Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:56

24
خرداد
اعلام لیست داروهای ممنوعه برای حاجیان

اعلام لیست داروهای ممنوعه برای حاجیان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به نزدیکی سفر هموطنان به خانه خدا، فهرست داروهای ممنوعه برای ورود به کشور عربستان را اعلام کرد

به گزارش همشهری آنلاین : دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هر ساله همراه داشتن برخی از داروها برای زائران خانه خدا ممنوع است و در صورتی که زائری داروهای ممنوعه را همراه داشته باشد، امکان حضور در عربستان را ندارد.


او ادامه داد: حمل هرگونه داروهای کدیین دار و مشتقات مواد مخدر، روانگردان و و داروهای خواب آور به هر میزان که باشد به کشور عربستان ممنوع است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است که آمپول «پتیدین» ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول «مرفین» ۱۰ میلی‌گرم، قرص «متادون» ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت «متادون»، قرص «هیدرومرفین» ۲ میلی‌گرم، قرص «متیل فنیدات هیدروکلراید»، قرص «ترامادول» ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول «ترامادول» ۵۰ میلی‌گرم، شربت «اکسپکتورانت کدئین»، قرص «استامینوفن کدئین»، آمپول «دیازپام» ۱۰ میلی‌گرم، قرص «دیازپام» ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول «بوپرنورفین» و قرص «بوپرنورفین» از جمله آنهاست.

دکتر راعی تاکید کرد: اگر فردی به دلیل بیماری در حال مصرف داروهایی است که ممنوعیت ورود به عربستان را دارند، باید حتما قبل از سفر با پزشک خود در خصوص داروی جایگزین مشورت کنند، همچنین افرادی که به دلایل بیماری های مزمن تحت درمان با داروهای مخصوص هستند، حتما به میزان کافی دارو در زمان سفر به همراه داشته باشند.

اعزام مشتاقان زیارت خانه خدا از استان فارس در سال جاری از ۲۹ خرداد آغاز خواهد شد و امسال هزار و ۱۹۲ نفر، در قالب ۱۱ کاروان به همراه ۴۲ نفر عوامل اجرایی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

برچسب ها: دارو، حج، ترامادول، دیازپام، عربستان، استامینوفن کدئین تعداد بازديد: 142 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز