Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:03

6
آبان
برقراری بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد بیمه

برقراری بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد بیمه

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: یک بند برای اولین بار در قانون برنامه هفتم کشور دیده شده که کلیه افراد فاقد پوشش بیمه، بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب شوند.


 مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: یک بند برای اولین بار در قانون برنامه هفتم کشور دیده شده که کلیه افراد فاقد پوشش بیمه، بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب شوند. این بند در قوانین گذشته و قوانین برنامه و بودجه سنواتی وجود نداشت و کاملاً جدید است.

جمشید شایانفر درباره اجباری شدن پوشش بیمه پایه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف قانون بیمه همگانی خدمات درمانی مصوب سال ۱۳۷۳، این تبود که تمام جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند و این همواره جزو اهداف سازمان بیمه خدمات درمانی و سازمان بیمه سلامت بوده و هست.

وی افزود: ما افراد را در قالب صندوق‌های مختلف بیمه‌ای تحت پوشش قرار می‌دهیم و گروهی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند را هم تحت عنوان بیمه سلامت همگانی ایرانیان  بیمه می‌کنیم.

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: ما حتی افراد را روی تخت بیمارستان هم بیمه می‌کنیم و بر اساس مساعدت سازمان بیمه سلامت، اگر به عنوان مثال فردی در بیمارستان بستری شود و در روز آخر هم خودش را بیمه کند ما تمام هزینه‌ها را در قالب بیمه و از روز اول تقبل می‌کنیم؛ درصورتی که اصول کار بیمه این است که فرد قبل از بستری شدن خودش را بیمه کند.

شایانفر یادآورشد: نمایندگان مجلس در لایحه برنامه هفتم کشور، یک بندی را به تصویب رساندند مبنی بر اینکه پوشش بیمه پایه برای تمام جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق بیمه سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل از طریق ارزیابی وسع برای حداقل ۵ دهک به صورت رایگان و برای مابقی بر اساس نتیجه ارزیابی وسع است.

وی افزود: ما مشابه این بند را در قانون برنامه ششم کشور هم داشتیم که پوشش بیمه پایه، اجباری است اما مهم تر ازآن، سازوکار و الزامات اجباری شدن بیمه است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج دهک به صورت رایگان بیمه شدند، اظهار کرد: باید الزام پوشش اجباری بیمه پایه را روی پنج دهک مابقی هم پیاده سازی کنیم البته؛ با آیین نامه‌ای که برای این بند نوشته می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد این اقدام انجام پذیر می‌شود.

شایانفر که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ادامه داد: یک بند دیگری برای اولین بار در قانون برنامه هفتم کشور دیده شده که کلیه افراد فاقد پوشش بیمه، بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب می‌شوند که این بند، در قوانین گذشته و قوانین برنامه و بودجه سنواتی وجود نداشت و کاملاً جدید است.

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه ما اطلاعات پنج دهک اول جامعه را از وزارت رفاه دریافت کردیم و آنها را به صورت خودکار بیمه کردیم گفت: پنج دهک مابقی فعلاً بر اساس قانون و مقررات باید خودشان ثبت نام کنند البته دهک ششم تا نهم مشمول کاهش پرداختی شدند و به ترتیب باید از ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد در پرداخت حق بیمه خود مشارکت داشته باشند.

برچسب ها: درمان، بیمه، بیمه سلامت تعداد بازديد: 94 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز