نپرید؛ به او اطمینان دهید كه شنونده خوبی برای حرف‌هایش هستید تا او نیز عادت كند هر روز زمان بیشتری را به حرف زدن با شما اختصاص دهد...

 

برای خواندن بخش اول - كم حرفی مردان - اینجا کلیک کنید.
 

برچسب ها: اعتماد به نفس، كم حرفی مردان، علت کم حرفی مردان، علت این کم صحبتی تعداد بازديد: 696 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز