Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 05:41

25
اردیبهشت
آسيب شناسي رواني- اجتماعي

آسيب شناسي رواني- اجتماعي

هدف از آرام زيستن، درمان تألمات احساسي عاطفي است. بايد از شدت فشار...


هدف از آرام زيستن، درمان تألمات احساسي عاطفي است. بايد از شدت فشارهاي رواني بكاهيم و آنها را از بين ببريم وگرنه زندگي پر استرس و بي‌معني مي‌گردد و اين حاصل نمي‌شود مگر با ايجاد روابط انساني در محيط كار و زندگي. در اين ارتباط توجه به سه عنصر (محيط، افكار و واكنش‌هاي جسمي و رواني) ضروري است.با ارتباط انساني و انتخاب شغل و شيوه‌هاي مناسب زندگي مي‌توان از استرس‌هاي بي‌مورد اجتناب كرد. داشتن شغل‌هاي اجرايي و پست‌هاي مهم و عالي‌رتبه، انسان را در معرض بيشترين ميزان استرس عاطفي قرار مي‌دهد. مشاغلي كه احساس فوريت‌هاي زماني را در ضرب‌‌العجل‌هاي محدودي طلب مي‌كنند، خطرناكند. مطالعات و تحقيقات نشان مي‌دهد كه سكته‌هاي قلبي و مغزي و بيماري‌هاي شريان‌هاي قلب در افرادي كه به اين گونه حرفه‌ها مشغولند شايع‌تر است. كار زياد، بر سلامت جسم و روان اثر منفي مي‌گذارد و انسان را رنجور مي‌كند اما اگر كار زياد، تشويق و اعتبار عمومي براي انسان به ارمغان آورد به وي احساس رضايت مي‌بخشد و او را به نوعي در موقعيتي قرار مي‌دهد كه همه، ارزش و اعتبار كار او را درك كنند. در اين صورت كار زياد، نه تنها مضر نيست بلكه مفيد هم هست. اين موضوع مخصوصا در موقعيت‌هاي شغلي كه رضايت‌بخش و مورد علاقه انسان باشد صدق مي‌كند ولي اگر شغل، رضايت‌بخش و مورد علاقه فرد نباشد عامل عمده‌اي براي بروز استرس‌هاي عاطفي، افسردگي و اضطراب خواهد بود به خصوص افرادي كه به دلايل مادي ناچارند به چنين مشاغلي تن دهند و كارآيي خوبي هم ندارند و اين عدم كارآيي اغلب موجب مي‌شود كه مورد انتقاد و تحقير هم قرار گيرند اين خود عامل پيدايش استرس‌هاي عاطفي شديدتري در آنها مي‌شود.احساس رضايت و شادكامي در زندگي و كار، از مهم‌ترين عواملي است كه سلامت جسم و روان انسان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. تحقيقات نشان داده است بيماري شريان‌هاي قلب كه در كاهش طول عمر موثر است در افرادي كه زندگي شاد و آرامي داشته، از شغل خود راضي بوده و داراي ارتباط اجتماعي مطلوب خود، هستند كمتر ديده مي‌شود.بنابراين براي حفظ سلامت روان و رفتار و پيشگيري از استرس اين توصيه‌ها پيشنهاد مي‌شود:
انسان بودن و انساني فكر كردن و رفتار انساني داشتن، تغذيه خوب به خصوص خوردن شير صبح و عصر و خوردن ماست ظهر و شب چون تمام تركيبات داروهاي آرام‌بخش در شير و ماست وجود دارد. به ويژه براي كاركنان صنعت هواپيمايي كه در معرض آلودگي‌هاي صدا، هوا و امواج هستند. موسيقي آرام‌بخش و پياده‌روي در پارك‌ها و مراكز سرسبز، ورزش اسكي، شنا حداقل دو بار در هفته، معاشرت با دوستان و خويشاونداني كه از بودن با آنها شادمان مي‌شويد از اين توصيه‌ها مي‌باشد.هر يك از موارد فوق به گروهي از افراد احساس خوشي و شادكامي مي‌دهد.
حفظ سلامت جسم و روان و شركت در جلسات سرور و شادماني، بهترين آرام‌بخش است چون احساس شادكامي و رضايت به ارمغان مي‌آورد. استفاده صحيح از اوقات فراغت و تعطيلات در حدود امكانات كه بخشي از شيوه صحيح زندگي و عامل ايجاد و حفظ سلامت روان و ضد استرس مفيد
مي‌باشد.
در واقع اين موارد، بايد شامل اعمالي باشد كه فرد دوست دارد و مي‌خواهد آنها را انجام دهد و با انجام اين فعاليت‌ها باعث مي‌شود استرس‌هاي وارد شده بر فرد، تاثيرات سوء خود را برجا نگذارد و سلامت جسم و روان فرد را در معرض خطر قرار ندهد.

تعداد بازديد: 550 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز