Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:44

31
شهریور
خطر لخته شدن خون پس از ابتلا به کووید ۱۹

خطر لخته شدن خون پس از ابتلا به کووید ۱۹

بر اساس یک مطالعه جدید افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ شدند، تقریباً یک سال بعد در معرض خطر بیشتر لخته شدن خون خطرناک قرار داشتند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: بر اساس یک مطالعه جدید افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ شدند، تقریباً یک سال بعد در معرض خطر بیشتر لخته شدن خون خطرناک قرار داشتند.

تحقیقات جدید نشان داده است که جراحی کاهش وزن به بیماران چاق کمک می‌کند تا تحرک خود را بهبود بخشیده و درد طولانی مدت را تسکین دهند.

محققان در یک مطالعه جدید افرادی را که تحت این عمل جراحی قرار گرفته بودند، به مدت ۷ سال تحت نظر داشتند و ۴۳ درصد از ۱۵۰۰ بیمار شرکت‌کننده در این مطالعه گفتند که درد مفاصل آن‌ها به طور قابل‌توجهی کمتر از قبل از جراحی باقی مانده است و تقریباً دو سوم گفتند که عملکرد فیزیکی آن‌ها بهتر شده است.

وندی کینگ، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ می‌گوید: مطالعات قبلی شواهدی را ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد روش‌های جراحی برای درمان چاقی با پیشرفت‌های بالینی قابل‌توجهی در زمینه درد، عملکرد فیزیکی و بهره‌وری کار مرتبط است؛ با این حال، بیشتر مطالعات شرکت کنندگان را فقط به مدت دو سال دنبال کرده اند و در این مرحله شرکت کنندگان در اوج کاهش وزن خود بوده اند.

تیم تحقیقاتی دریافته است که بیماران پس از هفت سال انجام دو نوع جراحی چاقی یعنی بای پس معده و اسلیو معده، پیشرفت‌های بالینی قابل توجهی در زمینه کاهش درد فیزیکی و مفصلی و عملکرد بدن تجربه کرده اند.

برچسب ها: چاقی، کاهش وزن، لخته خون، درد مفصلی، ویروس کرونا، کووید19 تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز