Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:07

3
دی
الگوهای شخصیتی مردان را بشناسید.

الگوهای شخصیتی مردان را بشناسید.

مردان قدرت‌طلب و مدیر یا (زئوس)، مردان احساس و غریزه یا (پوزیدون)، مردان انزواطلب یا‌(هادس) و مردان هدفمند یا (آپولو). زئوس‌ها مردان قدرت طلبی هستند که کسب و کار الویت اول زندگی‌شان را تشکیل مي‌‌دهد.

مردان قدرت‌طلب و مدیر یا (زئوس)، مردان احساس و غریزه یا (پوزیدون)، مردان انزواطلب یا‌(هادس) و مردان هدفمند یا (آپولو). زئوس‌ها مردان قدرت طلبی هستند که کسب و کار الویت اول زندگی‌شان را تشکیل مي‌‌دهد. آنها در هر شرکت و موسسه‌ای در رده مدیران قرار مي‌‌گیرند. در مدرسه و دانشگاه، گاهی به علت قدرت‌طلبی بیش از اندازه نمي‌توانند با هم کلاس‌های خود ارتباط برقرار کنند. در خانه پدر سالار هستند و نمي‌‌توانند به اندازه‌ کافی نیازهای رمانتیک همسر خود را بر آورده کنند. مردان احساس و غریزه ، غیر منطقی و بسیار احساسی هستند. پوزیدون فرمانروای دریاست و همچون دریا گاه آرام و گاه توفانی است. اگر آرام باشد در کنارش احساس آرامش خواهید کرد و اگر توفانی شود ویرانی به بار خواهد آورد. پوزیدون‌ها در کسب و کار خوب نمي‌‌درخشند ولی در ورزش موفق هستند. آنها با همسر خود سلطه جویانه برخورد مي‌‌کنند. مردان انزواطلب یا ‌هادس دوست دارند تنها باشند. بدبین هستند و دوستان زیادی ندارند. پیر و مد نیستند و اگر با زن مناسبی ازدواج کنند امور دنیوی خود را به او مي‌‌سپارند. مردان هدفمند یا آپولو جذاب و میانه‌رو هستند. بسیار منطقی و دور از احساسات هستند. در تحصیل و کسب و کار موفق‌اند و دستآورد‌های زیادی دارند. در ادارات و شرکت‌ها به پست معاونت بسنده مي‌‌کنند. همسر آنها معمولا از زندگی با آنها راضی است. در این جا الگوی شخصیتی هرمس را معرفی مي‌‌کنم.

خصوصيات كلي

هرمس سخن‌ور است. او در حرکاتش چابک و سریع است، روان وساده سخن مي‌‌گوید و مرزها برایش اهمیتی ندارند. او خوش شانسی را با خود به این طرف و آن‌طرف مي‌‌برد. او گاهی حقه‌باز و فریبکار و البته مهربان است. رومی‌ها هرمس را مرکوری یا جیوه مي‌‌نامند. جیوه فلز و در عین حال مایع است. جیوه ماده‌ای است که به فلزات گران‌قیمت مي‌‌چسبد یعنی به صورت استعاره‌ای مي‌‌تواند راه رسیدن به مقامات بالای معنوی را به شما نشان دهد. برای هرمس ساده است که در یک روز از کشوری به کشور دیگر سفر کند. چالش‌های مورد علاقه او معامله کردن، کسب در امد و دوست پیدا کردن است. او ممکن است در یک شرکت چند ملیتی کار کند و یا راهنمای تور باشد. او مي‌‌تواند با حرف زدن دیگران را راضی کند و در این کار خلاقیت هم نشان دهد. نگرانی درباره غیر قانونی بودن کاری اصلا ذهن او را مشوش نمي‌‌کند ، به همین دلیل او می‌تواند بدون عذاب وجدان وکیل یک گروه مافیایی باشد. آنچه برای او مهم است کارآمد بودن نقشه‌هایی است که مي‌‌کشد و اینکه چطور با فن سخن‌وری خود نقشه‌هایش را عملی کند. او به خاطر سخن‌وری و چرب زبانی‌اش مي‌‌تواند جنسی را به مشتری بفروشد که او واقعا به آن نیازی ندارد. البته ویژگی حقه بازی گاهی مي‌‌تواند به شکل مثبت استفاده شود. مثلا اگر او یک در مانگر باشد مي‌‌تواند متوجه شود در ذهن بیمارش چه مي‌‌گذرد و یا اگر یک کاراگاه باشد مي‌‌تواند راز یک معمای جنایی را کشف کند. این الگوی شخصیتی یکی از بهترین الگوها برای روان درمانگر شدن است. مرد هرمسی ذهن سریعی دارد و به سرعت ایده‌های مهم در موقعیت‌های مختلف را درک مي‌‌کند و بدون از دست دادن وقت براساس این درک شهودی عمل مي‌‌کند.

کودکی

کودکان هرمسی از همان ابتدا فعال ، خلاق  و گاهی حقه بازند. آنها زود راه مي‌‌افتند و زود حرف مي‌‌زنند. معصومیت و جذابیت خاصی دارند و زود با غریبه‌ها دوست مي‌‌شوند. دنیا برای آنها مکان جالبی است. سالهای اول مدرسه برای آنها جالب است و به سادگی چیزهای جدید را یاد مي‌‌گیرند و اگر از آنها خواسته نشود ساکت در جای خود بنشینند، مدرسه را دوست دارند. برخی از مشکلات آنها از همان کودکی آغاز مي‌‌شود. آنها بهانه مي‌‌آورند و داستان مي‌‌سازند و حتی در جایی که لازم نیست دروغ مي‌‌گویند و بدون اجازه چیزهایی را که برایشان جالب است بر مي‌‌دارند. چون این کار آنها، قصد بدخواهانه‌ای ندارد، کسی آنها را جدی نمي‌‌گیرد ولی همین کار ممکن است در بزرگسالی به دزدی منجر شود. پدر و مادر این پسر باید به بی‌مسئولیتی‌های او واکنش نشان دهند و او را آگاه کنند که متوجه دروغ‌هایش مي‌‌شوند.فرزند هرمسی بسیار مادرش را دوست دارد. مادر یک کودک هرمسی نباید در مورد فرزندش احساس مالکیت داشته باشد. اگر پسر هرمسی ازدواج نکند، مادر مهمترین زن زندگی او باقی خواهد ماند.

بلوغ و نوجوانی

پسران هرمسی در نوجوانی محدوده‌ها و مرزها را آزمایش مي‌‌کنند و اگر بتوانند آنها را زیر پا مي‌‌گذارند. این مرزها مي‌‌تواند قوانین خانه و ساعت بازگشتن به منزل باشد. آنها برای رسیدن به نمره خوب درس نمي‌‌خوانند. دلیل موفقیت آنها علاقه‌ای است که به انجام دادن آن کار به شیوه‌ای خلاقانه دارند.

دنیای کار

در دنیای کار نمي‌‌توان هرمس را کارشناس محض رشته‌ای خاص دانست. علایق فردی و متنوع او باعث مي‌‌شود که در رشته‌های مختلف به کسب تجربه ادامه دهد. او مي‌‌تواند تاجری موفق، مذاکره کننده‌ای با استعداد و روان درمانگری خوب باشد.

روابط با دیگران

مرد جذاب هرمسی به راحتی با زنان ارتباط بر قرار مي‌‌کند‌. آنها به طور ناگهانی در زندگی زنان پدیدار مي‌‌شوند و زنان هنگام ملاقات با مردان هرمسی احساس مي‌‌کنند مرد زندگی خود را یافته‌اند. ولی مردان هرمسی همانطور که به صورت غیر منتظره وارد زندگی زنان مي‌‌شوند همانطور هم بدون اطلاع قبلی از زندگی آنها بیرون مي‌‌روند. با وجود این اگر زن رویایی خود را بیابند عاشق مي‌‌شوند. آنها با زنانی رابطه خوب دارند که از آنها انتظارات غیر واقعی ندارند. در رابطه با مردان باید بگویم که آنها به راحتی با مردان دیگر دوست مي‌‌شوند به سادگی انعام مي‌‌دهند و اگر به سودی برسند آن را با دوستان خود تقسیم مي‌‌کنند.

ازدواج

مردان هرمسی در بهترین حالت مي‌‌توانند با زنان مستقل ازدواج کنند. آنها از همسر خود توقع دارند در نبودشان از خانه و زندگی به شکلی مناسب نگهداری کنند و همواره منتظر بازگشت انها به خانه باشند. از ویژگی‌های آنان واکنش‌های لحظه‌ای و بدون فکر است. آنها پس از انجام کاری به عواقب و نتایج آن فکر مي‌‌کنند. آنها پدران خوبی نیستند مگر اینکه پدران خوبی داشته باشند. نکته مثبت پدران هرمسی این است که خوب بلدند با فرزندشان بازی کنند. فرزندان پدر هرمسی مي‌‌دانند که مي‌‌توانند برای راضی کردن پدرشان بهانه بیاورند و برای رفتارهای خود به دروغ متوسل شوند.

میانسالی و سالهای پایانی

هرمسی‌ها بسیار تنوع طلب و عاشق سفر هستند. ممکن است این ویژگی در میانسالی هم در آنها باقی بماند. ولی ممکن است بیشتر از مردان دیگر به دنیای درون بروند و آرام و راحت زندگی کنند. به هر حال دوره میانسالی آنها بستگی به این دارد که جوانی خود را چگونه گذرانده باشند. اگر به شکل مثبت رشد کرده باشند مي‌‌توانند در زندگی‌شان عمق و معنای تازه‌ای بیابند و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند. برای هر الگوی شخصیتی امکان تغییر وجود دارد. هر فرد مي‌‌تواند با توجه آگاهانه به رفتار خود و با الگو گرفتن از دیگران خصوصیا‌ت خوب را در خود پرورش دهد و خصوصیات نامناسب خود را از بین ببرد. همجواری و همنشینی با الگوهای مناسب مي‌‌تواند خصوصیات جدیدی را در انسان پرورش دهد. همانطور که مي‌‌گویند:
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد سگ اصحاب کهف روزی چند پی مردم برفت و مردم شد

برچسب ها: ازدواج، میانسالی، مردان قدرت‌طلب، مردان احساسی، مردان انزواطلب، مردان هدفمند، سالهای پایانی تعداد بازديد: 676 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز