Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:43

18
مرداد
تمرینهاي روحی و معنوی!

تمرینهاي روحی و معنوی!

اطمینان حاصل کنید که در جمع دوستانتان، دست كم دو نفر هستند که شما را بخندانند. سعی کنید آنها را پيوسته در رویدادهای اجتماعی و میهمانی‌های خود بگنجانید.

در این تمرین روحی و معنوی، یاد خواهید گرفت كه چگونه رویکرد ذهنی و انرژی معنوی خود را متبلور سازید. با حس شوخی و شادابی بيشتر، به احساساتتان طراوت ببخشید.

بر تعداد دوستان شوخ و شاد خود بیفزائید؛

اطمینان حاصل کنید که در جمع دوستانتان، دست كم دو نفر هستند که شما را بخندانند. سعی کنید آنها را پيوسته در رویدادهای اجتماعی و میهمانی‌های خود بگنجانید، و همواره به دنبال دوستان جدیدی باشید که بتوانید با آنها شاد باشید.

به تئاتر و سینما بروید؛

عادت کنید به تماشای فیلمها و نمایشهای خنده‌دار و طنزآميز یا به باشگاههای نمایش «زندة» طنز بروید و آزاد و رها، همراه با سایر حاضران، حسابی و از ته دل بخندید. این کار، نقش دوز مرتب دارو را برای شما بازي می‌کند.

لبخند بزنید تا دنیا هم با شما لبخند بزند؛

خندیدن را با «گرفتن چشم مردم» در خیابان موقع پیاده‌روی تمرين کنید و به روی مردم بخندید. متوجه خواهید شد که حتا جدیدترین چهره‌ها هم به شما لبخند خواهند زد.

از اسيران جنگی یاد بگیرید؛

حتا در ترسناک‌ترین و مهیب‌ترین شرایط - که ممکن است روحیه‌تان را ببازید - بكوشيد به معنای واقعی کلمة روحیه‌تان را حفظ کنید. اگر این کار را بكنيد، میزان رنج و درد را کاهش می‌دهید، تحمل درد را ساده‌تر و شانس بقای خود را در چنین شرایطی بيشتر می‌کنید. تصور کنید که این شرایط را با شوخی بازگو می‌کنید؛ یعنی داستان یک قرار غمگین، یک احساس حقارت به خاطر کار فرزندتان در جمع، یا لغزش‌هاي جالب محل کار را به عنوان داستاني خنده‌دار و طنزآميز تعریف می‌کنید. «کسی که مالش را از دست بدهد، خیلی باخته است؛ کسی که دوستانش را از دست بدهد، خیلی باخته است؛ اما کسی که روحیه‌اش را از دست بدهد، همه چیزش را باخته است.» (ضرب‌المثل اسپانیولی)

«دکتر خنده» شوید؛

با دانستن اینکه خنده برای سلامتی شما مفید است، از نیروهای محبت و مهربانی، درک و فهم و نیکوکاری که به‌تازگی آنها را در خود رشد داده‌اید، بهره بگيريد و با خنداندن و شاد کردن دیگران، به آنها کمک کنید تا سالم بمانند. برای دوستان و همکارانتان، امکان خنده و شوخی فراهم كنيد. از هنر لطیفه‌گوئی، ادا درآوردن و شوخی کردن بهره‌برداري کنید. مطمئن شويد که از این دارو برای خودتان هم استفاده می‌کنید! یاد بگیرید به روی خودتان هم بخندید. این کار، زوایای بيشتری از شما به خودتان نشان خواهد داد و ابعاد بيشتری به شخصیت شما خواهد افزود و به طور همزمان خلاقیت شما را بالا خواهد برد.

کتابهای خنده‌دار بخريد و بخوانيد؛

با خریدن کتابهای کارتون، لطیفه و فکاهی، به خودتان برای انجام تمرین قبلی کمک کنید. این کتاب‌ها به هنگام مطالعة روزانه یا شبانه، تأثير فوق‌العاده‌ای در شما به جا می‌گذارد. آنها روحیة شما را پيوسته بالا می‌برند و شما «آنها را دست به دست می‌چرخانید» تا لبهای دوستانتان را هم به خندیدن باز کنید.

زندگی را برای خود آسان کنید؛

اخم کردن، به نسبت لبخند زدن، به انقباض عضلات بيشتری نیاز دارد! هر اخم عمیق معمولی، تعداد عضلات بيشتری را نسبت به لبخند معمولی درگیر می‌کند. «آسان گرفتن» را پيشه کنید و لبخند بزنید!

چهره‌مان چگونه باشد؟

اخم کردن به بچة کوچک را بيازمائيد؛ بعد لبخند زدن را امتحان کنید. در خواهید یافت که بچه خیلی كمتر به شما واکنش مشابه نشان می‌دهد. این واکنش به بچه‌ها محدود نمی‌شود؛ این یک ویژگی معمولی انسانی است!
دربارة اینکه به دنیا چه «چهره‌ای» از خودتان نشان بدهید، و اینکه دوست دارید چه نتایجی از این چهره به دست آورید، تصمیم آگاهانه بگیرید.

تمرین با خنده؛

بار دیگر که واقعاً می‌خندید، بررسی کنید به هنگام خندیدن چه اتفاقی برای جسمتان می‌افتد. به نوع نفس کشیدن و اینکه کدام عضلات‌تان در این امر دخالت دارد، بينديشيد. در خواهید یافت که امکان انجام یکی از تمرین‌های فیزیکی کاملا در دسترس را برای خودتان فراهم می‌کنید!

از این پس، از خنده به عنوان شکلی از تمرین فیزیکی و جسمی و تمرین حفظ سلامتی، بهره ببرید.

کاری سرگرم‌کننده و شاد انجام دهید؛

یک «دورة مهارت‌های انعطافی سیرک» را بگذرانید؛ ورزش شکم را بیاموزید؛ اسکیت روی یخ ـ یا هر چیزی را که فکر می‌كنيد برای شما تفاوت و هیجان مي‌آورد، امتحان کنید. البته اگر با گروهی از دوستانتان این کارها را بيازمائيد، بهتر است.

 

برچسب ها: تمراین های روحی و معنوی، دوستان شاد، کتاب های خنده دار، خندیدن، زندگی آسان، سرگرمی تعداد بازديد: 844 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز