Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:11

28
خرداد
کمبود ویتامینD با ریسک بروز زوال عقل همراه است

کمبود ویتامینD با ریسک بروز زوال عقل همراه است

وجود ویتامین ها در بدن بسیار مهم است و کمبود هر ویتامین می تواند آثار مخربی روی سلامت شما بگذارد وقتی کمبود ویتامین دی موجب بروز زوال عقل می شود

وجود ویتامین ها در بدن بسیار مهم است و کمبود هر ویتامین می تواند آثار مخربی روی سلامت شما بگذارد   وقتی کمبود ویتامین دی موجب بروز زوال عقل می شود مطالعه جدید محققان دانشگاه استرالیای جنوبی از ارتباط بین کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی خبر می‌دهد.متاسفانه، داده‌های آماری نشان می‌دهد که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان دچار کمبود...

وجود ویتامین ها در بدن بسیار مهم است و کمبود هر ویتامین می تواند آثار مخربی روی سلامت شما بگذارد

 
 
 

وقتی کمبود ویتامین دی موجب بروز زوال عقل می شود

مطالعه جدید محققان دانشگاه استرالیای جنوبی از ارتباط بین کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی خبر می‌دهد.متاسفانه، داده‌های آماری نشان می‌دهد که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان دچار کمبود ویتامین D هستند. این فقر ویتامین D نه تنهایی می‌تواند منجر به ضعیف‌تر شدن عضلات و استخوان‌ها شود، بلکه می‌تواند زمینه ساز شرایط سخت‌تری از جمله برخی سرطان‌ها، بیماری‌ها و اختلالات مربوط به خودایمنی و اعتیاد را به دنبال داشته باشد.

تاثیر ویتامین D

 ویتامین D نقش مهمی در بدن ایفا کرده و در درجه اول به جذب کلسیم و فسفر کمک می‌کند. معمولا سطح ویتامین D مورد نیاز فرد با خوردن غذا تامین نمی‌شود و نیاز به دریافت آن از طریق نور خورشید و خوردن مکمل‌ها وجود دارد.

 بیشتر بخوانید:

رابطه ویتامین دی با کبد چرب

راه های تامین ویتامین D کدام است؟

 

 

 

چرا در جذب ویتامین D موفق نیستیم؟

 بیماری‌ها

بیماری‌هایی مانند سلیاک، پانکراتیت مزمن، بیماری کرون و فیبروز کیستیک می توانند روده ها را تحت تاثیر قرار دهند و مانع از جذب ویتامین D موجود در غذا شوند.

داشتن شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از ۳۰

چربی بدن می‌تواند زیر پوست گیر کند یا ویتامین D را به دام بیندازد، به همین دلیل کمبود ویتامین D برای افراد چاق نگرانی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

حقایقی جالب درباره ویتامین D

 

 

ابتلا به بیماری کبد یا کلیه

هر دو بیماری می توانند بر نحوه پردازش ویتامین D توسط بدن تأثیر منفی بگذارند.

انجام جراحی کاهش وزن

در این روش‌ها اندازه معده را کاهش می‌دهند یا بخشی از روده کوچک را کوتاه می کنند و مصرف مقادیر کافی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین D را برای بدن مشکل می‌کنند.

چگونه جذب ویتامین D را بهبود ببخشیم

اگر در جذب ویتامین D مشکل دارید، می توانید غذاهای چرب یا غنی از منیزیم بخورید. از آن جایی که ویتامین D محلول در چربی است، مصرف آن با غذاهای چرب می تواند به جذب و ذخیره آن کمک کند.

برچسب ها: کلسیم، ویتامین D، زوال عقل، کبدچرب، کمبود ویتامین دی تعداد بازديد: 195 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز