Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 07:06

14
دی
اگر می خواهید جوان بمانید، این توصیه را جدی بگیرید

اگر می خواهید جوان بمانید، این توصیه را جدی بگیرید

پیش از این پژوهش های متعددی نشان داده بود که نوشیدن آب دارای مزایای زیادی است ولی نتایج یک مطالعه ۲۵ ساله نشان می دهد که مصرف میزان مناسب آب ممکن است حتی سودمندتر از آنچه قبلا تصور می شد بوده

پیش از این پژوهش های متعددی نشان داده بود که نوشیدن آب دارای مزایای زیادی است ولی نتایج یک مطالعه ۲۵ ساله نشان می دهد که مصرف میزان مناسب آب ممکن است حتی سودمندتر از آنچه قبلا تصور می شد بوده و با پتانسیل کند کردن روند پیری همراه باشد.

نتایج مطالعه ای که روز گذشته توسط مؤسسه ملی بهداشت و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده منتشر شد، نشان می دهد که هیدراتاسیون ضعیف می تواند خطر بروز بیماری های مزمن و مرگ زودرس را افزایش دهد.

طی این مطالعه، مجموعه گسترده داده ها از حدود ۱۱ هزار فرد بزرگسال در طول ۲۵ سال جمع آوری شد. داده های اولیه از ویزیت های پزشکی افراد ۴۵ تا ۶۰ ساله جمع آوری شده و سپس ۲۵ سال بعد با ویزیت های بعدی آن ها تکمیل شد.

به گفته متخصصین، سطح هیدراتاسیون توسط سطوح سدیم سرم افراد به عنوان شاخصی از عادات نوشیدن آب آنها تعیین شد. غلظت بالای سدیم نشان دهنده عدم حفظ عادات ایده آل هیدراتاسیون یا نوشیدن مایعات سالم است.

در این گزارش آمده است: محدوده طبیعی سدیم سرم، که به‌ عنوان بازه‌ استاندارد تعریف شده و ۹۵ درصد از جمعیت سالم مرجع در آن قرار می‌ گیرند، بین ۱۳۵ تا ۱۴۶ میلی ‌مول در لیتر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که سطح سدیم سرم ۱۴۲ میلی مول در لیتر یا بیشتر با ۳۹ درصد بیشتر خطر ابتلا به بیماری مزمن مرتبط است. بررسی های انجام شده نشان می دهد سطوح بالای ۱۴۴ میلی مول در لیتر با ۲۱ درصد احتمال مرگ زودرس مرتبط است. علاوه بر این سطوح سدیم در کمتر از محدوده طبیعی نیز با افزایش احتمال بیماری و مرگ مرتبط است. متخصصان توصیه می کنند ماندن در محدوده مناسب ۱۳۸-۱۴۲ میلی مول در لیتر خطر ابتلا به بیماری های مزمن و مرگ زودرس را کاهش می دهد.

این یافته ها به وضوح نشان می دهد از آنجایی که کاهش آب بدن رایج ترین دلیل افزایش غلظت سدیم است، حفظ مداوم میزان آب مطلوب ممکن است روند پیری را کندتر کند.

بیشتربخوانید:

یک سوال مهم ؛ روزانه چقدر باید آب بخوریم؟

اگر می خواهید جوان بمانید، این توصیه را جدی بگیرید

 

بیشتربخوانید:

خوراکی هایی که می توانند بدن شما را از کم آبی نجات دهند

 

برچسب ها: تغذیه، سلامت بدن، آب، جوانی، غلظت خون، مرگ زودرس تعداد بازديد: 93 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز