Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:23

6
خرداد
یک متخصص: فشار خون بالا هیچ علامت و نشانه‌ای ندارد

یک متخصص: فشار خون بالا هیچ علامت و نشانه‌ای ندارد

در حقیقت یک سوم از کسانی که به افزایش فشار خون مبتلا هستند از بیماری‌شان هیچ اطلاعی ندارند و تنها راه قطعی برای این که شما را از وضعیت فشار خونتان باخبر کند، کنترل مداوم آن به وسیله پزشک است.


 یک متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: متاسفانه در بیشتر اوقات فشار خون بالا هیچ علامت و نشانه‌ای از خود نشان نمی دهد.
دکتر فرنگیس عرب در گفت و گو با ایسنا، افزود: فشار خون بالا یکی از بیماری‌های قلبی عروقی است که میزان ابتلا مرگ آن در کشور چشم‌گیر است.
وی بیان کرد: دلایل قطعی افزایش فشار خون هنوز شناخته نشده اند اما براساس تحقیقات چندین عامل مثل سیگار کشیدن، داشتن اضافه وزن، نداشتن فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی پر نمک، مصرف مشروبات الکلی، استرس و اضطراب، سن بالا، عوامل ژنتیکی، سابقه خانوادگی فشار خون بالا، بیماری کلیوی مزمن، اختلالات غدد فوق کلیوی و تیروئید در آن دخیل هستند.

بیشتربخوانید:

عرب با اشاره به اینکه متاسفانه در بیشتر اوقات فشار خون بالا هیچ علامت و نشانه ای از خود نشان نمی دهد، عنوان کرد: در حقیقت یک سوم از کسانی که به افزایش فشار خون مبتلا هستند از بیماری‌شان هیچ اطلاعی ندارند و تنها راه قطعی برای این که شما را از وضعیت فشار خونتان باخبر کند، کنترل مداوم آن به وسیله پزشک است.
 
وی، سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی  قلب، نارسایی کلیه، آسیب چشمی و مشکل بینایی را از عوارض اصلی فشار خون بالا دانست و عنوان کرد: هر چه فشار خون بالاتر باشد، طول عمر افراد پایین‌تر خواهد بود، بنابراین با رعایت نکات گفته شده، از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم تا در زندگی دچار مشکل نشویم.
برچسب ها: رژیم غذایی، فشار خون بالا، درمان فشار خون، بیماری قلبی، حمله قلبی، تیروئید، سکته مغزی، نارسایی قلبی تعداد بازديد: 82 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز