Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 22:28

12
مهر
تاثیر چای سیاه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

تاثیر چای سیاه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

محققان در یکبررسی دریافتند که تاثیر چای سیاه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، مفید است.

نتایج پژوهشی جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه چای سیاه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

مطالعه‌ای روی ۱۹۲۳ چینی، نشان داد افرادی که به طور روزانه چای سیاه می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند، ۲۸ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.

به گفته این تیم تحقیقاتی از موسسه دیابت دانشگاه جنوب شرق چین، از میان شرکت کنندگان، ۳۵۲ نفر مبتلا به پیش دیابت، ۱۱۳۵ نفر سالم و ۴۳۶ نفر دیابت بودند.

محققان در این تحقیقات، سطح گلوکز خون همه این شرکت کنندگان را تحت نظر گرفتند و چگونگی تأثیر مصرف چای بر ترشح گلوکز در ادرار آن‌ها را تجزیه و تحلیل کردند.

زیلین سان، سرپرست این گروه تحقیقاتی می‌گوید: یافته‌های ما به اثرات محافظتی نوشیدن چای بر مدیریت قند خون از طریق افزایش دفع گلوکز در ادرار، بهبود مقاومت به انسولین و در نتیجه کنترل بهتر قند خون اشاره دارد.

بیشتربخوانید:

وقتی علائمی در دهان شما می خواهد بگوید قند خونتان بالا است!

 

 

 

بر اساس بررسی‌های پیشین، کلیه‌های بیماران دیابتی در مقایسه با افراد سالم، مقادیر بیشتری گلوکز را بازجذب می‌کنند. در نتیجه، گلوکز اضافی بدن از طریق ادرار خارج نمی‌شود و بیماران از سطح غیر طبیعی قند خون بالا رنج می‌برند.

چنین بیمارانی نسبت گلوکز به کراتین ادرار (UGCR) بالا و شاخص تری گلیسیرید و گلوکز (TyG) پایینی دارند. اولی نشان‌دهنده آزاد شدن گلوکز در ادرار است و دومی نشان‌دهنده مقاومت به انسولین شرایطی که زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های بدن انسولین را جذب نمی‌کنند و منجر به اختلال در متابولیسم گلوکز در بدن می‌شود.

محققان در این بررسی دریافتند شرکت‌کنندگانی که به طور منظم چای سیاه مصرف می‌کردند، افزایش قابل‌توجه در UGCR و کاهش شدید سطح TyG را در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند، تجربه کردند.

پژوهشگران با استناد به داده‌های این تحقیق ادعا می‌کنند افرادی که چای نمی‌نوشند، احتمال ابتلا به پیش دیابت و دیابت نوع ۲ در آن‌ها به ترتیب ۱۵ و ۲۸ درصد بیشتر است.

زیلین سان، گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوشیدن چای تیره هر روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و پیشرفت آن را از طریق کنترل بهتر قند خون کاهش دهد.

بیشتربخوانید:

برچسب ها: چای سیاه، دیابت نوع 2 تعداد بازديد: 146 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز