Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:45

24
آبان
انرژی بگیرید!

انرژی بگیرید!

انرژی اساساً همان چیزی است که در ذهن خود تصوری درست از آن داریم؛ یعنی همان نور- خوبی - محبت- عشق- انفاق- صبر-احسان به همنوع - امیدواری وغیره و از جذب محیط ناشی می شود.

تحريريه زندگی آنلاین

انرژي و حيات ما با ترس از بين مي‌رود، ولي با نيروي زندگي مي‌توان دوباره آن را به دست آورد. احساس خستگي و كوفتگي يكي از مهم‌‌ترين مواردي است كه مردم اين روزها به خاطر آن به پزشك مراجعه مي‌كنند. فرقي نمي‌كند كه دچار كم‌خوابي هستيد، استرس و نگراني شديد داريد و يا افسرده شده‌ايد، در هر صورت با تمام اين موارد احساس خستگي و كوفتگي مي‌كنيد و بايد اين مشكل برطرف شود. كم‌خوابي، استرس شديد، افسردگي و احساس خستگي مفرط همه نشان‌دهنده يك مشكل عميق هستند: «ترس» و هيچ دارويي هم براي آن وجود ندارد. تمام ما حتماً براي يك‌بار هم كه شده ترس را تجربه كرده‌ايم و مي‌دانيم كه ترس با جسم، ذهن و انرژي ما چه مي‌كند. ترس يك واكنش طبيعي در برابر استرس، شوك‌هاي روحي و خطرات و موارد اضطراري است، اما گاه زندگي ما را به طور كامل تغيير مي‌دهد و تبديل به يك معضل بزرگ مي‌شود. حتماً اگر اين ترس‌ها كوچك باشند، حالت بيمارگونه‌اي در ما ايجاد مي‌كنند. با اين وجود مي‌توان با انجام برخي كارهاي ساده و كوچك زندگي را پر از شادي و انرژي كرد. برخي از اين كارها به راحتي و سادگي نفس عميق كشيدن هستند.

چند راه فوق‌العاده براي بدست آوردن انرژي

نفس كشيدن

وقتي كه به اندازه كافي عميق نفس نمي‌كشيد، انرژي در بدن‌تان مسدود مي‌شود. در تنفس كم‌عمق و سطحي، اكسيژن كافي به سلول‌ها نمي‌رسد و سيگنال‌هايي مثل حس ناراحتي، نگراني، خشكي و كوفتگي بدن، فرستاده مي‌شود. كاهش ميزان اكسيژن باعث تضعيف سيستم دفاعي بدن مي‌شود و خون كافي به مغز نمي‌رسد و زمينه بروز برخي بيماري‌ها، مثل بيماري قلبي و سرطان به وجود خواهد آمد.
 چگونه مي‌توان به آن دست يافت؟
اگر احساس نگراني مي‌كنيد، به نفس عميق كشيدن اهميت بيشتري دهيد. آرام و عميق نفس بكشيد تا اكسيژن به تمام ارگان‌ها، بافت‌ها، عضلات و سلول‌هاي بدن‌تان برسد. هوا را از راه بيني وارد بدن كنيد و اكسيژن را به مغز برسانيد.

آب

وقتي كه بدن دچار كم‌آبي مي‌شود، انرژي در بدن مسدود مي‌گردد. كم‌آبي شديد بدن باعث آسيب‌ديدگي ساختار سلول‌ها مي‌شود، جريان مواد مغذي به سلول‌ها را مختل مي‌سازد، آسيب‌هاي ناشي از راديكال‌هاي آزاد را افزايش مي‌دهد و ايجاد خستگي و كوفتگي شديد مي‌كند. همچنين هورمون‌هاي بدن مختل مي‌شوند و آنزيم‌ها و انتقال دهنده‌هاي عصبي نيز عملكرد خوبي نخواهند داشت. اين جمله كه آب مايه حيات است، واقعيت محض است؛ چرا كه حتي چشم‌ها و مفاصل بدن نيز در اثر كم‌آبي آسيب مي‌بينند.
چگونه مي‌توان به آن دست يافت؟
به‌طور مرتب به بدن‌تان آب برسانيد. هر روز حداقل 8 ليوان آب بنوشيد؛ حتي اگر تشنه نيستيد. هرگز منتظر نمانيد تا تشنه شويد و بعد به سراغ آب برويد. بعد از نوشيدن قهوه، ورزش و پس از خوردن غذاهاي پر پروتئين بيشتر آب بنوشيد؛ چرا كه بيشتر دچار كم‌آبي مي‌شويد.

طبيعت

وقتي كه ارتباط ما با دنياي خارج از خانه قطع مي‌شود، انرژي در بدن ما مسدود مي‌گردد. تحقيقات نشان مي‌دهند حتي افرادي كه در بيمارستان‌ها از يك پنجره كوچك به منظره طبيعي بيرون نگاه مي‌كنند، سريع‌تر بهبود مي‌يابند. انرژي‌اي كه ما از طريق ارتباط با طبيعت به دست مي‌آوريم مي‌تواند در اثر آلودگي‌هاي محيطي بسيار كم و ناچيز شود و حتي استرس و بيماري نيز از اين راه به ما برسد.

چگونه مي‌توان به آن دست يافت؟

به مدت 10 دقيقه روي چمن‌ها دراز بكشيد و به آسمان نگاه كنيد، در يك پارك پياده‌روي كنيد؛ به جريان آب نگاه كنيد، به وضعيت باغچه‌تان رسيدگي كنيد، گياهي در گلدان بكاريد، در محيط كار و خانه‌تان از گل و گياهان آپارتماني استفاده كنيد، فقط به صداي طبيعت گوش بسپاريد و هر وقت كه ممكن بود از شهر فاصله بگيريد و به دل طبيعت برويد.

روابط

وقتي كه به اندازه كافي رابطه و تماس سالم با سايرين نداشته باشيد، انرژي در بدن‌تان مسدود مي‌شود. پژوهش‌هاي بسياري نشان مي‌دهند كه كمبود رابطه‌ها باعث بروز نگراني، افسردگي، استرس، سرطان، بيماري قلبي و . . . مي‌شود.
چگونه مي‌توان به آن دست يافت؟
وقتي بيشتري را با آنها كه از بودن در كنارشان لذت مي‌بريد و براي شما قابل احترام هستند، بگذرانيد.

نوع دوستي

وقتي كه فقط روي خودتان متمركز هستيد، انرژي در بدن مسدود مي‌شود. براي ديگران نيز وقت و انرژي صرف كنيد. به ديگران سرويس دادن اثر بيولوژيك و رواني مثبت روي شما خواهد داشت. از هر فرصت كوچك براي مهرباني كردن و دلسوزي براي ديگران استفاده كنيد.

نگرش شما همه چيز شماست

ورزش كردن، تغذيه خوب، مديتيشن و رفتن به دل طبيعت از جمله كارهايي است كه مي‌توان انجام داد و احساس پر انرژي بودن كرد. اما نگرش ما همان نقطه‌اي است كه همه چيز از آنجا شروع مي‌شود. نگراني‌هاي فكري مثل اينكه «من به اندازه كافي لاغر نيستم» يا «مي‌ترسم كه بيمار شوم» ما را در شرايط پراسترسي قرار مي‌دهند. به همين دليل اگر همه نوع فعاليت مفيد داشته باشيد، ولي فكر و نگرش‌‌تان مثبت نباشد و دائم نگران باشيد، اين كارها به شما انرژي كافي نخواهند داد.

گام به گام

اين فرايند چهار مرحله‌اي به شما كمك مي‌كند تا از ترس رهايي يابيد و انرژي مورد نياز خود را به دست آوريد.

توقف كنيد: لحظه‌اي به آنچه انجام مي‌دهيد و آنچه كه مي‌بينيد، توجه كنيد. مكثي كنيد و با اين توجه به آرامش دروني برسيد.

 بدن شما به‌طور مداوم در حال ارتباط برقرار كردن با نيازهاي متغيرش است. اگر بدن غذاي مناسب، آب و . . . دريافت نكند، دچار نگراني مي‌شود و ديگر نمي‌‌توانيد هيچ فعاليتي را به درستي انجام دهيد؛ پس بايد به نيازهاي اصلي جسم‌تان توجه كنيد.

به ذهن خود استراحت دهيد: به طبيعت سري بزنيد، موسيقي خوب گوش بدهيد و يا به هر كار ديگري كه دوست داريد، بپردازيد. حالا به افكار مربوط به ترس خود فكر كنيد و اجازه ندهيد كه آنها شما را از پا درآورند. هر بار كه در آرامش به فكر ترس و ترس توجه مي‌كنيد، انرژي دروني بيشتري به دست مي‌آوريد و ارتباط بهتري با عمق و درون خودتان برقرار مي‌كنيد.

احساس راحتي و آسايش جسمي و روحي به شما اين فرصت را مي‌دهد كه با دنياي پيرامون خود ارتباط برقرار كنيد. اين مسأله باعث كاهش ترس مي‌شود و كمك مي‌كند تا از طريق تك‌تك سلول‌هاي بدن‌تان انرژي كسب كنيد.

برچسب ها: انرژی مثبت، انرژی، انرژی منفی، راههای کسب انرژی منفی، راههای کسب انرژی مثبت، جذب انرژی مثبت، جذب انرژی منفی، روش های بدست آوردن انرژی تعداد بازديد: 670 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز