Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 06:32

26
آبان
آشغال‌ها را در خانه همسایه نریزید!

آشغال‌ها را در خانه همسایه نریزید!

انسانی كه نتواند با نزدیكترین همسایه‌ خود رابطه مؤثری داشته باشد چطور می‌تواند ارتباط‌های موفق دیگری را تجربه كند؟

ركسانا خوشابی

 

 به زودی همسایه‌تان از خواب بیدار می‌‌شود. خوشحال است که می‌‌خواهد روزی طولانی را شروع کند و یک  عالم کار دارد که باید به ترتیب و با حوصله انجام بدهد. پس خواهش می‌‌کنم یادتان باشد که آشغال‌های خود را، اضافات خانه تکانی و خاکروبه‌ها و همچنین مواد تجزیه نشدنی را در منزل او نریزید! حتماً تعجب می‌كنید و می‌گویید همسایه‌تان را از كجا می‌شناسم و از كجا می‌دانم شما آشغال‌هایتان را به خانه‌ او می‌اندازید؟ و من در جواب می‌گویم این مهم نیست كه من همسایه شما را از كجا می‌شناسم، بلكه مهم این است كه دلم برای همسایه‌تان به شدت می‌سوزد!همسایه‌ بنده‌ خدای شما، هر چیزی را كه لازم دارید برایتان تهیه می‌كند، حتی قبل از آن كه درخواستی داشته باشید.

خودش همه چیز را از غذا گرفته تا لباس، دارو و سایر مایحتاج، برایتان تدارك می‌بیند. وقتی به خانه‌تان می‌آید یك عالم چیزهای پاك و لطیف و زیبا هدیه می‌آورد و اگر كمی با او مهربان باشید، او هم محبت زیادی نثارتان می‌كند. اما شما در عوض همه‌ این‌ها چه می‌كنید؟ خیلی ساده، تمام آشغال‌های منزل‌تان را جمع می‌كنید و یكجا به خانه‌ او می‌ریزید. تعجب نكنید! طبیعت را می‌گویم، همسایه‌ای كه به قیمت تمام بی‌توجهی‌ها، آزارها و بی‌مبالاتی‌های ما،‌ هنوز در كنارمان باقی مانده و ما آشغال‌سازهای حرفه‌ای را تحمل می‌كند.


برقراری رابطه مناسب با طبیعت

من نمی‌خواهم به شما بگویم همین الآن برای طبیعت فلان كار بزرگ را انجام دهید و همینطور نمی‌خواهم حرف‌هایی بزنم كه گوش اكثرتان از آن‌ها پر است. اما چون می‌دانم یكی از شرط‌های موفقیت ، برقرار كردن رابطه‌ا‌‌ی مناسب با طبیعت است، فقط می‌خواهم درخواست كنم تا یك قدم كوچك و بی‌خرج و هزینه برای طبیعت بردارید و حداقل آشغال‌های خود و به خصوص آشغال‌های غیر قابل تجزیه خود را وارد آن نكنید؛ می‌‌توانید به راحتی آنها را جدا بگذارید تا بازیافت شوند. منظورم از آشغال‌هایی كه قابل تجزیه نیستند آشغال‌هایی است مثل بطری‌های پلاستیكی نوشابه كه به دلیل انرژی زیادی كه برای تجزیه لازم دارند در طبیعت به طور طبیعی تجزیه نمی‌شوند.

البته این بطری‌ها در واقع پلاستیكی نیستند، بلكه از ماده‌ای به نام پی. ای. تی. درست شده‌اند كه وقتی به طبیعت برمی‌گردند درست مثل یك غده‌ سرطانی بزرگ باقی می‌مانند! و این شامل بطری‌های مشابه روغن‌های مایع، عرق‌های گیاهی و سایر بطری‌های پی. ای. تی. هم می‌‌شود و این همه غیر از سایر آشغال‌های وحشتناكی است كه روزانه به طبیعت، به این همسایه مهربان و صبورمان تحویل می‌دهیم.

كمك كوچك به طبیعت

 به نظر شما طبیعت باید با این نوع آشغال چه كند؟! طبقه‌بندی آشغال‌ها، كمك کوچکی است به طبیعت. دِینی است كه اگر از طرف ما ادا نشود، تبعات منفی‌اش دامن خودمان را هم می‌گیرد. با طبیعت نمی‌بایست وارد معامله‌های نابرابر شویم چون اگر چه صبرش زیاد است اما به موقع واكنش‌های تندش را نشان خواهد داد.

البته من به واكنش‌های تند طبیعت هم كار ندارم،‌ می‌خواهم بگویم انسانی كه نتواند با نزدیكترین همسایه‌ خود رابطه مؤثری داشته باشد چطور می‌تواند ارتباط‌های موفق دیگری را تجربه كند؟ و البته یک قدم دیگر را هم پیشنهاد می‌‌کنم، امسال که برای تعطیلات به طبیعت رفتید، کیسه بزرگی با خود ببرید و به کمک فرزندانتان  آشغال‌های طبیعت را جمع کنید. این کار را به عنوان یک وظیفه کوچک انجام بدهید و زمانی را به آن اختصاص دهید. این بهترین آموزش به فرزندانمان و بهترین کمک به این همسایه مهربان و دوست داشتنی است. 
  

برچسب ها: آداب همسایه داری، رفتار با همسایه، آشغال زایی، محبت به همسایه، ارتباط درست با همسایه تعداد بازديد: 513 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز