Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 20:22

15
بهمن
دستیابی ایران به دانش فنی تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای

دستیابی ایران به دانش فنی تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای

متخصصان یک شرکت دانش بنیان به عنوان نخستین تولید کننده پانسمان‌های پیشرفته ترمیم زخم در ایران، پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران و کمبود آن، به دانش فنی ساخت این نوع پانسمان‌ها دست یافتند.

میثم فرج‌الهی در خصوص این طرح عنوان کرد: مطابق با گایدلاین جهانی مراقبت از زخم بیماران پروانه‌ای از اقدامات اولیه برای درمان هر نوع زخم، استفاده از پانسمان مناسب آن زخم می‌باشد و این مساله در خصوص بیماران EB (پروانه ای) نیز صدق می‌کند، زیرا زخم حاصل از این بیماری جزو زخم‎های مزمن محسوب شده و مبتلایان به آن لازم است از پانسمان‎های فومی مخصوص استفاده کنند که خود آسیب بیشتری به تاول‌ها و پوست بسیار حساس آن‌ها وارد نکند.

به گزارش مهر، رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری افزود: مناسب‌ترین پانسمان برای بیماران، EB پانسمان مپیلکس است که به دلیل استفاده از تکنولوژی safetac به زخم‌های بیماران پروانه‌ای نمی‌چسبد، به راحتی قابل تعویض است و تا سه روز نیاز به تعویض ندارد. در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه امکان تامین پانسمان مپیلکس برای بیماران وجود نداشت و عدم وجود پانسمان جایگزین مناسب در بازار سبب شد تعدادی از کودکان مبتلا به EB جان خود را از دست بدهند.

 

فرج‌الهی ادامه داد: شرکت طبا زیست پلیمر (تریتا) به عنوان اولین تولید کننده پانسمان‌های پیشرفته ترمیم زخم در ایران، پس اعمال تحریم‌ها به کشور ایران و کمبود پانسمان بیماران پروانه‌ای با تکیه بر تحقیقات و دانش متخصصین خود و با پتانسیل بالایی که در تیم تحقیق و توسعه خود دارد توانسته است به فرمولاسیون پانسمان مپیلکس سوئد منطبق با گایدلاین جهانی توصیه شده جهت پانسمان‌های‌ای بی دست یابد و درصدد است تا این محصول را با هدف یاری رساندن و ارتقای سلامت این بیماران حساس و آسیب‌پذیر کشورمان در مقیاس نیمه صنعتی بومی‌سازی نماید.

وی پانسمان فوم طبافلکس با جذب عمودی ترشحات و مدیریت رطوبت و خاصیت بالشتکی که دارد باعث ضربه‌گیری و پیشگیری از اصطکاک می‌شود. این پانسمان به دلیل خاصیت انعطافی که دارد در محل‌های گوناگون بدن قابل استفاده می‌باشد و محیطی ایده‌آل جهت بهبودی زخم فراهم می‌آورد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، این شرکت دانش‌بنیان در راستای دستیابی به اهداف یاد شده در روند اجرایی تولید و تجاری‌سازی این محصول، تاکنون با حمایت‌های مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موفق به کسب دانش فنی تولید پانسمان مپیلکس (Mepilex)، احداث اتاق تمیز جهت تولید پانسمان بیماران‌ای بی، خرید بخشی از تجهیزات اساسی و اخذ مجوز‌ها از آزمایشگاه‌های همکار غذا و دارو شده است.

برچسب ها: پانسمان، دانش بنیان تعداد بازديد: 44 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز