Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 19:40

5
مهر
آسیب بینایی نشانه ابتلا به کدام بیماری است؟

آسیب بینایی نشانه ابتلا به کدام بیماری است؟

آسیب عصبی از عوارض جانبی شایع دیابت نوع دو است و مدت‌ها پیش از تشخیص بیماری ممکن است از چشم‌ها آغاز شود.

ایسنا نوشت: متخصصان بر اساس یک بررسی جدید تایید کردند که آسیب بینایی می‌تواند نشانه ابتلا به دیابت نوع دو باشد.

آسیب عصبی از عوارض جانبی شایع دیابت نوع دو است و مدت‌ها پیش از تشخیص بیماری ممکن است از چشم‌ها آغاز شود.

در این بررسی، متخصصان از نوروپاتی یا آسیب عصبی در قرنیه چشم به عنوان عامل آسیب به عصب‌های سراسر بدن استفاده کردند. آنان به مطالعه نزدیک به ۳۵۰۰ نفر- ۲۱ درصد مبتلا به دیابت نوع دو، ۱۵ درصد مبتلا به پیش دیابت و ۶۴ درصد بدون علائمی از بیماری- پرداختند و عصب‌های قرنیه هر سه گروه را مورد مطالعه قرار دادند.

متخصصان مشاهده کردند: میزان آسیب دیدگی عصب های قرنیه در کنار میزان نارسایی در سوخت و ساز گلوکز افزایش پیدا میکند. آسیب عصب قرنیه در افراد مبتلا به پیش دیابت در مقایسه با افرادی که دچار بیماری دیابت نبودند هشت درصد بالاتر بود.

بیشتربخوانید:

آیا خارش چشم جزو علائم اومیکرون است؟

همچنین یافته‌های بدست آمده نشان داد: در بیماران مبتلا به دیابت آسیب عصب قرنیه نسبت به بیماران مبتلا به پیش دیابت هشت درصد و در مقایسه با افراد گروه سوم ۱۴ درصد بالاتر بود.

به گفته محققان آسیب عصبی با بالا رفتن سطح قند خون و مدت زمان ابتلای فرد به بیماری دیابت، بیشتر میشود.

دکتر "سارا مختار" از دپارتمان پزشکی دانشگاه ماستریخت هلند گفت: بر اساس مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته، میدانیم که به طور معمول در مدت سه تا پنج سال بیمار از وضعیت پیش دیابت به دیابت نوع دو میرسد. یافته‌های ما نشان میدهد سطح بالای قند خون میتواند مدت‌ها پیش از پیشرفت بیماری دیابت نوع دو به عصب قرنیه آسیب وارد کند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، وی افزود: اندازه گیری آسیب دیدگی عصب قرنیه نسبتا آسان است و شرایطی برای بررسی آسیب عصبی در سایر نقاط بدن فراهم می کند. اگر بتوان آسیب عصبی را زود تشخیص داد، ممکن است بتوان این عارضه و مشکلات ناشی از آن را به تعویق انداخت یا از بروز آن جلوگیری کرد و بنابراین کیفیت زندگی را به میزان قابل توجهی بهبود داد.

 بیشتربخوانید:

تشخیص ابتلا به اومیکرون از روی پوست و ناخن

علائم شبه آنفلوآنزا همان اومیکرون است

مراقب مهم ترین علایم «اومیکرون» باشید

 

برچسب ها: چشم، قند خون، دیابت نوع دو، قرنیه، ویروس کرونا تعداد بازديد: 162 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز