Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 08:44

14
آبان
چقدر در مورد حافظه میدانید ؟

چقدر در مورد حافظه میدانید ؟

اگر شما جزء افرادي هستيد كه فكر مي‌كنند حافظه ضعيفي دارند، ممكن است به اين دليل باشد كه روش‌هاي مناسبي نداريد كه دريافت اطلاعات و يا پردازش آن‌ها را توسط مغزتان ميسر سازد.

اگر از يك بيماري، آشفتگي يا زخمي رنج مي‌بريد، بايد اين امكان را داشته باشيد كه حافظه‌تان را تقويت كنيد. ما در ادامه چندين روش را معرفي مي‌كنيم كه مي‌تواند شما را در بهبود بخشيدن به قدرت حافظه‌تان ياري رساند

هميشه با دقت باشيد.

اگر شما به چيزي كه مي‌خواهيد مطالعه كنيد، به اندازه كافي دقت نكنيد؛ ذهن شما نمي‌تواند اطلاعات را كدبندي و بعد ضبط كند تا بتواند در آينده آن را بازيابد. حدود 8 ثانيه وقت لازم است كه كسي، به طور ارادي، بر اطلاعات خاصي تمركز كند تا مطالب توسط قسمت‌هاي مربوط به مركز حافظه در مغزش پردازش شود. به همين دليل مهم است كه در آن واحد بر يك چيزي تمركز كنيد و چند وظيفه را همزمان بر عهده نگيريد. اگر مانند برخي افراد، احساس مي‌كنيد كه به آساني حواستان پرت مي‌شود، پس دنبال گوشه‌اي آرام بگرديد، جايي كه بدانيد كه تمركز‌تان را از دست نمي‌دهيد.

مطمئن شويد با روش مناسبي كه آموخته‌ايد، اطلاعات را جمع‌آوري مي‌كنيد.

بسياري از ما، جزو دانش‌آموزان بصري هستيم كه معتقدند آن چيزي را كه بايد بشناسند، زماني خوب ياد مي‌گيرند كه آن را بخوانند يا چيزهايي را ببينند. در حالي كه برخي ديگر، دانش‌آموزان سمعي هستند و ترجيح مي‌دهند كه چيزها را از طريق شنيدن ياد بگيرند. اين دسته افراد، با ضبط اطلاعات و سپس با گوش كردن آن‌ها تا يادگيري كامل، مي‌توانند مطالب را آسان‌تر حفظ كنند.

تمام حواس خود را هوشيار نگه داريد.

فقط به چشمان‌تان اعتماد نكنيد حتي اگر فردي باشيد كه چيزها را به صورت بصري ياد مي‌گيريد و حفظ مي‌كنيد. چرا آن‌چه را كه بايد حفظ كنيد، با صداي بلند نمي‌خوانيد و يا به متن آهنگ نمي‌دهيد؟ با اين روش، از اين‌كه مي‌بينيد چگونه حافظه شما بهتر مي‌شود، تعجب خواهيد كرد. سعي كنيد كه اطلاعاتي را كه بايد به خاطر بسپاريد، با رنگ‌ها، زمينه‌هاي بويايي و يا حتي چشايي ربط دهيد. برخي افراد نيز دريافته‌اند در صورتي كه مطالب را خودشان دوباره بنويسند، ساده‌تر به ذهن سپرده مي‌شوند.

اطلاعات را به ذهن بسپاريد

زماني كه انبوهي از اطلاعات را بايد به ذهن بسپاريد، آن‌ها را در ارتباط با مطالبي قرار دهيد كه قبلا در ذهن‌تان ثبت كرده‌ايد و مي‌توانيد به خاطر آوريد.

اطلاعات را سازمان‌دهي كنيد.

اگر نياز به نوشتن داريد، مطالب را در يك دفتر يادداشت يا تقويم بنويسيد. اگر با موارد يا اطلاعاتي پيچيده‌تر مواجه شديد، يادداشت برداريد و بعد كه فرصت كرديد، آن‌ها را در گروه‌هاي خاص طبقه‌بندي كنيد. اگر هم لازم است، از كلمات و تصاوير براي كمك به حفظ اطلاعات بهره بگيريد.

ياد بگيريد كه يك موضوع پيچيده را درك و پردازش كنيد.

زماني كه سعي مي‌كنيد تا موضوع پيچيده‌اي يا مطالب سختي را حفظ كنيد، دقيقا بر فهميدن نظريه‌هاي اساسي موضوع تمركز كنيد؛ نه اين كه فقط قسمت‌هاي مجزا را حفظ كنيد. بايد بتوانيد به شخص ديگري آن‌چه را كه آموخته‌ايد، با كلمات خودتان توضيح دهيد.

اطلاعاتي را كه آموخته‌ايد، تكرار كنيد.

مهم است كه آن‌چه را كه ياد گرفته‌ايد؛ هر روز، و بعد به طور منظم بازبيني كنيد. اگر مي‌توانيد، چيزهايي را كه قبلا مي‌دانستيد، دوباره ياد بگيريد. اين‌گونه اغلب متوجه مي‌شويد كه وجه جديدي از اطلاعات را درمي‌يابيد.

مثبت باشيد و با انگيزه باقي بمانيد.

مهم است شما به خودتان بگوييد كه مي‌خواهيد چيزهايي را ياد بگيريد كه بايد بعدا به خاطر آوريد. همچنين يادتان باشد كه قادر هستيد چيزهايي را ياد بگيريد و آن‌ها را حفظ كنيد. اگر شما به خودتان بگوييد كه حافظه‌تان خوب نيست، اين موضوع نه تنها به شما آسيب مي‌رساند، بلكه حافظه شما نيز ضرر مي‌كند و كمتر مي‌تواند چيزها را حفظ كند. در حالي كه با مثبت انديشيدن، شما در واقع به بهبود حافظه‌تان كمك مي‌كنيد..

برچسب ها: تقویت حافظه، حافظه‌، قدرت حافظه‌، هوشيار، اطلاعات، مثبت، اطلاعات ذهن تعداد بازديد: 610 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز