Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:17

10
شهریور
قدرتمندتر ظاهر شويد!

قدرتمندتر ظاهر شويد!

وقتی كه یك نفر در حالتی روی صندلی نشسته و روبرویش یك میز تقریباً بزرگ است و او پاهایش را روی میز گذاشته، می‌بینید، اولین چیزی كه به ذهن‌تان خطور می‌كند، این است كه او حتماً فرد قدرتمندی است.

تحریریه دنیای سلامت

 

برای آنكه قدرتمند شدن را احساس كنید و به آن نزدیك‌تر شوید، باید این احساس را در ظاهر خود نیز به‌وجود آورید و در واقع ژِست قدرتمند شدن راه شما را برای رسیدن به این هدف هموار می‌سازد. راست ایستادن و نشستن در حالتی باز نه مچاله و جمع، میزان هورمون‌ها را تغییر می‌دهد، به شما احساس قدرت بیشتری می‌دهد و با اطمینان و دلگرمی بیشتری حركت می‌كنید و با خطرات زندگی روبه‌رو می‌شوید. حالت‌های بسته نشستن كه باعث می‌شوند بدن به سمت داخل خود جمع شود به افراد احساس ضعیف بودن و ترس می‌دهد. این نظریه بسیار قدیمی كاملاً درست است كه: «اگر جسم خود را در مسیری كه می‌خواهید پرورش دهید، فكرتان نیز در همان مسیر حركت خواهد كرد.» جسم ما نگهبان فكر ماست. گروهی از محققین به‌طور اتفاقی 42 نفر را انتخاب كردند تا در زمینه دو ژست اصلی افراد(قدرتمند و ضعیف) تحقیقاتی را انجام دهند.
وقتی كه یك نفر در حالتی روی صندلی نشسته و روبرویش یك میز تقریباً بزرگ است و او پاهایش را روی میز گذاشته و دست‌هایش را پشت سرش به هم گره زده، می‌بینید، اولین چیزی كه به ذهن‌تان خطور می‌كند، این است كه او حتماً فرد قدرتمندی است. این افراد در حالت ایستاده نیز ژِست مشابهی دارند، بدنشان كمی به سمت میز خم می‌شود، دست‌های‌شان را به شكلی باز روی میز می‌گذارند و در هر دو حالت خود، ژِستی باز دارند كه فضای بیشتری را اشغال می‌كند.


در مقابل افرادی كه احساس قدرت كمتری می‌كنند، در حالت نشسته پاهای‌شان را جمع می‌كنند و اغلب دست‌های‌شان را روی ران‌ها می‌گذارند و اگر برای چند لحظه در حالت ایستاده قرار بگیرند، پاهای‌شان یا به حالت ضربدری است و یا اینكه بسیار به هم نزدیك می‌شوند. بعد از آنكه این افراد شركت‌كننده، مرحله ژِست را پشت سر گذاشتند، در مرحله بعد به هر یك از آنها 2 دلار داده شده و از آنها خواستند تا با اختیار خود در یك بازی شركت كنند در صورت برنده شدن 2 دلار آنها دو برابر می‌شد و در صورت باخت، 2 دلار خود را نیز از دست می‌دادند. میزان هورمون‌های بدن این افراد قبل و بعد از هر مرحله اندازه‌گیری شد. در افرادی كه ژِست قدرتمندی داشتند، میزان تستسترون افزایش یافته بود و به همین ترتیب سطح هورمون كورتیزول (استرس) كاهش یافته بود. به‌طور كلی افراد با فیگور قدرتمند، با افزایش سطح تستسترون، میل بیشتری به پیروز شدن داشتند، علاوه بر تمایل بیشتر به پیروزی، حس رقابت و مدیریت نیز در آنها بیشتر از دیگران بود.


این افراد تمایل بیشتری برای شركت در برنامه‌های بخت‌آزمایی داشتند و ریسك‌پذیرتر از دیگران بودند، 86 درصد از این افراد با 2 دلار خود در مسابقه شركت كردند، در حالی كه از افرادی كه ژِست ضعیف‌تری داشتند، 55 درصد در این مسابقه یا بازی شركت كردند.
دانشمندان این مسأله را حتی در حیوانات نیز مورد بررسی قرار دادند. مثلاً وقتی كه میمون‌ها به سینه خود باد می‌دهند، قصد دارند، تسلط و نفوذ خود را نشان دهند و طاووس‌ها وقتی كه می‌خواهند جفت خود را جذب كنند، با دُم رنگی و زیبای خود شروع به خرامیدن می‌كنند.


انسان‌ها وقتی كه ژست قدرتمندی به خود می‌گیرند به عبارتی قدرت درونی خود را به ظاهر می‌كشند. ما صاف می‌ایستیم تا احساس قدرت بیشتری كنیم. ما انسان‌ها در عمق وجود خود نسبت به آنچه كه هستیم، نامطمئنیم و دلیل آن هم عدم احساس راحتی و آسایش نسبت به موقعیت واقعی است كه در آن زندگی می‌كنیم. نگاه انسان‌ها، معانی مختلفی را منتقل می‌كند. برای ابراز وجود می‌توان از تماس چشمی و نگاه قدرتمند استفاده كرد. افرادی كه در این زمینه مشكل دارند، از برقراری تماس چشمی دوری می‌كنند. افراد قدرتمند به‌طور مستقیم به چشمان فرد مقابل خود نگاه می‌كنند. سر خمیده رو به پائین، شانه‌های افتاده و بدن جمع‌شده، ضعیف بودن فرد را نشان می‌دهد. به‌طور كلی راست‌قامت ایستادن، یا حالت افراشته نشان می‌دهد كه شما فرد قدرتمند و موفقی هستید حتی اگر قد بسیار كوتاهی هم دارید، بهتر است كه یك ژست مطمئن و قدرتی داشته باشید تا شما را پُرابهت‌تر نشان دهد. گام‌های بلند برداشتن، كمر را راست كردن و سر را بالا نگاه داشتن، اطمینان، صراحت و قدرت را نشان می‌دهد و برعكس گام‌های كوچك، شانه‌های قوزكرده، آسیب‌پذیری و ضعف فرد را نشان می‌دهد. موقع نشستن ممكن است باز كردن پاهای‌تان از هم یا صاف كردن پشت‌تان كمی مسخره به نظر برسد اما زیاد به این مسأله اهمیت ندهید با كمی تمرین می‌توانید به تعادل بیشتری برسید. برای مسلط شدن بر هركس باید اختیار زمان و مكان را از او گرفت. هرگز مدت زمان طولانی منتظر كسی نمانید. حالت‌هایی كه حركات بدن شما را محدود می‌كنند و به آن حالت‌های بسته می‌گوییم، مثل چسبیدن به صندلی و جمع كردن دست‌ها و پاها باعث ضعیف به نظر رسیدن شما می‌شود.

 

برچسب ها: قدرت، قدرتمندی، احساس قدرت، روانشناسی قدرت، قدرتمند شدن تعداد بازديد: 986 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز