Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 14:27

22
تیر
آغاز موج هفتم کرونا در اصفهان ؛ رد شایعه انقضای تاریخ مصرف واکسنهای موجود

آغاز موج هفتم کرونا در اصفهان ؛ رد شایعه انقضای تاریخ مصرف واکسنهای موجود

آغاز موج هفتم کرونا با سویه‌ای که قدرت سرایت یک و نیم برابر نسبت به سوش امیکرون دارد را در اصفهان شاهد هستیم و شهروندان نسبت به رعایت اصول بهداشتی دقت بیشتری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: آغاز موج هفتم کرونا با سویه‌ای که قدرت سرایت یک و نیم برابر نسبت به سوش امیکرون دارد را در اصفهان شاهد هستیم و شهروندان نسبت به رعایت اصول بهداشتی دقت بیشتری کنند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به روند افزایشی کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: وارد پیک هفتم شیوع کرونا در استان اصفهان شده‌ایم و برآوردها حاکی از این است که تا یک ماه آینده به پیک موج هفتم برسیم.

وی افزود: سویه BA۴ و BA۵ عامل موج هفتم کرونا است که با علائم مشابه سویه امیکرون اما با میزان سرایت ۱.۵ برابری نسبت به سویه امیکرون در حال پیشروی است.

علائم تنفسی و گوارشی در سویه هفتم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علائم تنفسی و گوارشی در سویه عامل موج هفتم کرونا مشاهده شده است، تاکید کرد: شهروندان از حضور در اماکن پرازدحام و دربسته اجتناب کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

وی با رد شایعه انقضای تاریخ مصرف واکسنهای کرونا افزود: مراکز واکسیناسیون در سطح استان اصفهان آماده تزریق دز چهارم واکسن به شهروندان هستند و چنانچه به مدت ۶ ماه از دریافت دز سوم واکسن کرونا گذشته باشد باید نسبت به دریافت واکسن اقدام کرد.

عقدک اضافه کرد: تزریق واکسن یادآور (دز چهارم) برای سنین ۱۸ سال به بالا برنامه‌ریزی شده است و توصیه می‌شود که شهروندان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند چراکه کوتاهی در این زمینه باعث می‌شود در ابتدای زمستان شاهد موج هشتم کرونا در استان اصفهان باشیم.

اصفهان در وضعیت زرد کرونایی

وی با اشاره به اینکه هنوز آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته استخراج نشده است، گفت: طبق آخرین اطلاعات، استان اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و شهرستان فریدونشهر به وضعیت رنگ‌بندی نارنجی رسیده است.

 

برچسب ها: واکسیناسیون، ویروس کرونا، داروی کرونا، آمار کرونا، سویه اومیکرون، موج هفتم کرونا تعداد بازديد: 133 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز