Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 14:07

27
خرداد
برای استعلام اصالت دارو به این سامانه مراجعه کنید

برای استعلام اصالت دارو به این سامانه مراجعه کنید

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تهیه انواع داروها تنها از داروخانه مورد تایید است، نسبت به فروش انواع داروهای لاغری غیرمجاز با تبلیغات اغواکننده و گسترده در فضای مجازی هشدار داد.

تسنیم نوشت: مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تهیه انواع داروها تنها از داروخانه مورد تایید است، نسبت به فروش انواع داروهای لاغری غیرمجاز با تبلیغات اغواکننده و گسترده در فضای مجازی هشدار داد.

مهدی انصاری دوگاهه اظهار کرد: زندگی بشر نسبت به سالیان گذشته تغییرهای بسیاری داشته است، پیشرفت تکنولوژی، تغییر سبک زندگی و کم‌تحرکی از عوامل افزایش وزن در افراد است که زمینه بروز بیماری‌های غیرواگیر را افزایش داده و هزینه‌های سنگینی به نظام سلامت وارد می‌کند؛ همچنین کاهش وزن طی سال‌های اخیر به‌عنوان دغدغه جمعیت زیادی تبدیل شده و با توجه‌ به تقاضای بسیار، هر روزه دارو و روش‌های متعددی برای لاغری و تناسب‌اندام معرفی می‌شوند.

وی افزود: در این میان داروهای لاغری بسیار متنوع هستند؛ به‌طوری که برخی از آنها از طریق کاهش اشتها، برخی از طریق افزایش متابولیسم بدن و برخی از راه کاهش جذب مواد قندی و چربی، باعث کاهش وزن می‌شوند، این داروها باید متناسب با نیاز بیمار و تشخیص پزشک تجویز و مصرف شوند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه بسیاری از داروهای لاغری با مجوز سازمان غذا و دارو و تنها در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند، گفت: متأسفانه برخی از داروهای لاغری به‌صورت مکمل یا بدون نسخه و به‌صورت پیشنهادی عرضه می‌شوند که زمینه تقلب را در بین این داروها فراهم می‌کند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو نسبت به فروش انواع داروهای لاغری غیرمجاز با تبلیغات اغواکننده و گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی هشدار داد و عنوان کرد: افراد سودجو به‌صورت غیرمجاز داروهای لاغری تقلبی را که عمدتاً از آمفتامین‌ها (یکی از انواع ترکیبات مورداستفاده در برخی از مواد مخدر) جهت افزایش سوخت‌وساز بدن استفاده می‌شود و مستقیماً به سیستم عصب مرکزی بدن تاثیر می‌گذارد در ترکیبات تولیدی استفاده و در بازار آزاد و عمدتاً عطاری‌ها و فضای مجازی عرضه می‌کنند که عوارض جبران‌ناپذیری به‌سلامت مصرف‌کننده وارد می‌کند.

وی به مردم توصیه کرد که هرگز به تبلیغات زرد درمورد کاهش وزن در زمان کوتاه و داروهای عرضه شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اعتنا نکنند، چرا که تنها مسیر مطمئن خرید هر نوع فراورده سلامت‌محور داروخانه است، همچنین اپلیکیشن و سامانه تیتک نیز برای استعلام اصالت فراورده‌های مختلف در دسترس قرار دارد.

برچسب ها: لاغری، دارو، سازمان غذا و دارو، داروی لاغری، داروی تقلبی، کالای تقلبی تعداد بازديد: 63 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز