Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:39

24
خرداد
ارتباط میان احساس خستگی و حساسیت فصلی

ارتباط میان احساس خستگی و حساسیت فصلی

اگر همیشه احساس خستگی می کنید به گفته محققان یکی از دلایل بروز آن می تواند داشتن حساسیت باشد

آلرژی به گرده گیاهان، گرد و غبار یا موهای حیوانات خانگی با تورم در مجرای بینی همراه است.این‌گونه آلرژی حتی اگر ناچیز و تقریباً نامحسوس هم باشد، ممکن است اکسیژن رسانی به ریه ها و تامین آن به  اندام ها و بافت ها را مختل کند اما این همه ماجرا نیست.


به دلیل مشکلات تنفسی، فرد نمی تواند حتی خوب بخوابد او اغلب در طول شب از خواب بیدار می شود و صبح ها بدون این که احساس رفع خستگی کند از خواب بر می خیزد  و به همین دلیل روز به روز، خستگی او بیشتر می شود.

 بنابراین هنگامی‌که متوجه شدید چه ماده‌ای باعث آلرژی شما می‌شود، باید زمان تماس با آن ماده را کاهش دهید و به درمان خود کمک کنید.

 به عنوان مثال اگر به گرده گل‌ها حساسیت دارید، در روزهایی که انتشار گرده‌ها زیاد است، سعی کنید در منزل بمانید.  اگر تهویه هوا در منزل دارید با وجود حساسیت به گرده‌ها سعی کنید پنجره‌ها را کاملا بسته نگه دارید. اگر مجبورهستید حتما از منزل خارج شوید، به محض بازگشت لباس‌های خود را عوض  کنید و دوش بگیرید.

بیشتربخوانید:

چرا همیشه احساس خستگی می‌کنیم؟

 نوشیدنی های مناسب برای بی خوابی

 

 

برچسب ها: آلرژی، خستگی، خواب، حساسیت فصلی، احساس خستگی تعداد بازديد: 155 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز