Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 07:53

25
آبان
چگونه سر حال و پر انرژی باشيم

چگونه سر حال و پر انرژی باشيم

سعی کنید وعده غذایی صبح‌تان ترکیبی از کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژي لازم بدن و پروتئین‌‌ها باشد

1) روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید. مادر راست مي‌‌گفت، صبحانه مهمترین وعده غذایی است. مطالعات نشان داده است که خوردن صبحانه قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد و به ما کمک مي‌‌کند تا احساس بهتری چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ بدنی در طول روز داشته باشیم. سعی کنید وعده غذایی صبح‌تان ترکیبی از کربوهیدرات‌ها برای تامین انرژي لازم بدن و پروتئین‌‌ها باشد. یکی از آسان‌ترین خوراکی‌‌های، نان سبوسدار با پنیر کم‌چرب یا کره بادام زمینی، سرال‌‌های صبحانه با شیر و میوه یا تخم‌مرغ و میوه مي‌‌باشد


2) یک‌جا ننشینید. اگر شغلی دارید که مجبورید مرتب پشت میزتان باشید این به آن معنی نیست که به صندلی خودتان بچسبید. بلند شوید و تا آنجا که امکان دارد راه بروید. به جای آنکه به همکاران‌تان پیام بفرستید بلند شوید راه بروید و با آنها صحبت کنید یا اینکه به سراغ آب‌سرد کن بروید و آبی بنوشید. حتی کوچک‌ترین حرکات هم جریان خون را افزایش مي‌‌دهد و باعث مي‌‌شود اکسیژن و مواد غذایی بهتر به اندام‌‌های بدن و مغزتان برسد.

3) برای وعده ناهارغذای سبکی بخورید. با خوردن غذای پرحجم و سنگین برای ناهار ممکن است بعد‌ازظهر به شما احساس سنگینی دست بدهد. به جای این‌کار کالری دریافتی از غذای‌تان را در طول روز پخش کنید. ناهار سبکی صرف کنید که شامل ترکیبی از گروه‌‌ها و مواد غذایی متفاوت باشد. مانند یک ساندویچ فیله بوقلمون با نان سبوس‌دار و یک عدد میوه و یا سالاد با مرغ گریل شده.

4) بین وعده‌‌های غذایی شیرین را حذف کنید. به جای آن در کشوی میزتان خوراکی داشته باشید که انرژی طولانی مدت‌تری را برای شما فراهم کند. خوراکی‌‌های شکردار فقط حدود نیم ساعت به شما انرژي مي‌‌دهند و بعد از آن دوباره مجبورید یکی دیگر بخورید. اما یک میان وعده که ترکیبی از هیدرات‌های کربن و پروتیین باشد مثل یک کراکر سبوس‌دار و یک تکه پنیر کم چرب انرژی طولانی مدت‌تری را برای بدن شما فراهم مي‌‌آورد.

5) به اندازه بخوابید. معمولا 3/2 انسان‌های بالغ دچار مشکلات خواب هستند و تعداد زیادی از مردم هم حد اقل ساعات خواب روزانه را نمی‌خوابند. خوب بخوابید تا سرحال و شاداب باشید. 7 الی 10 ساعت.

تحريريه مجله دنياي زنان

 

برچسب ها: سرحال، پرانرژی تعداد بازديد: 624 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز