Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:12

2
دی
هر روز حمام برویم یا یک روز در میان؟

هر روز حمام برویم یا یک روز در میان؟

 ذاتا همه ما انسان ها تمیزی و پاک بودن را دوست داریم و اغلب برای این که بوی خوب داشته باشیم و ظاهری آراسته، روزانه به حمام می رویم، از مواد شوینده ، عطرها و ادکلن های گران قیمت استفاده می کنیم.

اما موضوع اصلی این است که آیا هر روز به حمام رفتن برای ما مفید است یا برای ما ضررهایی هم دارد؟

۱.کمتر در معرض عفونت قرار خواهید گرفت

ممکن است فکر کنید که دوش گرفتن هر روز سالم تر از دوش گرفتن کمتر است، اما در واقعیت برعکس عمل می کند. دوش های مکرر ممکن است تعادل میکروارگانیسم های پوست را مختل کند و پوست را کمتر محافظت کند و در برابر عفونت آسیب پذیر تر شود. سیستم ایمنی بدن ما به تحریک خاصی توسط باکتری ها و کثیفی ها نیاز دارد و دوش گرفتن زیاد ممکن است سیستم ایمنی و توانایی های آن برای محافظت در برابر ویروس ها را تضعیف کند.

۲. پوست شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد

با دوش های طولانی و داغ ممکن است احساس آرامش کنید و پوست شما را تمیز کند، اما می تواند به پیری زودرس آن نیز کمک کنند. پوست ما با یک لایه بیرونی چرب پوشیده شده است که رطوبت را نگه می دارد تا پوست را برای مدت طولانی تری صاف و جوان تر نگه دارد. شستشو و اسکراب می تواند این لایه محافظ را از بین ببرد و پوست شما را تحریک پذیر، چین و چروک و خشک کند.

بیشتربخوانید:

چرا و چه زمان‌هایی باید دوش بگیرید؟

 

 

 

۳. موهای شما ممکن است سریعتر شروع به رشد کنند

هر چقدر که متناقض به نظر می رسد، شستن روزانه موها در نهایت می تواند آن را کدر تر کند و چرب تر نشان دهد. وقتی موهای خود را هر روز می شویید، لایه بیرونی سبوم را که به عنوان یک سپر محافظ در برابر آسیب عمل می کند، از بین می برید. به عنوان پاسخ منافذ شما شروع به تولید حتی بیشتر از این ماده می کند و باعث می شود که پوست سر شما احساس خارش و تحریک کند و در نهایت منافذ را مسدود می کند. این به نوبه خود ممکن است رشد مو را مختل کند.

هر روز حمام برویم یا یک روز در میان؟

۴. ممکن است باعث اضافه وزن شما شود

دوش گرفتن بلافاصله بعد از خوردن یک غذای خوشمزه ممکن است جذاب به نظر برسد، اما این عادت در واقع ممکن است باعث افزایش وزن شما شود. هضم غذا نیاز به جریان خون مناسب در معده دارد. وقتی زیر دوش می روید، دمای بدنتان پایین می آید که سیستم گوارش شما را سردرگم می کند، اگر این کار را به طور منظم انجام دهید، ممکن است به سیستم گوارش شما آسیب برساند و باعث افزایش وزن شما شود.

 بیشتربخوانید:

بهترین زمان دوش گرفتن

 

 

 

۵. کمتر مستعد واکنش های آلرژیک خواهید بود

دوش گرفتن بیش از حد ممکن است یک عامل کمک کننده به آن آلرژی های آزار دهنده شما باشد. هنگامی که پوشش اسیدی پوست آسیب می بیند، توانایی آن برای مبارزه با محرک های خارجی را کاهش می دهد. شستن تمام کثیفی ها از روی پوست شما باعث می شود سیستم ایمنی ما تنبل شود، که به نوبه خود ممکن است منجر به آلرژی، آسم و حتی دیابت شود.

۶. برای سلامتی و باروی شما بهتر است

پوست ما، ناحیه حساس اطراف بخش خصوصی شما نیز برای سالم ماندن به تعادل باکتری هایی نیاز دارد آبی که خود را با آن تمیز می کنیم ممکن است حاوی فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی مضر باشد، چه برسد به عطرها و افزودنی های مصنوعی زیادی که در صابون ها و ژل های شست و شو وجود داد. قرار گرفتن روزانه در معرض این مواد شیمیایی ممکن است باکتری های خوب داخل اندام های خصوصی شما را مختل کند و باعث خارش یا سوزش و عفونت های مختلف شود.

 بیشتربخوانید:

دوش آب سرد و فواید شگفت انگیز آن!

 

 

 

برچسب ها: چین و چروک، پیری زودرس، خشکی پوست، سیستم ایمنی بدن، دوش گرفتن، شست وشو، موخوره مو، حمام رفتن، منافذ باز پوست تعداد بازديد: 156 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز